Jas met ingebouwde bescherming

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

De_Beginner

Jas met ingebouwde bescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 16:07

Wie heeft er ervaring met de jas met ingebouwde bescherming van Moutain horse?

Hier is een link naar de jas: http://www.mountainhorse.se/produkt.php?id=9

Ik ben benieuwd of deze goed beschermt en of je er voldoende bewegingsvrijheid in hebt.

Alsvast bedankt!

Triksie

Re: Jas met ingebouwde bescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:19

Wil dit zeggen dat er een bodyprotector in de jas zit dan??
Snap het niet zo goed..
Lijkt me wel raar...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:33

Eindelijk - een motorjas voor op een paard Haha!

Geen ervaring mee, maar als ik het goed lees zitten er alleen foam pads in, en daar heb ik in motorjassen wel ervaring mee. Je beweging wordt er over het algemeen niet heel erg door belemmerd, mits de pads niet te groot zijn. Je zal hem dus echt moeten passen voordat je hem koopt; wat voor de een lekker zit kan voor de ander reuze irritant zijn.

Ik vraag me wel af hoe ze de interne airco hebben opgelost; foam pads zijn niet echt luchtdoorlatend of zo. Aan de andere kant: dat is een bodyprotector natuurlijk ook niet.

Ik ben op de hei nog wel eens iemand tegengekomen die met een schildpad reed, ook geleend uit de motorsport:

Afbeelding

Tja - waarom zou je iets opnieuw uitvinden als 't al goed bedacht is, he Knipoog.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 02:38

Ik heb die jas al eens gepast in de winkel.
Qua model vond ik het wel een leuke jas, maar die extra bescherming vond ik toch maar niks.
Het stoorde wel niet, maar ik vind het ook absoluut niet nodig.
Als je valt, gaan die extra plaatjes in de jas het verschil niet maken hoor, en die elleboogbescherming lijkt me ook nogal overdreven.
En echt redelijk van prijs vond ik hem ook al niet

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 09:23

Met mijn motorjassenervaring: die plaatjes maken een hoop verschil, alleen al omdat ze druk verdelen... Vooral buiten (als je niet meer veilig in de zandbak valt) heb ik wel eens gewild dat ik mijn motorjas had aangetrokken (wegspringend paard over fietspad dat dan toch ineens hard en bultig lijkt als je er met zo'n tempo van die hoogte op terecht komt Nagelbijten / Gniffelen).
Ze helpen ook goed tegen schaafwonden.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 09:50

Ik heb die jas en ben er erg tevreden over en zuinig op. Oke het is een crime als je hem moet wassen en alles los moet halen, maar verder geen nadelen. Zit prima en voelt veilig. Je hebt stukken meer bewegingsvrijheid dan met een bodyprotector en als je een jong ding rijd, voel ik me altijd wat veiliger ermee en als ik buitenritten maak, dan doe ik hem ook altijd aan. Naast die pads heeft ie reflectiegedeeltes, een gedeeltje waar je je ID gegevens op kwijt kan en een fluitje erin. Ja, lachen misschien, maar ja zal buiten ergens eraf donderen, dan is zo'n fluitje stukken makkelijker dan schreeuwen. En hij is lekker warm. Ik heb op het strand eens een salto voorover gemaakt, kwam plat op mijn rug terecht, had die jas aan en alleen een paar dagen spierpijn/blauwe plekken. Je weet natuurlijk nooit hoe dat was geweest zonder die jas, of met bodyprotector, maar goed.
Het is trouwens vrij hard spul wat er nog in zit hoor, "foam" klinkt zo zacht en dat is het niet hoor.

De_Beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 18:09

Dank voor de reacties, dames!

De schildpad waar "Prrrr" het over heeft (schrijf ik je naam zo goed? Haha! ) lijkt me ook wel wat. Heeft iemand daar ervaring mee? Beschermen ze ook de schouders?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:14

Naam schrijf je prima; op meer of minder r-en reageer ik ook Haha!
Die schildpad doet niks anders dan je ruggegraat beschermen, maar dat doet-ie dan ook heel goed. Je hebt ze ook die rond de nieren wat uitgebreider zijn, dan is het ook meteen een niergordel. Zo'n schildpad wordt vaak als aanvulling op een racepak gebruikt, en daar zit de schouderprotectie dan al in. Maar er zijn ook crossharnassen, en het zou met niet verbazen als je daar losse onderdelen van weg kunt laten, en die beginnen vooral met schouder- en rugprotectie. Maar dan zit je eigenlijk toch alweer aan het concept bodyprotector, zeg maar...

De_Beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 18:32

Dank je Prrrrrrr! Ik heb al aardig wat tips gekregen gelukkig. Ik ga van de week even kijken voor een body protector en/of schouderbeschermers.

Ik ben zelf redelijk lang, dus ik hoop dat ze m'n maat hebben Haha!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:11

De jas is out-of-the-picture?

De_Beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 23:47

Nee, naar de jas ga ik ook nog kijken, Ilzas! Dank voor je reactie. Ik moet me gewoon even goed orienteren en vooral goed luisteren naar de ervaringen van anderen. Dus misschien dat er nog anderen zijn die ervaring hebben met deze jas? Ik hoor het graag!