gz. overnachting in harskamp rheden en wolfheze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cherish

gz. overnachting in harskamp rheden en wolfheze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 11:51

hallo,

wij zoeken voor onze trektocht nog 3 overnachtingen.
- 1 nacht in harskamp
- 1 nacht in rheden
- en 1 nacht in wolfheze (henriettehoeve kan niet voor 1 nacht)

weet iemand iets of heeft iemand een tip.

liever niet kamperen.

alvast bedankt!

gr. Cherish

VeerenAshley

Re: gz. overnachting in harskamp rheden en wolfheze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:53

Zoek je een plaats waar je echt bij je paard kunt slapen, of is een stukje er vanaf ook goed?
Ik ken in Rheden nl. wel wat plekken waar misschien plaats is voor een paard, maar niet voor een ruiter (denk ik).

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 12:21

ja we willen wel bij de paarden slapen, dat vind ik best wel belangrijk, want als we een stuk verder zitten, hoe komen we dan weer bij de paarden, want onze paarden zijn natuurlijk dan ook ons vervoer Knipoog

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:52

Tja, volgens mij wordt het dan best lastig. Campings zijn er wel, maar je wilde liever niet camperen.

Misschien kun je anders een Dick Groenewoud van pensionstal Heuven opbellen; hij heeft misschien ook nog wel een plaatsje voor jullie om te slapen omdat hij een soort stacaravan heeft voor zijn stagaires. Ik heb geen idee hoor, maar niet geschoten is altijd mis.

En je zou ook kunnen bellen naar de eigenaar van bilogische boerderij en pensiostal De Wolfskuil in Ellecom (vlakbij Rheden). Ik weet dat hij van plan is om ook iets op te zetten voor mensen die een trektocht maken, en misschien dat dat al af is tegen de zomer.

Hoe luxe moet je overnachtingsadres eigenlijk zijn? En wil je dat je paard buiten staat of op stal?

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 17:00

het hoeft helemaal niet luxe te zijn en onze paarden willen we juist het liefst in de wei.
we willen ook zo goedkoop mogelijk maar willen liever niet met tenten, opblaasbedden enzo hoeven meeslepen.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:54

Dynamiek hier op bokt woont in Harskamp en heeft volgens mij ook wel overnachtingsmogelijkheid. Zou je haar even een PB moeten sturen.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 10:31

bedankt ik heb haar een berichtje gestuurd!

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:12

heej! ja dynamiek had mij ook al een berichtje hierover gestuurd!
zij moest nog ff kijken of we een caravan konden huren bij haar Lachen

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 18:56

heeej melanie!

ja pm nu ook met haar.
de caravan gaat waarschijnlijk niet lukken zei ze.
we kunnen wel in een stal slapen Haha!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:49

bilogische boerderij en pensiostal De Wolfskuil in Ellecom, weet niet of die al overnachtingsmogelijkheden hebben. Ze zijn wel bezig met het bouwen van een hit actief stal (dat doet de vriend van me ma, die bouwt dat voor hem) Ik weet verder niet echt overnachtingsmogelijkheden zonder tent. In de steeg (vlakbij die stal dus, is te lopen) heeft de vriend van me ma een camping. maar ik lees dat jullie niet willen camperen.
Bij de harskamp heb je onder de kastanje wel in de buurt. Ik weet niet of ze daar overnachting hebben voor personen.
en wolfheze weet ik niet, misschien weet bonnieknol dat
Heb je wel zon veluwe trail boekje? daar staan ook adressen in
Wij hebben van de zomer de bovenstedeel van de veluwetrail gereden en willen in t voorjaar de onderste helft rijden.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:58

Wil je perse aan Rheden vasthouden? Je zou namelijk ook Laag Soeren kunnen proberen. Daar zit Camping Boszicht. Die hebben weilandjes en een caravan of blokhut voor dit soort dingen.

Ik sta zelf bij De Wolfskuil, en ik weet niet wanneer je je trektocht precies wilt gaan houden, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de overnachtingsmogelijkheden die hij wil gaan maken, deze zomer nog niet af zullen zijn. Z'n eerste prioriteit is nu die hit actief stal en daarna komt de rest. Maar wie weet loopt alles wel veel sneller dan ik denk. Je zou 'm natuurlijk altijd kunnen bellen (0313 414 328).

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 11:44

hai ja we willen ons wel aan deze plaatsen houden, in laag soeren gaan we al overnachten.
en onder de kastanje zijn we vorg jaar geweest en dat ligt nu zowieso buiten onze route.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:44

Maar Laag Soeren en Rheden liggen erg dicht bij elkaar, dus misschien dat je in een keer door kunt rijden als je niks kunt vinden?

