[PG] Ravena vosmerrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

[PG] Ravena vosmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 18:32

Ik ben al jaren op zoek naar mijn eerste pony Ravena, het is een Welsh pony van ongeveer 1,32.
Ze is voskleur met een bles die bovenaan een bochtje maakt, verder heeft ze 2 witte voorbeentjes.
Wij hebben haar +/- 13 jaar geleden verkocht aan mensen in Stolwijk die zeiden dat ze voor hun buurmeisje zou worden. Ze hadden een donkerbruine pony en een donkerbruin paard staan, Danny Boy die wij van hun gekocht hebben. Helaas was dit een klophengst en moesten wij hem weer wegdoen. Toen wij contact zochten met die mensen werden we afgesnauwd en kregen we te horen dat we onze pony niet meer mochten opzoeken.
Ik ben nu dus erg benieuwd wat er van haar is geworden, ze was toendertijd 4 jaar en superlief.
Heeft iemand enig idee waar ze is, en of ze nog leeft, laat me dit dan weten, voor foto's even een pm sturen want ik krijg ze hier nooit op.
Ik hoef haar niet terug, ik wil alleen maar weten hoe het met haar gaat.

linda_arnold

Re: [PG] Ravena vosmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:15

Aan wie hebben jullie haar verkocht in Stolwijk. Ik kom zelf uit Bodegraven, maar heb een oom met zeer veel bekenden daar wonen.

Mocht je haar verkocht hebben aan Anja van Wetland Stables denk ik niet dat je haar gemakkelijk terug vindt. Want deze dame heeft de privacy van nieuwe eigenaren hoog in het vaandel staan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 19:17

Ik weet niet meer precies wie het waren, maar volgens mij heetten ze de jong van hun achternaam. Het was niet echt een grote stal ofzo, gewoon een oude boerderij met die pony en dat paard dan.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:59

Dan weet ik wel wie je bedoeld! Als je even op marktplaats.nl zoekt. Kom je Anja de Jong tegen, ik denk dat je haar bedoeld.

Zij runt op dit moment een manege en biedt boxen en lease-paardjes aan! Zo'n aantal jaren terug was dit nog niet zo!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 08:48

Ok dan, maar jij denkt niet dat ik er dan achter zal komen waar ze gebleven is, aangezien zij zo met die privacy bezig is.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:01

Degene die bedoelde in eerste instantie was Anja vd Laan. Het gaat hierbij om Anja de Jong. Zij hadden vroeger idd paarden aan huis staan; een stuk of 2/3!

Naar mijn weten (als we het over dezelfde hebben) zijn het boeren die zo nu en dan eens een paard verhandelde. Tenminste een kennis van mij had toendertijd ook een shetlandpony daar vandaan. Sinds een aantal jaartjes heeft deze dame in Stolwijk aan de Beijerseweg een manegebedrijf en zo nu en dan ook pony's in de verkoop.

Ik denk dat je haar het beste eventje kunt bellen en vragen.

Ik heb verder geen contact met haar

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 13:47

Ja het probleem is alleen dat het toendertijd echt met ruzie is geeindigd en bijna met een rechtszaak, dus ik ben bang als ze weet dat ik het ben dat er dan gelijk helemaal geen info meer uit komt.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:01

Dat vosje kan ik best eens gereden hebben.. Stuur maar een foto via pm, misschien herken ik em...
Ik heb vroeger ook een paar paardjes van Anja de Jong gereden toen zij nog helemaal achterin op de Bosweg (verlengde van de bijerscheweg) woonde. ik weet niet of ze daar nog steeds woont, maar ik weet inderdaad dat zij nu ook een complex heeft daar op de Bijersche, maar het zal daar volgens mij geen volle bak zijn, zo populair zijn ze niet...
Dit afsnauwen herken ik meteen!! De eerste keer doen ze zich aardig voor, maar het blijken achteraf echt gemene en oneerlijke mensen te zijn. Die famillie staat volgens mij wel bekend als ruzie makers.. Ik heb ook absoluut geen goede ervaringen met hun gehad.
Ik denk dat je dat beestje niet meer terug zal vinden via hun.. Ze verhandelden inderdaad van alles door.. Er waren toen ik er was volgens mij 2 vos welshjes. 1 van die 2 was toen verkocht en toen ik weg ben gegaan was die andere volgens mij ook verkocht..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 09:05

Ik zal zodra ik thuis ben een foto inscannen en hem opsturen, kan je anders even je mail adres via pm sturen, want het lukt mij nooit om een foto hier te versturen. Wel jammer dat ik haar waarschijnlijk via hun niet meer zal vinden, maar goed wie weet dat iemand anders een idee nog heeft. Maar ik ga vanavond die foto sturen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:33

Citaat:
Dat vosje kan ik best eens gereden hebben.. Stuur maar een foto via pm, misschien herken ik em...
Ik heb vroeger ook een paar paardjes van Anja de Jong gereden toen zij nog helemaal achterin op de Bosweg (verlengde van de bijerscheweg) woonde. ik weet niet of ze daar nog steeds woont, maar ik weet inderdaad dat zij nu ook een complex heeft daar op de Bijersche, maar het zal daar volgens mij geen volle bak zijn, zo populair zijn ze niet...
Dit afsnauwen herken ik meteen!! De eerste keer doen ze zich aardig voor, maar het blijken achteraf echt gemene en oneerlijke mensen te zijn. Die famillie staat volgens mij wel bekend als ruzie makers.. Ik heb ook absoluut geen goede ervaringen met hun gehad.
Ik denk dat je dat beestje niet meer terug zal vinden via hun.. Ze verhandelden inderdaad van alles door.. Er waren toen ik er was volgens mij 2 vos welshjes. 1 van die 2 was toen verkocht en toen ik weg ben gegaan was die andere volgens mij ook verkocht..

Wij hebben het idd over dezelfde! Ik wil er alleen wel bij zeggen dat ik uit zou kijken met opmerkingen richting hun gezien het feit dit een openbaar forum is elke opmerking/afschildering ook in je nadeel kan werken

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:40

Moderatoropmerking:
En nu graag weer alleen reageren als je relevante info hebt voor de TS over de gezochte pony en niets anders. Alle andere discussies/verhalen kunnen via de pb.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 15:22

Ik ben nog steeds op zoek naar Ravena, dus nog een keer hoop ik dat er toch nog mensen zijn die iets weten, of die haar misschien nu hebben, of iemand kennen die haar nu heeft.
Ik wil echt graag weten hoe het met haar gaat.

_marlon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:52

haaay,,
ik verstuur effe een bericht van iemand anders ze profiel;)
ik kom redelijk vaak daar op stal en jouw pony staat daar nog steeds en hij word er goed verzorg hij is nu van haar eigen dochter.
ze heb in die tussentijd ook een veulen gehad genaamd ed.
ze rijd nu met hem wedstrijden en ze is egt in topconditie.
en het is nog steeds een echt een hele lieve pony en en ze word egt goed verzorgd.
ik hoop dat je hier wel wat geruster op ben;)

k weet niet op je er wat aan hebt maar k heb het adres..
XXX

weet het niet helemaal uit muh hoofd.

Vriendelijke groeten
Laatst bijgewerkt door Judje op 19-04-09 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Adres verwijderd. Deze graag per PB en niet openbaar.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 15:35

Kan je misschien een foto van deze pony maken, wil toch wel even zeker weten of het dezelfde pony is.
En ik weet niet of ze het fijn vinden als het adres zo openbaar op internet staat. Als het idd om dezelfde pony gaat ben ik erg blij dat het zo goed met haar gaat.