en ik krijg ze niet recht. Beugels gaatje langer/gaatje korter heb ik al geprobeerd, maar geen verschil...Zijn er meer mensen die dit hebben (gehad) en wat kun je eraan doen?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en ik krijg ze niet recht. Beugels gaatje langer/gaatje korter heb ik al geprobeerd, maar geen verschil...
!
kaj schreef:Ik heb zelf last van mijn linkerenkel tijdens het rijden. Ik heb vooral last van de spier die vanaf de buitenkant van de enkel richting de kuit loopt.
Ik heb dit op verschillende paarden/verschillende zadels/met verende beugels/zonder verende beugels/met enkelband om/zonder enkelband om etc.
Ik ben er toevallig deze week voor naar de huisarts geweest.
Hij vond dat mijn enkel behoorlijk instabiel/zwak was maar dat was waarschijnlijk aanleg. Doordat die enkel zo zwak is overbelast ik de spier waar ik dan last van krijg.
Niets aan te doen verder. Ik mocht gewoon doorrijden maar moest gewoon opletten dat ik niet teveel deed....
Niet echt handig dus.
Ik rijd af en toe met enkelband maar ik geloof niet dat het echt helpt. Ik ben nu vooral druk met steppen en dergelijke om de spier wat te trainen. Ik wil ook weer gaan skaten en het zo weer opbouwen.
Spieren kun je trainen dus dat probeer ik dan maar.
) maar met paardrijden kan mijn linkerenkel het niet aan.
Ik heb trouwens kilometers over het strand gelopen op blote voeten en dit is ongetwijfeld erg goed voor de enkels maar het helpt niet tegen mijn problemen met paardrijden helaas.