Zuchten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goodgirls

Zuchten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 14:51

Wat betekent als een paard zucht?

Niet briesen maar echt zuchten. Zoals mensen dat ook kunnen Haha!

Verveling of ontspanning?

Amaris

Re: Zuchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:57

Die van mij heeft maar 1 soort zucht dat is de moet-dit-nou-weer-zucht. Vooral als ze op de poetsplaats staat. Ik vind het altijd zo heerlijk dramatisch als ze dat doet. Erg grappig!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:04

hahaha Mijn Fjord doet het ook weleens dan ontspant ze zich lekker is echt grappig om te zien soms legt ze dr hoofd op mn schouder echt heel lief

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:06

Haha ja mijn (vorige) verzorgpaard deed dat wel eens, en dan vooral als ik het zadel op haar rug legde en ze wist dat ze weer moest, haha!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:08

Als mn paardje moe is en weer op stal staat. Tong uitsteken

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:25

Ik weet niet of het bij paarden is omdat ze denken; aah nee moet dit nou? Want de mijne doet het soms met borstelen, en volgensmij heeft ie dan niet zoiets dattie het niet leukvind maar juist lekker, dus ik denk dat het eerder een teken van ontspanning is. Maar wie weet doen paarden het idd ook omdat ze er geen zin inhebben, kan verschillende redenen hebben Lachen

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:22

ik denk ontspanning

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:31

De haflinger waar ik eerst op reed maakte van dat zuchten een heuse show! Als ik had gereden en de poetsplaats weer opkwam keek hij eerst even of er wel publiek was. Zo ja, dan liet hij z'n hoofd hangen en kwam er een zucht vanuit z'n tenen. Vervolgens keek hij dan stiekum even op of er wel iemand keek en zoniet dan bleef hij net zolang doorzuchten totdat er wel iemand 'och arm paard' zei...Dolkomisch dat beest...
Het paardje wat ik nu rij kan ook zo mooi zuchten. Ze doet het soms, lijkt wel, uit ontspanning, maar soms ook als ik met een zadel aankom. Alsof ze wil zeggen 'Och nee, moet ik alwéér werken...'
Ook zucht ze als we iets spannends hebben beleefd en alles net weer kalm is, de 'oef, dat hebben we ook weer overleefd' zucht.

StillSilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:13

mijn vz-merrie zucht ook wat af. Maar ze doet 2 soorten verschillende zuchten zegmaar. Haha!
1 bij de ontspanning, als ze rustig in de paddock sta, lekker staat te kriebelen, etc.
En een 'zucht' bij het showen. Maar dat is meer een 'knor' zegmaar. Hihi, lastig uit te leggen. Tong uitsteken