Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
- langer mee dan de rest van je trailer. Er zit overigens geen gietvloer op, maar er ligt een zware, losse rubberen mat op met een geschikt profiel, de paarden hebben daar prima houvast op. De onderkant is ook stroef, zodat ie niet over de houten vloer glijdt.Carolien007 schreef:Bedankt voor de tips, er liggen op dit moment 2 bodems in. Dat is door de vorige eigenaar gedaan. Van boven en onder zijn geen slechte plekken te zien, maar ik wil gewoon zeker weten dat er één goede bodem in zit.
@ Ikke: heb jij de gehele plaat gelakt, of alleen de zijkanten en eventueel daar waar je hebt geboord? We halen inderdaad één plaat.
ikke schreef:Carolien007 schreef:Bedankt voor de tips, er liggen op dit moment 2 bodems in. Dat is door de vorige eigenaar gedaan. Van boven en onder zijn geen slechte plekken te zien, maar ik wil gewoon zeker weten dat er één goede bodem in zit.
@ Ikke: heb jij de gehele plaat gelakt, of alleen de zijkanten en eventueel daar waar je hebt geboord? We halen inderdaad één plaat.
Ik heb de hele plaat gelakt, alle kanten EN de binnenkanten van de gaten. Het was onbehandeld hout.
Die gaten lak je het beste door er een plakbandje onder te doen, het gat vol verf laten lopen, nacht wachten, plaat omdraaien en nogmaals plakbandje en vol laten lopen.
Denk er hierbij aan dat wanneer je verzonken bouten gebruikt, je ook EERST de verzinkgaten maakt, voordat je gaat lakken. Koop hiervoor een speciale verzinkboor.
Carolien007 schreef:Met het verzinken heb je inderdaad ook een punt, zal het aan mijn lijstje toevoegen. We zijn nu op zoek naar leveranciers die dergelijke 'grote' platen kunnen leveren in de gewenste dikte.
ikke schreef:Carolien007 schreef:Met het verzinken heb je inderdaad ook een punt, zal het aan mijn lijstje toevoegen. We zijn nu op zoek naar leveranciers die dergelijke 'grote' platen kunnen leveren in de gewenste dikte.
Mijn neef kan die platen leveren, maar die beste kerel woont wel in de buurt van Eindhoven! Mocht je er helemaal niet aan kunnen komen, laat het dan even weten, ik kan viavia bij de bouwmaat kopen (groothandel). Probeer eens bij Raab-Karcher, daar kun je als particulier ook terecht, dacht ik. Zo niet, kan ik ook van hen wel een pasje regelen. Met een beetje mazzel kun je dergelijke platen zelfs weleens op Marktplaats vinden. De handelsmaat is 305 x 153 cm.
Carolien007 schreef:De bouwmarten hier in de buurt en de houthandelaar konden er niet aan kopen, heb nu een aantal andere bedrijven gemaild. Aan een plaat van 1.25 bij 2.50 (zo uit mijn hoofd) zal ik ook al voldoende hebben voor de 1,5p trailer. Als het niet gaat lukken zal ik je een berichje sturen, alvast bedankt voor de tips.
Jobbeltje schreef:@ Ikke: als je zou mogen kiezen zou je dan voor een houten of aluminiumvloer gaan? en waarom? (of een alternatief? en welke en waarom dan?)
Jobbeltje schreef:@ Ikke: waarom vraagt men dan een "meerprijs" voor een nieuwe trailer met een aluminium bodem? is dat een "lokkertje"? Geeft het de mens een vals veilig gevoel?
Morris schreef:Ik heb laatst een plaat besteld:
betonplex 24 mm berken, anti-slip toplaag, 153 X 305
De bodem ligt er inmiddels in. Alles is weer goed schoongemaakt en gekit, hij kan er weer even tegen.
Morris schreef:De kopse kanten zijn inderdaad in de lak gezet. Op sommige plekken aan de zijwanden hebben we wat menie moeten smeren. De trailer heeft een tijdje mooi droog gestaan gelukkig.