Wat willen jullie paarden als ze nu in het land staan?...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Wat willen jullie paarden als ze nu in het land staan?...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 19:51

Hoi,

wonende in Putten (boven zeeniveau) hebben we onze paarden dagelijks buiten. De veulens hebben een schuilstal.
Werkelijk alles is drijfnat, zoveel blubber; ze staan alleen maar onder het afdakje en zijn dolblij als ik kom; ze willen meteen mee naar het hek om vervolgens naar binnen te gaan. Uiteraard heb ik liever dat ze lopen, maar ze staan er zo sneu bij.. De rest staan in de paddock overdag. Zijn het ook vrij snel zat.

Herkenbaar? De weilanden staan blank, de sloten hoog; het is hier wel heel extreem op het moment... Koe

KiWiKo

Re: Wat willen jullie paarden als ze nu in het land staan?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:54

ben toevallig vandaag bij mijn enigste eigenste op bezoek geweest........ en Gaelle vertelde dat hij inderdaad na een uur of wat wel weer naar binnen wilde, en dat op zijn eigen lompe manier heel duidelijk maakt Lachen Lachen

cow_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:03

Moeilijk he.... ik weet het ook niet, die van mij is zowieso mokgevoelig, dus heb vandaag der been gewassen en binnen gezet. Maar ze vind er niks aan natuurlijk, komt omdat de rest gewoon buiten blijft. Maar het is echt blubber tot hun knie, verder op het land is het droog dat wel, maar waar hun water staat en waar ze kunnen eten is helemaal kapot getrapt en dus tot hun knieen modder.... en er lopen 15 paarden nog buiten zeg maar, dus die kunnen flink trappelen...

Moeilijk hoor, ik zit te twijfelen of ik der morgen wel weer in die blub moet zetten... zo leuk lijkt het me niet om daar te staan, maar ja, ik ben ook weer geen voorstander van binnen staan... misschien dat ik der toch maar overdag naar buiten doe en savonds maar naar binnen zodat der been kan drogen, omdat ik bang ben dat der mok weer terugkomt, dat is GELUKKIG nu niet. Daar heb ik echt mazzel mee.... vooral omdat ze in de blubber staat.

Nou ik kijk wat de rest doet....

Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:05

Het maffe is, dat de dieren in de blub eerder bij het hel staan dan in de bak, alsof blubber ze het meeste stoort!

verder gebruiken we nu maar een landje want de rest gaat echt aan gort! Gelukkig staan ze in buitenboxen, tenminste nog een beetje "buiten".. Ik ben dolblij als het weer wat droger wordt; de veulens rennen en spelen niet eens nu. Stelletje verzopen katjes...Zag wel goed hoe lang de manen nu waren bij die veulens en hoe dik ze waren; als het plakt zijn ze toch wel wat slanker...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:08

Tor wil het land ook niet in Lachen hij wil echt niet door de blub, maar als hij er eenmaal instaat dan maakt hij er wel een spelletje van, gelukkig is op zijn land nog een heel groot stuk droog........

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:10

Dat is wel fijn, hoor, stukje droog! Onze schuilstal staan aan het laagste stukje van het weiland (hoezo Belgisch)..
Ze moeten dus eerst een survivaltocht mudwrestling ondergaan eer ze daar aangekomen zijn. Daar danken deze dames voor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:14

Ik moest wel lachen om hem, hij ging toch van kiet in die blub (doettie dagelijks een paar uur, rennen en bokken... vertelde Gaelle) en dan spat dat alle kanten op.......... en wat ik dan zo frappant vind, dat hij echt hard gaat en hoog bokt op de droge stukken en in de blub een stuk trager gaat, maar volgens mij probeert harder te stampen, want dat spettert zo lekker.......

ik heb echt een feestneus wat dat aangaat..... terwijl als je hem naar het land gaat brengen, hij echt zo iets heeft van........ " JAAAA Haloojoohoo,........, BLUBBER!!!, Witte pootjes...... geen cominatie!!!!"

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:16

Zie je, als ze een varkensgen hebben, dan hebben ze pret! Ik vrees dat we hier van die tutjes hebben.. Die Shet vind er ook niks aan maar da's een heel sensibel dametje.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:20

hahaha die van mij heeft inderdaad varkensgenen Lachen Lachen Ook al wil hij er in eerste instantie niet in, als hij er eenmaal instaat...... dan maakt hij er ook het beste van Lachen Lachen

raar beest heb ik, maargoed........ spiegel he Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:26

Oei, dan zou ik ook een tutje zijn, maar dat valt wel tegen..

