bitloos rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuh_e

bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 17:04

hallo iedereen..

Ik heb sinds kort een verzorgpaardje( arabiertje, danaë ) en ze bokt en stijgerd heel veel.. uiteindelijk moet ik er wedstrijden mee rijden ( zal nog wel ff duren:P ) maar nou zijn wij aan het uitzoeken waarom ze haar neus niet wil uitduwen als ik dr aan de teugel rijd. ze zakt wel mooi, maar ze loopt heel opgekropt. nou gaan wij binnenkort kijken hoe ze zonder bit loopt, want dan is ze misschien door de vorige eigenaar veel te strak in de mond gereden en durft ze niet te lopen. Weten jullie of je zonder bit ( bitloos hoofdstel ) op wedstrijden mag verschijnen?? want als blijkt dat dat echt goed uitpakt, tja.. dan moet ik misschien zo gaan rijden.. misschien is het ook wel bitvrees, dus moeten we idd gewoon proberen hoe het zonder bit gaat..

laat maar weten, als je weet hoe of wat..

xxx dana

Anoniem

Re: bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:08

Dat kun je zelf in de reglementen opzoeken...
Maar nee, het mag niet.

Zorg gewoon dat je haar met een vriendelijk hand rijd en laat haar zelf het bit opzoeken als ze ontspant gaat ze at vanzelf doen.
Dus niet zelf met je handen gaan frutten om haar aan de teugel te krijgen Lachen

daantjuh_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 17:10

okee, maar ik hou mn handen stil en dan blijft ze zo opgekropt lopen, ook als ik mn armen helemaal strek, en er helemaal niks met de teugels gebeurd, blijft ze opgekropt lopen, en oja ze kauwt heel veel en is heel druk met dr bit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:17

Past haar bit wel?
Geen haken aan de tanden?
Dan zijn uiteraard eerst dingen waar je naar gaat kijken Lachen

Verder is het zo dat een paard dat zich opkrult en dus achter de teugel loopt, niet goed aan het been is.
Dus ga daar maar eens op oefenen. Lachen
Als jij je kuit aandrukt dat ze daarom goed reageert.
Want vanuit achteren, rijd je een paard aan de teugel.
Dus eerst moet die motor het daarachter goed doen Lachen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:19

Regelementsvraag.