@Alvaron, denk je niet dat ze bij Bert eventueel op de hooizolder zouden kunnen slapen? Dat zag ik nl. al helemaal voor me: geen tent nodig, en lekker hoog en droog. Volgens mij zou hij het prachtig vinden als er mensen langskwamen die op zo'n manier een trektocht maakten. Nou ja, even bellen TS, en je weet het!

Verder zou je nog kunnen kijken of Bennie Groenewoud iets heeft (da's een andere dan de Groenewoud die ik eerder noemde). Mogelijk heeft hij niet alleen plaats voor paarden, maar weet hij ook iets voor de ruiters? Hij zit in Rheden, maar ik weet geen adres/telefoonnummer; misschien kun je Djilan hier op Bokt eens voor PB-en?

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:49

VeerenAshley schreef:
@Alvaron, denk je niet dat ze bij Bert eventueel op de hooizolder zouden kunnen slapen? Dat zag ik nl. al helemaal voor me: geen tent nodig, en lekker hoog en droog. Volgens mij zou hij het prachtig vinden als er mensen langskwamen die op zo'n manier een trektocht maakten. Nou ja, even bellen TS, en je weet het!

Geen idee eigenlijk. TS moet inderdaad maar even bellen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:14

Ik heb wel t nummer van Bennie Groenewoud voor je, zal 't je pben. Geen idee of hij stalling vrij heeft voor een nachtje, volgens mij staan alle stallen vol. En slaap gelegenheid geen idee.
Maar inderdaad is van laag soeren naar rheden maar een klein stukje...

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 20:42

heej we zoeken alleen nog een overnachting in harskamp, waar we niet met tent moeten overnachten!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 07:38

D'r zit een Bokker in Harskamp die overnachtingen aanbiedt. *denk* *denk* *denk* Verdorie, het komt niet bovendrijven. Ik kom erop terug.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:03

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:30

SisLeone schreef:
Volgens mij moet je daar met tent Ikke...

In Otterlo vlakbij Harskamp heb je de kleine pol en stoeterij willemien zitten...misschien een alternatief voor jullie?
http://www.dekleinepol.nl
http://www.stoeterijwillemien.nl

Even teruggezocht, ik heb PB-contact met haar gehad. Tent is uitgangspunt, maar in overleg kan er een caravan geregeld worden. PB dynamiek voor alle details.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:01

Had ze volgens mij al gedaan..

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 19:29

heej

ja ik had haar al gemaild maar we kunnen daar alleen met tent terecht helaas, caravan was al volgeboekt.
en we willen graag in harskamp zelf omdat we op t einde al in otterlo overnachten en t dan niet zo leuk is daar dubbel te komen zeg maar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 09:26

Maar Harskamp-Otterlo is zegge en schrijve 5 km. Bovendien is de Harskamp helemaal niet leuk om naartoe of doorheen te rijden, omdat het omgeven is door afgesloten militair terrein. Alleen aan de oostkant kun je om de Harskamp heen, door landbouwgebieden met veelal verharde wegen, waar men best wel het gaspedaal weet te vinden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:05

Kijk anders bij Dopheets Del, die hebben ook een trekkershut beschikbaar. Zitten iets noordelijker dan Harskamp, maar prachtig met de kont in het toegankelijke bos. Harskamp heeft inderdaad het probleem van dat militaire terrein ernaast, zodat je of een heel stuk daaromheen moet rijden of je route door het door Ikke genoemde boerenland moet leggen. Persoonlijk zou dat niet mijn voorkeur hebben, maar smaken verschillen. Knipoog
Hou er ook rekening mee dat als je om dat militaire terrein heen wilt gaan, je aan de overkant van de Apeldoornseweg (Hoenderlo) weer tegen het hek van het park de Hoge Veluwe oploopt. De Hoge Veluwe heeft maar een beperkt aantal ingangen, dus als je door het park wilt gaan, moet je daar rekening mee houden.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 19:45

heej, ik wist wel dat er een militair oefen terrein is maar niet dat we dan veel over de weg moeten.
we willen na harskamp naar hoenderlo via park hoge veluwe.
moeten we inderdaad wel rekening houden met de ingangen ja.

bedankt waratje voor dopheetsdel, heb ze meteen gemaild! hoop dat ze nog plaats hebben!

is het via die overnachting wel een leuke route naar park hoge veluwe.
we rijden die route op een zondag dus weet niet ofdat ze dan erg actief zijn op dat schietterrein.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 23:38

cherish schreef:
we rijden die route op een zondag dus weet niet ofdat ze dan erg actief zijn op dat schietterrein.

In die regio is het op zondag heeeeel rustig, hoor Duivel Je kunt dan niet eens gebruik maken van de geldautomaat in Harskamp. De militairen zouden niet durven schieten op zondag. Het enige vervelende is dat het terrein altijd gesloten is en je er dus altijd omheen moet.