Mijn shet wil tijdens het (alleen) buitenrijden niet verder!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Logi504

Mijn shet wil tijdens het (alleen) buitenrijden niet verder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:42

Mijn Verzorgshet logi is heel braaf, behalve als je alleen buiten rijdt en langs 1 bocht gaat.. Verward dan staat hij stil en wil hij niet meer verder,dan gaat hij achteruit lopen enzo, bokken doet hij niet. hij wil alleen nog maar naar stal. hij is niet bang voor die bocht want met iemand die hem al langer rijdt wil hij wel, en als je er naast loopt is het ook geen probleem, als er iemand naast fietst doet hij ook niks. Volgens mij is het dat hij me uittest maar hij is ook niet de baas over mij want hij doet onderdanig tegen mij. het was me 1 keer gelukt om langs die bocht te komen in mijn eentje ik weet niet wat er was maar hij deed het gewoon niet, de volgende keer deed hij het wel weer. maar ik weet dus niet wat ik moet doen, ik wil graag een keer alleen rijden zonder dat hij zo doet, en ook gewoon een keer in mijn eentje Pling veel mensen zeggen dat ik ' gewoon moet doortikken' maar ik denk niet dat dat de oplossing is, ik heb het een paar keer geprobeerd maar ik doe het nooit meer. Logi reageerde er niet op. Weten jullie wat ik moet doen? of heeft iemand hetzelfde meegemaakt? please reageer!

je zou me er erg mee helpen.

Wall_

Re: Mijn shet wil tijdens het (alleen) buitenrijden niet verder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:44

Probeer eerst met hem te wandelen in die bocht. Doe dit een paar keer. Neem ook een keer iemand mee, zodat jij erop kan blijven zitten ,en er iemand naast loopt.
Als het uittesten is, zet dan vooral door. Als het paard eenmaal gewonnen heeft, is het moeilijk om hem weer op andere gedachte te brengen. Knipoog

Logi504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:24

Logi504 schreef:
Mijn Verzorgshet logi is heel braaf, behalve als je alleen buiten rijdt en langs 1 bocht gaat.. Verward dan staat hij stil en wil hij niet meer verder,dan gaat hij achteruit lopen enzo, bokken doet hij niet. hij wil alleen nog maar naar stal. hij is niet bang voor die bocht want met iemand die hem al langer rijdt wil hij wel, en als je er naast loopt is het ook geen probleem, als er iemand naast fietst doet hij ook niks. Volgens mij is het dat hij me uittest maar hij is ook niet de baas over mij want hij doet onderdanig tegen mij. het was me 1 keer gelukt om langs die bocht te komen in mijn eentje ik weet niet wat er was maar hij deed het gewoon niet, de volgende keer deed hij het wel weer. maar ik weet dus niet wat ik moet doen, ik wil graag een keer alleen rijden zonder dat hij zo doet, en ook gewoon een keer in mijn eentje Pling veel mensen zeggen dat ik ' gewoon moet doortikken' maar ik denk niet dat dat de oplossing is, ik heb het een paar keer geprobeerd maar ik doe het nooit meer. Logi reageerde er niet op. Die bocht is een t-splitsing en de andere kant wil hij wel op, gewoon zonder probleem, het ligt ook niet aan de bocht want soms gaat hij niet verder dan de bocht die 20 meter van de stal vandaan is maar als je daar een kwartiertje volhoud wil hij wel verder, een maand geleden wilde hij wel door de t-splitsing maar niet langs een stukje weg (bij een privé manege) Weten jullie wat ik moet doen? of heeft iemand hetzelfde meegemaakt? please reageer!

je zou me er erg mee helpen.

sorry dat ik dit 2 x plaats maar ik was wat vergeten op te schrijven Bloos

Logi504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 10:59

Wall_ schreef:
Probeer eerst met hem te wandelen in die bocht. Doe dit een paar keer. Neem ook een keer iemand mee, zodat jij erop kan blijven zitten ,en er iemand naast loopt.
Als het uittesten is, zet dan vooral door. Als het paard eenmaal gewonnen heeft, is het moeilijk om hem weer op andere gedachte te brengen. Knipoog
Bedankt voor je reactie maar het werkt niet Scheve mond Ik loop heel vaak met hem, dan doet hij niks maar als je denkt laat ik het weer eens proberen doet hij gewoon hetzelfde, en als ik rijd rijd er meestal iemand naast, dan doet hij niks. maar je hebt wel gelijk dat ik vol moet houden Tong uitsteken toch bedankt!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:05

Ik heb dit probleem ook..

