Gedrag naar andere paarden tijdens het uitstappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvie_Juudje

Gedrag naar andere paarden tijdens het uitstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 09:39

Fijn dat je even mijn verhaal wilt lezen.

Mijn paard is heel makkelijk tegen over andere paarden en kan daardoor ook bij iedereen in de paddock of wei. Hij is niet dominant maar laat wel duidelijk zien wanneer hij iets niet pikt.
Sinds een tijdje doet hij zijn oren strak in zijn nek als er een ander paard voorbij komt.
Dit doet hij ALLEEN tijdens het uitstappen! Dus niet tijdens het losrijden, de training, buitenrijden (als hij de hele tijd naast iemand anders loopt), echt alleen bij het uitstappen.

Waar komt dit gedrag vandaan en hoe kan ik het eventueel oplossen?

Anoniem

Re: Gedrag naar andere paarden tijdens het uitstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:47

Mijn pony doet het ook Ja Spanning in de oren vind ik niet erg, maar zo gauw hij z'n hoofd draait richting een ander in combinatie met die oren, dan krijg ik een pats met de teugels tegen zijn hals (zo'n klets). Geen flauw idee waar het vandaan komt!

rianneke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:46

Dat doet mijn pony ook maar misschien wil hij wel uitrusten en is hij chagerijnig:P..
xxx Amy

Logi504

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:04

Misschien als hij aan het rijden is is hij alleen met jou bezig, dan let hij niet op de andere paarden bij het uitstappen heeft hij de kans om er op te letten? dan kun je ook bij het uitstappen figuren rijden, misschien helpt het Knipoog