jodhpurs, ervaringen/prijzen, iemand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

jodhpurs, ervaringen/prijzen, iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 18:49

Ooit begon ik als klein kind met rubberen laarzen,
maar al snel overgegaan op chaps, met gymschoenen eronder.
De 6 jaar die volgde altijd met mn trouwe chaps en gymschoenen gereden,
maar afgelope zomer zijn helaas mn gymschoenen overleden.
Nu dus opzoek naar jodphurs, maar aangezien ik die nooit gekocht heb,
kan iemand me misschien ervaringen, tips, prijzen etc. geven? Bloos
Heb ook ooit nog leren laarzen van iemand gekregen (2ehands) in de hoop dat mn
voeten zouden groeien, dat hebben ze dus helaas nooit gedaan, en ik rijd ook veel
liever met chaps.
Ik heb maat 37 (38 kan ook), en smalle voeten, denk dat ik toch voor de rubbere jodhpurs
ga, maar wil ook wel graag info etc. over leren. Heb een jaar uit het paardenwereldje gelegen
en wil weer graag beginnen, maar ik hoef echt niet het duurste van het duurste. Als het maar
lekker zit. Lachen
Dus iemand die me kan helpen opzoek naar de perfecte jodhpurs? met prijzen/foto's aub.
(Klinkt echt raar, als je ziet dat tegenwoordig iedereen kijkt naar dure lere laarzen) Clown

Aradis

Re: jodhpurs, ervaringen/prijzen, iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:51

Laatst bijgewerkt door Aradis op 25-01-08 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Esly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:52

Ariat, 110,-
Echt súper fijn.
Ik ben er heel erg blij mee Pling
En ze gaa necht lang mee!

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:57

ik heb zelf de leren chaps van cavallo, ze zijn niet stijf sluiten goed aan en bewegen dus lekker mee(soepel) ik ben er echt heel tevreden over, heb nog nooit zulke fijne gehad. heb geen foto maar op de site: http://www.cavallo.info dan de

Hoppiboot
Artikel: 660000
Laarsschacht met elastische inzet. Ritssluiting van boven naar beneden, getailleerd.

ze zijn wel wat prijzig weet niet meer precies maar rond de €130,- zelf vind ik het het geld wel waard hoop dat je er wat aan hebt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:03

@ loveginger, chaps heb ik al, zijn ook al oud en versleten maar doen het nog prima. Lachen Ik wil eerst jodhpurs, dan kan ik weer beginnen met rijden, en later kan ik altijd nog dure, betere, en nieuwe dingen aanschaffen. Knipoog
De rest bedankt! Marjo, op die site staan idd een paar wat simpelere, daar houd ik van! Ben niet zo met veters en van die hypermoderne dingen. Clown

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:05

Zonde Knipoog Ik vind ze echt een heel stuk beter rijden dan die simpelere jodphurs Knipoog haha, maar tis maar net waar je van houd

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:08

Ja als ze beter zitten zou ik het nog wel overwegen, maar met veters en al die uiterlijke veranderingen, daar houd ik niet zo van. Clown

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:07

ik rij nu al super lang met jodhpurs & soms met chaps dr op soms niet.
ze zijn echt super fijn.
ik zelf heb met bont erin(weet niet precies van welk merk. Bloos )

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:20

Ik heb Mondoni jodphurs. Die waren laatst in de aanbieding bij de Divoza voor 59.95 ofzo. Ze zitten heerlijk, lekker warm en ze sluiten goed aan (ook bij bottige/dunne voeten/enkels). Ik heb er meestal wel chaps overheen bij het rijden, maar het hoeft niet per se. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding wel goed, maar ik heb ze nog niet zo heel lang. Het zijn trouwens leren.

Ik heb gezocht bij Divoza, maar ik zie ze nu niet meer...

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:23

Als je echt een fijne en degelijke jodphur wilt hebben, ga dan voor de Ariat Heritage.
Er zit een comfortabel voetbed in en geeft goede steun.
Ze zijn makkelijk aan te trekken vanwege de stevige en duurzame ritssluiting.
De kwaliteit is erg goed en ze kosten ong. 100,- euro.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:31

Ik had eerst de mountain horse jodphurs ( 200 euro ruiterplus). Prijs /kwaliteit is super. Ze zaten vanaf dag 1 super lekker. Ik heb ze in totaal 3,5 jr intensief gebruikt elke dag, mesten rijden lopen enz.... Nu is pas geleden de zool (lijm) losgelaten, maar het leer en de stiksels zijn nog helemaal super, ik laat de zool ook zeker weer maken want ze zouden nog lang zat meekunnen.

