hoe vind ik een geschikte ruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wuppie2

hoe vind ik een geschikte ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 00:53

Hoi,
Ik moet mijn paardje verkopen omdat ik geen tijd meer heb, we hebben teveel paarden thuis en er moeten er een paar weg. Hij is ontzettend braaf in de omgang, maar met rijden is hij echt heel moeilijk. Hij denkt namelijk in periodes dat hij van de wereld af kan rennen. Hij gaat dan hard draven of hard galopperen, afhankelijk van de gang waarin hij zit. Het is wel een goed paard, dressuurmatig. En je kan er ook een leuke buitenrit mee maken, hij is super verkeersmak. Heeft iemand een idee hoe ik aan een geschikte ruiter kom die interesse heeft voor zo'n paard? Hoe maak je een advertentie, die aanspreekt en toch eerlijk is over mijn lieve paardje, ik wil niet dat hij in de handel terecht komt. Wat voor profiel moet zo'n ruiter nou hebben? Iemand een idee? Of kent iemand misschien iemand die ideeen heeft?

stephanie09

Re: hoe vind ik een geschikte ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 01:00

hoi ten eerste welkom op bokt Lachen ik denk dat de dingen die je nu opnoemt in een advertentie kan plaatsen. de normale dingen Tong uitsteken leeftijd papieren naam wat hij allemaal kan hoever hij in dressuur of springen enz.

de profiel wat een ruiter moet hebben geen idee. je moet natuurlijk geen naar gevoel bij zo een persoon hebben Lachen je zou hier een advertentie kunnen plaatsen en op marktplaats. en je kan ook een fotootje van hem erbij zetten Lachen

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 10:52

RUI -> TAO

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:52

ik zal ook wat op marktplaats zetten, met alle eisen wat je wilt enzo.. en dan kijken of het klikt met je paard en de verzorgster:D

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:19

Plaats een advertentie op MP en Bokt (bijvoorbeeld).
Ik zou er het volgende in zetten:
- reden verkoop
- gegevens paard (leeftijd,ras etc.)
- wees eerlijk over zijn gedrag, dat ie soms hard kan gaan
- niet geschikt voor een onervaren ruiter
- laat weten hoe hij op straat is, verkeersmak e.d.
- vermeld dat handelaren niet hoeven te reageren
- vermeld dat een proefrit mogelijk is, hieraan kun je ook zien hoe de ruiter met je paard om gaat

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:53

vind ik altijd lastig. Misschien dat iemand jouw manier met paarden juist wel heel erg vreemd vind. Dat je een goede eigenaar zoekt vind ik begrijpelijk, maar helemaal naar je wens zal het wel nooit gaan. Ik zou gewoon een nette advertentie maken met idd ook de vervelende karakter eigenschappen van je paard. Dan heb je tenminste geen gezeur als er iemand een proefrit komt maken en het blijkt ineens een heel druk paard te wezen oid.

En hoe weet je dat iemand een handelaar is?? Als ze bv een proefrit maken met een ruiter van hun oid en je paardje komt op een handelsstal te staan kan hij maar zo weer verkocht wezen.

Net zoiets als dat sommige mensen wel graag soms willen komen kijken naar hun oude paard. Allemaal leuk en aardig, maar ik zou niet op een oude eigenaar zitten te wachten die komt kijken en misschien commentaar geeft.

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:00

Hoi Wuppie, ik zou ook eerlijk zijn, dan is de kans ook groter dat als hij wordt verkocht, diegene er ook blij mee is en er niet achter komt dat t toch niet klikt. Of het afschrikt ligt er denk ik ook aan hoe je het formuleert. Jij bent heel blij met dit paardje geweest, er zijn vast ook anderen die blij zijn met een voorwaarts recreatie- of wedstrijdpaard. Wat voor ruiter het moet zijn, hoef je niet in je advertentie te vermelden - wie interesse heeft, kan zelf wel nagaan of het iets voor hem/haar is, zeker na een keertje (of meerdere keren) proefrijden.
En vraag gewoon aan de geïnteresseerden wat hun plannen zijn en kijk of het voor jou goed voelt...

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:10

misschien gewoon hoe je het nu zegt:
Hoi,
Ik moet mijn paardje verkopen omdat ik geen tijd meer heb, we hebben teveel paarden thuis en er moeten er een paar weg. Hij is ontzettend braaf in de omgang, maar met rijden is hij voor de gevordere ruiter. Hij gaat namelijk vaak hard draven of hard galopperen, afhankelijk van de gang waarin hij zit. Het is wel een goed paard, dressuurmatig. En je kan er ook een leuke buitenrit mee maken, hij is super verkeersmak.
En dan nog zijn leeftijd enzo.. Haha!