Het enigste wat tot nu toe nog helpt is haar gewoon laten stilstaan. Af en toe even aandrijven, maar verder gewoon geduld hebben. Als je een kwartier stil staat hebben de meeste pony's er wel genoeg van en dan moet je op het goede moment aandrijven + belonen.

Bij mij heeft dit 3 tot 4x goed gewerkt Lachen .

Wat ik zelf nog wil proberen is voor het stukje dat ze stil gaan staan omdraaien en naar huis. De volgende keer een stukje verder en weer vóór ze stil gaan staan omdraaien, zo elke keer een stukje verder.. Natuurlijk niet omdraaien als ze al stil wil gaan staan.
Verder ga ik zelf de eerste tijd gewoon niet alleen, maar of met een ander paard of iemand die met de fiets meegaat.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:50

Helpt wandelen echt niet? En anders kun je hem misschien achteruit er langs laten lopen?

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:01

mijn pony heeft precies hetzelfde! Als ik met twee of meerdere mensen ga rijde is er niks aan de hand. Als ik alleen ga ziet ze opeens van alles en staat ze om de haveklap stil. In mijn ogen is dat wat jou pony doet gewoon stout zijn. Als je er naast loopt gaat ze er vast en zeker zo langs. Ik ben van mening dat je het eerst moet proberen op te lossen door even af te stappen en die bocht samen door te lopen! doe dit niet vaker dan 5 keer ofzo.. want dan denkt ze dat je toch wel afstapt. Handen naar voren en drijven is de volgende stap. Blijft ze zo stout neem dan gewoon een zweepje mee. Je hoeft niet te slaan, maar vaal is dat net even de laatste druppel die ze nodig hebben om gewoon te luisteren.! Heel veel succes!

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:09

kan je niet gewoon links afslaan, omdraaien en dan rechtdoor? dan ga je in principe de goeie kant op Tong uitsteken

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:12

ga eerst is een paar keer met heb lopen door die bocht enzo.

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:21

Paloma heeft dit ook gedaan wat bij mij hielp is idd gewoon kijken wie het meeste geduld heeft en lekker stil gaan staan. Ook heb ik een paar keer gedacht van: jij wilt achteruit? Okee, in z'n achteruit dan maar. Net zolang tot ze het helemaal zat is en dan nog een stukje verder. Ze heeft het nooit meer gedaan. Geweld gebruiken heeft geen enkel nut.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:53

Ik heb dit ook met mijn haf, maar ik heb het vaak op een kruising dat hij niet meer vooruit wilt. Dan kan je tog moeilijk op die kruising stil blijfen staan?

lieverdje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:00

Blijf volhouden zou ik zo zeggen, neem eens wat koekjes mee in je zak en telkens hij een stapje voorwaarts zet geef je hem een koekje net zo lang hij voorbij die bocht is en dan beloon je hem super...

Logi504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 14:15

arosafreek schreef:
kan je niet gewoon links afslaan, omdraaien en dan rechtdoor? dan ga je in principe de goeie kant op Tong uitsteken

Nee dat gaat niet Verdrietig dan loopt hij héél snel naar de linkerkant, en dan als ik wil omdraaien staat hij weer stil Verdrietig ik heb het al vaak geprobeerd Tong uitsteken maar daar trapt hij niet in.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:20

Mijn paard heeft dit ook, ze bokt en springt voor ook een beetje omhoog.
Meestal ziet ze iets engs en blijft daarna stokstijf staan. Dan probeer ik haar aan te drijven maar daar reageerd ze op door achteruit te gaan. Dan laat ik haar achteruitgaan, probeer haar niet te laten omdraaien en dan gaan we weer en paar pasjes naar voren. dan weer naar achteren, dan weer naar voren. Evt. een paar kleine tikjes met een dressuurzweepje erbij en dan krijgt ze er wel genoeg van....

Logi504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 14:22

Lennek schreef:
Ik heb dit ook met mijn haf, maar ik heb het vaak op een kruising dat hij niet meer vooruit wilt. Dan kan je tog moeilijk op die kruising stil blijfen staan?

Ja dat is ook mijn probleem, er komen dan auto's aan en dan moet ik wel afstappen Verdrietig het is geen drukke weg maar toch.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:49

Ik denk dat je wat geduld moet hebben en rusitg tegen hem praten.

