bijtend paard wat nu????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

garuda

bijtend paard wat nu????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:37

Heey,

Ik heb een verzorgpaard. Maar mijn verzorgpaard staat niet in zijn eentje er zijn meerdere stallen dus meerdere paarden. Eèn van die paarden is heel bijterig, als ik langs loop maakt hij altijd een hapbeweging naar mij toe. Wat moet ik nu doen?? Heeft iemand tips?
groetjes en alvast bedankt rianne Tong uitsteken

garuda

Re: bijtend paard wat nu????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:38

heeft iemand een idee hoe ik hem dit kan afleren

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:00

Gewoon een hé zeggen, en als dat niet werkt je arm op steken.

Er zijn vele manieren. Je kan wel een topick openen maar wij kennen het paard niet en wij zien niet wat hij doet. Laat de eigenaar zien wat hij doet als je langs loopt. en vraag dan aan haar wat je moet doen. of vraag het aan de mensen daar op stal van de andere paarden of zij daar ook last van hebben en wat je dan moet doen.

Dus wij kunnen je een advies geven maar de eigenaar en de mensen daar op stal weten het veel beter als wij.

succes dit is niet boos bedoeld hoor! Haha! maar gewoon een beter advies als wij kunnen geven

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:01

Ik ken een paard die het doet omdat hij langs de ene kant aandacht wil maar langs de andere kant zich dominant opstelt als hij ziet dat de langskomer wat onzeker is. De truc is: ofwel heel zelfverzekerd langsgaan, ofwel beetje uit de buurt blijven.

Logi504

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:50

op onze manege hadden we dat ook met 1 paard, dat kwam omdat hij naast de zadelkamer stond en elke keer als er iemand iets wegbracht kreeg hij een aai over zijn neus, in het begin vond hij het niet erg maar later ging hij naar iedereen die langsliep happen enzo, uiteindelijk hebben ze hem verwisseld met een andere pony, na 3 weken was het happen over. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar misschien helpt het Lachen