Enkel als hij zenuwachtig is komt zen staartje in goede positie. De rest van de tijd, ongeacht of hij in stap, draf of galop loopt houd hij hem ook steeds een paar cm omhoog. effe voorbeeldje:Zo loopt hji volgens mij redelijk normaal:

Dit is meer hoe hij anders loopt maar dan zijn staart nog ietsje meer omhoog en achteruit:

Deze laatste is niet echt een goed voorbeeld, want die is in stilstand getrokken maar heb momenteel geen foto waar het goed op te zien is.
Mij was het nog niet echt opgevallen omdat ik dacht dat dit normaal gedrag was voor arabieren, maar een dressuur ruitster die bij ons op de manege les geeft maakte me er attent op en zegt dat hij last heeft van zijn rug. Ze heeft me gezegd hetvolgende toe te passen: achter hem gaan staan, staartbeen vastnemen en zachtjes achterover leunen. Dit zou ervoor zorgen dat de wervelkolommen open gaan en dat als er iets vastzit dat zo zou loskomen.
Iemand die me kan zeggen of dit effectief een goede remedie is en of hij eigenlijk wel pijn heeft of gewoon normaal gedrag is? Wil niet dat men ventje pijn heeft...
Tnx!