Wel fijn als ze dit baggerweer waarderen..

Ik hoop dat het opdroogt zodat ze weer wat meer gaan ebwegen, vind dat wel fijn als ze dat doen..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:28

mijn schaapmans heeft geluk.. paddoc is wel modderig, bak ook licht nat, maar de weide nog netjes Lachen
moet hem nogsteeds aan zijn sik naar binnen sleuren voor zijn eten iig Tong uitsteken (staat 24/7 buiten met schuilstal en krijgt in schuilstal eten Lachen )

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:29

Dat klinkt wel goed! MIsschien is Limburg nog een optie in de heuvels ofzo..

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:31

Pfff hier is het ook een en al blubber, wij hebben een inloopstal. hij is nu momenteel dicht, maar zodra ik ga mesten moet de deur open en dan kijkt veroon lekker vanuit de deuropening naar buiten en zie haar kijken, nee ik ga niet naar buiten het regent te hard.

op de weilanden bij ons is het net een waterplas. kan zo mijn zwempak meenemen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:32

nattigheid is op zich niet zo erg, leuk is anders... maar zolang ze een plek hebben waar ze droog kúnnen staan is het wel ok

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:32

wij hebben 1 geluk, de grote sloten om het land wat netjes afloopt Lachen
en de paarden hebben genoeg weide om het niet kapot te lopen, scheelt ook Lachen
de buurpaarden hebben wel modder nl
en bij een vriend staan ze helaas ook goed in de blub..

Wall_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:33

Hier is het ook een en al blubber. We hebben de afrastering tussen de eerste en de tweede wei verwijdert zodat ze daar een droog plekje hebben. Helaas banjeren ze nog net zo hard door de modder, maar dat doen ze toch echt zelf. Nagelbijten / Gniffelen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:35

Arabesk schreef:
nattigheid is op zich niet zo erg, leuk is anders... maar zolang ze een plek hebben waar ze droog kúnnen staan is het wel ok

Precies! Als ze dan eerst moeten zwemmen om daar te komen... Pffff... Clown

Als dit de toekomst is voor de winters in Nl, zal ik toch bergjes moeten gaan maken in het land. Bloos

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:35

oh dit is toch verschrikkelijk zoals het nu is Boos!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:37

Vind er niks aan.. Ik rijd niet eens, want de bak is ook een vijver geworden en de Arabier vindt er niks aan. Buiten is nog de enigste optie maar regen en wind haat -ie.

Vind er ook helemaal niks aan! Moet er niet aan denken om in die schuilstal te staan..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:38

Lang leve de binnenbaan Lachen Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:41

Bij ons is het ook al zo'n blubberzooi in het begin van het weiland, gelukkig valt de rest nog wel mee..
Insch moet je er echt induwen met een veger eerder vertikt die het om er in te gaan Nagelbijten / Gniffelen

Maar ze gaan met dit weer wat later naar buiten en weer wat eerder op stal, na een een paar uur staan ze toch allemaal te dringen bij het hek dat ze naar binnen willen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:45

Dat is precies wat ik bedoel, Hevonen, ik moet ze ook aanduwen en dan kijken ze echt beledigd!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:45

Die van mij duw ik een paar uur per dag de blub in (paddock) maar ze zijn zielsgelukkig als ik ze weer binnen zet. Vandaag zijn ze er zelfs helemaal niet uit geweest, behalve een buitenritje in de regen Tong uitsteken .
De wei staat blank, het is vreselijk. Als ze in de paddock staan staan ze allebei op een eilandje (op twee plekken heb ik stro neergegooid zodat ze een beetje droog kunnen staan) naar de achterdeur te loeren. Te wachten tot ik ze weer binnen haal Haha!
Het is te triest Huilen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:46

detour schreef:
Dat is precies wat ik bedoel, Hevonen, ik moet ze ook aanduwen en dan kijken ze echt beledigd!

die van mij gaat dus in de paddock (tot ruim je enkels blub) liggen rollen na het rijden Clown

spoornie dan denk Tong uitsteken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:50

Blijft je deken dan waterdicht, naaltje? Zou wel de ultieme dekentest zijn nu!