Extra verzekeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Extra verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 20:15

Omdat ik toch veel, of zelfs alleen maar met paarden en spullen van anderen omga vroeg ik me het volgende af:

Zijn er hier mensen die zich extra hebben verzekerd omdat ze veel met paarden en spullen van anderen bezig zijn?

En ben je in dat geval beroepsmatig bezig? Nog steeds hobbymatig? Of misschien gedeeltelijk?

Hoe en waar heb je je verzekerd? Als particulier? Wat zijn de kosten?

Voor mij is het hobby, maar dan een beetje uit de hand gelopen. Rijd een aantal paarden vast, maar rijd ook regelmatig voor mensen die met vakantie gaan of bijvoorbeeld zwanger zijn. Ook geef ik zo af en toe een lesje, ben in bezit van de 1e fase van ORUN en wie weet in de toekomst ook 2e en/of 3e fase....
Maar nu? verzekeren? of is WA en WA eigenaar voldoende?

Bienotje

Re: Extra verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:04

Ik zou zeggen dat je eigen WA en die van de eigenaar van de paardne voldoende dekt. Om er achter te komen of je misschien niet als beroepsmatig aangetekend kan worden, zou ik even contact opnemen met je verzekeraar..

ikke

Re: Extra verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:12

Laat je je betalen voor al dat werk? Zo ja, dan wordt het als bedrijfsmatig gezien (beetje kort door de bocht). PB LDRD eens, die heeft er kaas van gegeten en belegd er bovendien haar boterham mee Haha!
Daarnaast heeft een bedrijfsmatige registratie ook wel voordelen. Je kunt gewoon een baan hebben en deze activiteiten als nevenfunktie uitvoeren. Stel dat iemand het ooit nodig vindt om je aan te geven bij de belastingdienst (zwartwerk) dan is er niks aan de hand, je geeft via je bedrijfje immers inkomsten op aan de belasting. Als je totale inkomen op een normaal niveau ligt, zal de belastingdienst ook niet zo snel controleren op fraude, immers je bedrijfje is bijbaan, geen hoofdinkomen.