ikke schreef:Laat hen eens kijken naar de juridische gevolgen van de eigendoms- en werkverhoudingen en de mogelijke valkuilen die kunnen onstaan met de verzekering.
Dit is geen standaardverzekeringetje, hier komt meer bij kijken, ga daar serieus mee om, anders zit je achteraf alsnog met de gebakken peren.
De ins- en outs van de overeenkomst gaan mij natuurlijk niet aan, maar even het volgende.
Normaal gesproken is de bezitter van een dier aansprakelijk voor schade door eigen gedragingen en biedt zijn AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) dekking.
Wie bezitter is kan in deze kwestie een leuke discussie worden
.
Maar meer nog voor de hand ligt dat die discussie er niet hoeft te komen, omdat het risico op de hengstenhouder zal overgaan als hij het paard gebruikt bij de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.
Ik neem aan dat dat laatste hier het geval is, het zal allemaal niet voor niets gaan?
Denk er in ieder geval even over na, want als jij namelijk zelf ook verdient aan de dekkingen en de aansprakelijkheid zou bij jou liggen dan verleent jouw AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) geen dekking, want dit wordt dan echt wel gezien als bedrijfsmatig.
Snap je, of ben ik nou onduidelijk?