Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar als een hengst eenmaal ruin is, ís hij toch helemaal niet meer vruchtbaar?
M_aaike schreef:Euhm![]()
Misschien ben ik wel zo dom, maar als een hengst eenmaal ruin is, ís hij toch helemaal niet meer vruchtbaar?
Vjestagirl schreef:M_aaike schreef:Euhm![]()
Misschien ben ik wel zo dom, maar als een hengst eenmaal ruin is, ís hij toch helemaal niet meer vruchtbaar?
Jawel, als het goed is is hij de komende 3 tot 6 maanden nog vruchtbaar...
) hengst tegengehouden... (en die ruin is de komende tijd in zijn gedachten nog erg hengst) Tenminste, afhankelijk van t ras van deze ruin, als het een pony is oid kan het misschein wel. Naranga schreef:1.10m is nou niet bepaald hoog. Dat heeft nog geen enkele vastberaden (om het zo maar even te noemen) hengst tegengehouden... (en die ruin is de komende tijd in zijn gedachten nog erg hengst) Tenminste, afhankelijk van t ras van deze ruin, als het een pony is oid kan het misschein wel.
Maar ga er maar vanuit dat de meeste paarden zonder al te veel moeite over die hoogte kunnen komen, dus als je echt geen risico wil nemen verplaats je je pony of verhoog je de omheining. Of je moet de eigenaresse van de ruin laten betalen voor het verwijderen van het veulen, maar op die rompslomp zitten jullie beide niet te wachten neem ik aan.
EricPrast schreef:Wat je voor de zekerheid kunt doen is: aan de eigenaar van de net geruinde hengst vragen of deze, in de wei waar zijn paard staat, op ca. 1½ meter uit het 'vaste' hek een extra schikdraadje wil spannen, zodat ze, in ieder geval tot ie is afgekoeld, geen neus-neus contact kunnen hebben.
En als ie dat niet wil doe je het gewoon lekker zelf aan jouw kant van het hek. Op die manier verklein je het risico dat ie er overheen komt al iets.
'm Tegenhouden als ie besluit dat ie echt 'wil' doe je 'm toch nooit, maar als jij van jouw kant geprobeerd hebt dat risico te verkleinen, stijgen naar mijn idee ook jouw kansen bij een eventuele juridische procedure - als het daar onverhoopt ooit op aan zou komen - om tot een kostenafwikkeling van de gevolgen te komen.
Vjestagirl schreef:M_aaike schreef:Euhm![]()
Jawel, als het goed is is hij de komende 3 tot 6 maanden nog vruchtbaar...
Edit: tenminste, dat heb ik altijd geleerd...