Ik heb gisteren de Derby jodphurs gehaalt en die zitten ook lekker. prijs hiervan was 80 euro bij ruiterplus

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:48

Als je een smalle voet hebt is het denk ik wel slim om een jophurs met veters te kopen! Die kun je zelf zo strak doen als je wilt en dat kan bijvoorbeeld met een rits niet! Ik heb zelf ook smalle voeten en heb die met rits ook aan gehad en dat zat te breed bij mij!
Ik heb zelf deze ariat jophurs €100,- en ik vind ze super fijn!
Afbeelding

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:03

Dat word dan echt passen dus.
Ik heb altijd de ariat met rits gehad en heb hele smalle kleine voeten.
Ze zitten mij als gegoten.
Gewoon proberen dus want zo zie je maar iedereen is anders Knipoog

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:09

Wij hebben al supermooie en fijne leren jodhpurs vanaf 20 euro. Ik zou zeker niet voor rubber gaan maar echt voor leren, Dat zit lekkerder, past beter en ziet er ook beter uit. Zelf heb ik een smalle voet en heb de Leren jodhpurs van Harry Horse. Die zijn erg fijn en kosten 35 euro.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 14:02

Oke bedankt, dat word dus echt aankomende week een keer naar de winkel en het één en ander gaan passen. Lachen
het scheelt dat mijn voeten gewoon écht niet meer groeien, dus dan kan ik inderdaad beter kijken voor een paar goede waar ik lang mee kan. Heel erg bedankt allemaal!

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:40

Ik heb zelf leren en rubberen gehad, ik vind ze alle 2 even lekker zitten, met die leren heb je net iets meer stevigheid.
Ik heb ze gekocht voor rond de 30 euro geloof ik.
Ik weet alleen niet meer welk merk.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:27

Ik heb ook erg smalle voeten en heb bijna dezelfde ariats als Laurine. Ik heb eerst ook rubbere en gewone jodphurs gepast, maar die kan ik allemaal zo uitschoppen. Véél te breed allemaal.
Het is wel iets duurder, maar dan heb je wel iets dat past Lachen
Houd er wel rekening mee dat leer wat uitrekt, ik heb er in de loop van tijd wel nog zooltjes in moeten leggen. Maar dat gaat ook prima ^^

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:44

Ik heb de mondoni gehad. Die waren in no-time stuk, ik heb nu de Ariat van 100 euri en die bevalt super. Nog helemaal niks stuk aan. Ze zitten ook echt 10 keer beter.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:05

Jethafa schreef:
Ik heb Mondoni jodphurs. Die waren laatst in de aanbieding bij de Divoza voor 59.95 ofzo. Ze zitten heerlijk, lekker warm en ze sluiten goed aan (ook bij bottige/dunne voeten/enkels). Ik heb er meestal wel chaps overheen bij het rijden, maar het hoeft niet per se. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding wel goed, maar ik heb ze nog niet zo heel lang. Het zijn trouwens leren.

Die heb ik rond de kerst ook gekocht bij Divoza. Ze waren daar 49,95 maar zag vandaag bij de Boerenbond vandaag dat ze daar 39,95 waren voor dezelfde leren jophur. Ik vind ze verder lekker stevig en er zit aan de zijkant van je voet een soort van kussen wat met lopen zeer aangenaam voelt.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:50

Ik rijd met Dr Martens. Erg fijn. Je kunt ook gewoon bij de Scapino kijken en daar wat passen. Wel even op de zool en hak letten...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:58

Ik heb zelf de Ariat, 100 euro, heerlijke schoenen, passen goed om mijn grote, smalle voeten.

Let er wel op dat de zool niet té glad is, maar ook niet te ruw, en dat ie leker buigzaam is, niet zon harde plank (van imperal riding heb je geloof ik van die harde zolen).

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:01

Esly_Walonso schreef:
Ariat, 110,-
Echt súper fijn.
Ik ben er heel erg blij mee Pling
En ze gaa necht lang mee!

Die heb ik ook gehad, ze zijn na 1 maand styk gegaan, er kwamen scheuren in, waar je voet"knikt" zeg maar. ondanks dat ik ze goed onderhield.. maar heb wel were nieuwe gekregen, deze bevallen beter;) maar bij deze zijn die dingen waar je de veters achter klemt stukgegaan Vork Zo blijf je bezig Tong uitsteken

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:15

Ik heb nog rubberen jophurs, daar reed ik vroeger mee met chaps. Maar een paar jaar terug heb ik mijzelf verwend en leren rijlaarzen gekocht. Nu zou ik niet anders meer willen! Je benen liggen een stuk rustiger (steviger) en rijd lekkerder. Die jophurs gebruik ik nu als stal schoenen!

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:12

Lous schreef:
Jethafa schreef:

Die heb ik rond de kerst ook gekocht bij Divoza. Ze waren daar 49,95 maar zag vandaag bij de Boerenbond vandaag dat ze daar 39,95 waren voor dezelfde leren jophur. Ik vind ze verder lekker stevig en er zit aan de zijkant van je voet een soort van kussen wat met lopen zeer aangenaam voelt.

ik heb dus die van de boerenbond voor 39,95. ik rij eigenlijk altijd met leren laarzen, maar voor een buitenritje met chaps ideaal!
ik heb ze ook altijd aan op stal en met les geven (ik liep altijd bakzand in m'n gympen en dat is nu niet meer Haha! )
ik ben tevreden over deze jodphur, zitten goed en niet te duur! maar het is natuurlijk maar net waar je ze voor gebruikt en hoe vaak.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:42

Ik heb de Ariats, heb ze al 4 jaar en ben er heel tevreden over Vork Lachen Kostte toentertijd 100 euro