JenniferHui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:27

Hij is je ook aan het uitproberen !! Enne ik heb het ook gehad, ik gaf eerst 1 Zacht tikje met de Zweep en werd even boos maar toen luisterde ze nog steeds niet, toen werd ik echt kwaad want ze ging ook Bokend achteruit lopen !
((Heel ongeloofwaardig, weet ik, maar het is waar))
Toen gaf ik haar nog een wat hardere tik met de zweep en toen stapte ik af en trok haar mee de bocht om ! Gaf haar daar even een Beloning ! Daarna ging het weer zo deed ik het zelfde en daarna ging het weer wat beter, dus je moet gewoon even boos worden en dan weer aardig als hij luisterd ! Enne nu doet ze het heel Braaf de bocht door, ze wil zelf Galoperen en springen (Over een buis die daar ligt) Groetjes, en Succes

Logi504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 11:53

Okay, de tip stil blijven staan en wachten heeft geholpen!! Tong uitsteken ! hij doet niet meer raar in die ene bocht, maar nu heeft hij een nieuw plekje..... Verdrietig er is een meertje en daar kan je heerlijk omheen rijden (het is eigenlijk een grote vijver maar iedereen noemt het 'het meertje' ) maar op dat pad staat hij dan stil.. ik heb sirrieus een half uur staan wachtten voordat hij weer liep.. toen wilde ik aandraven en stond hij weer stil...dat duurde een kwartier... intussen kwam een oud vrouwtje naar me toe om te vragen of het wel goed ging Bloos! toen liep hij weer even en toen dreef ik weer (heel zacht) aan en hij stopte wéér. toen was er iemand een tent aan het opzetten, ik heb helemaal gezien hoe hij zijn tent aan het opzetten was... Bloos! toen die tent klaar was heb ik nóg 10 minuten stilgestaan.. intussen had logi 1 keer geplast en 2 keer gepoept Tong uitsteken uiteindelijk ging hij erlangs, die man helemaal vragen of hij bang was ofzo Tong uitsteken nou toen kwam er een vrouw met een hondje langs en daar liep hij achteraan, Ik vond dat niet goed(Ik wilde dat hij liep als ik hem aandreef, niet als er iemand langskwam.) dus ik stond stil. na 1 min liet ik hem weer gaan. nou die vrouw ging een andere kant op en hij stond wéér stil. ik wéér wachtten... nou toen was ik op de helft van het rondje en ging hij héél snel, (richting stal) ik liet hem telkens stilstaan, ik weet niet of dat goed was maar ik dacht, laat ik het eens omdraaien Tong uitsteken hij moest van mij 3 sec stilstaan. elke x als hij ging dribbelen 3 extra sec. nou uiteindelijk snapte hij dat. maar hij ging nog steeds heel snel. hij heeft ook de enge gewoonte om als hij niet door wil lopen en je drijft dat hij dan gaat dreigen de sloot in te lopen (achteruit). nou uiteindelijk heb ik over een rondje dat normaal misschien 20 min duurt 2 uur gedaan.

Iemand tips voor als hij zo dreigt?
En ik wil liever niet elke keer als ik daar ga rijden driekwart van de tijd stilstaan. Tong uitsteken stopt hij daar vanzelf mee als je maar volhoud?? ik hoop het. OK dan!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:44

Haha wat een slimme pony! Lachen
Wat ik nu nog uit je verhaal kan opmaken is dat op sommige momenten je pony het juist leuk vindt om stil te staan. Imo moet je hem dan wel weer vooruit drijven.

Ik vind het goed dat je hem op de terugweg hebt stilgezet, dat is inderdaad de situatie omdraaien en zo leert hij te doen wat jij wilt dat hij doet.

Logi504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 16:40

Oke, het is nu al weer een tijdje geleden dat ik dit topic plaatste, en volgens mij is dit opgelost Haha!

Elke keer als hij het deed, wachtte ik gewoon net zo lang tot hij weer doorliep.. dat heeft een (behoorlijk) tijdje geduurt.. maar uiteindelijk deed hij gewoon braaf Pling Het is héel belangrijk (en het was echt moeilijk!) om niet je geduld te verliezen.. maar zodra je je geduld verliest en toch gaat drijven of een tipkje geeft. ben je weer terug bij af. Vork

een tijdje terug was hij best mager geworden, en hebben we een tijdje niet gereden (alleen maar gelopen) nu is hij weer wat aangesterkt en gaan we weer rijden.. Cool De andere verzorgster had er laatst al op gereden, en hij deed weer zo irritand.. en ik denk dat hij het bij mij ook wel weer zal doen.. Clown Máar ik ga gewoon weer doen wat ik hiervoor heb gedaan en ik hoop dat het lukt Bloos

Heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal!! Haha!