Ik heb een jaarling welsh hengstenveulen, Romeo genaamd, hij is zo goed als altijd braaf geweest. Af en toe wel wat kuren, maar wat verwacht je van een veulen?
Sinds een paar weken begint het echter erger en erger te worden...
Hij heeft een tijdje gehad dat hij constant steigerde(als ik hem van de wei haalde, tijdens het wandelen, als ik de stal binnen kwam,...)
Dat is over gegaan na een paar weekjes.
Sinds 2-3 weken geleden is hij zich erg aan het fixeren op bijten. Telkens als hij de kans ziet, bijt hij. Hiervoor straf ik hem dus...
Het probleem is dat hij door dat straffen terug begint te steigeren... Nu doet hij beide
Vanmorgen toen ik hem uit de stal haalde om hem op de wei te zetten, had hij me weer bijna beet. Ik strafte hem, en daarmee steigerde hij en kapte hij met zijn linker voorbeen op mijn rechterarm(waarmee ik hem vast had). Logisch dat ik hem los liet, ik kon het niet houden... Hij ging dus zo hard hij kon lopen, maar ik had hem terug te pakken gekregen(het was maar in onze tuin dat hij ging lopen, hij kon niet de straat op ofzo).
Toen ik hem zonet van de wei ging halen, steigerde hij weer toen ik hem wou pakken(zoals hij een paar maanden geleden deed), maar ik heb hem toch te pakken gekregen. Ik liep met hem richting de stal, en toen steigerde hij weer. Ik kon hem vasthouden, maar toen steigerde hij nog eens, nog hoger en hij maakte tegelijkertijd een sprong, dit kon ik echter niet houden, dus Romeo weer gaan lopen...
Ik weet niet wat ik moet doen... Zou castreren de beste oplossing zijn? Ik wil niet te hopeloos reageren en hem dadelijk laten castreren, want dat kan je niet ongedaan maken hé... Ik wil er later geen spijt van krijgen van hem te laten castreren.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit gedrag ooit nog voorbij gaan? En wat kan ik best doen als hij zo doet?

.