Joki schreef:Omdat ik een paard wil laten keuren deze vraag. De dierenartsen die ik als betrouwbaar beschouw zitten op 100 km of 60 km weg. Is dit te ver om van een verkoper te vragen?
Ik zat met hetzelfde toen ik een (nu mijn) paard wilde laten keuren. Als je bedoelt dat je de verkoper wil vragen zo ver te gaan reizen met een paard alleen voor een keuring en dat paard is nog niet van jou? Ja, ik persoonlijk vind dat te ver, het risico te groot. Als er tijdens de reis iets verkeerd gaat met het paard, wie is er dan verantwoordelijk en gaat voor de kosten opdraaien?
Zelf heb mijn eigen da gebeld, die kon niet komen keuren uiteraard want het paard stond ook dik 100 km verder, maar die kon me wel een andere aanbevelen die uit die buurt kwam, een persoonlijke kennis van hem. Dat bleek ook de da van de verkopende partij te zijn, maar ook een zeeeer goed bekend en betrouwbaar staande paardendierenarts. Uiteindelijk door haar laten keuren, en haar verteld dat het paard daarna bij die en die da onder behandeling kwam
. Als extra stimulans zeg maar om netjes te keuren.
Dat is dus ook een optie, je kunt goede keuringsartsen geloof ik via de site van toen nog Interpolis verzekeringen terugvinden. Als dat nog is tenminste.