Dekenvragen van een dummy

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

Dekenvragen van een dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 18:17

Ik zet even mijn vragen over dekens op een rijtje. Ik vind niet dat een ongeschoren recreatiepaard een deken nodig heeft om te overwinteren, maar mijn nieuwe pony is het al gewend om met een winterdeken op te staan, dus ik moet hier wel mee doorgaan.

1. Welke exacte overgang van dekens gebruiken jullie? (vermeld soort deken aub)
2. Als je je paard buitenzet, gebruik je dan een andere deken, zoja, welke?
3. Mijn pony staat nu met winterdeken op, is het hier te warm voor? Welke deken is de volgende in de rij terug naar een dekenloos bestaan?

Bedankt. Sigaar

Arabesk

Re: Dekenvragen van een dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:22

na de volgende zomer kun je gewoon stoppen met de deken trouwens Knipoog

de rest heb ik geen verstand van

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:24

Als het nu 's nachts rond de 8-10 blijft mag je wel een mindere deken erop doen.. Dan vanaf 16 graden haalde ik deken er af.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:19

Ik zou nu iets van een 0-grams opdoen als je pony niet geschoren is zoals een horseware amigo of bucas.
Je pony heeft geen hele dikke deken nodig en als het warmer wordt kun je hem er ook des te sneller vanaf halen, zo doe ik het ook.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 22:18

kasparonda schreef:
Ik zou nu iets van een 0-grams opdoen als je pony niet geschoren is zoals een horseware amigo of bucas.
Je pony heeft geen hele dikke deken nodig en als het warmer wordt kun je hem er ook des te sneller vanaf halen, zo doe ik het ook.

Is dat geen te grote verandering? Doe ik dit het beste op een van de warmste winternachten? Ik heb een regendeken zonder vulling, dit kan er dus op ter overgang?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:22

Als je pony niet geschoren is afgelopen winter en wintervacht heeft dan kan je overgaan naar een 0 grams of zelfs zonder deken. Ik ga er wel van uit dat je pony s nachts op stal staat. Zelf heb ik mijn verzorghaf niet geschoren en hij staat op stal zonder deken en overdag met een 0 grams regendeken buiten. Gaat prima!

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 22:26

OK, bedankt, dan zoek ik even de warmste dag van de komende weken op en dan ga ik over op regendeken. Lachen