Met hoofd draaien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gowgirl

Met hoofd draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 20:10

Mijn pony gaat met haar hoofd draaien als ze in het land staat en naar me toe komt lopen. Dus al lopend doet ze dat. Verward
Heeft iemand een idee wat dat zou kunnen betekenen?

DebbyDeb

Re: Met hoofd draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:24

Ik ken wel een paard die dat ook altijd deed wanneer ik haar in de wei of paddock zette.. Het lijkt er altijd op dat ze het gewoon lekker vind om dan 'vrij' te zijn.. Dat ze zich fijn voelt zeg maar. Leek op een vreugde beweging, maar zij deed dit dan met haar hele hoofd en hals eigenlijk..
Net een zwaaiende giraffe af en toe Lachen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:07

Mijn paard doet dat ook heel veel, vooral als we samen loopspelletjes doen, het is een beetje showen en vrolijkheid, zo van "jeej, fijn, we zijn aan het lopen!" z'n nek is zoo soepel, net een elastiekje Haha!

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 00:08

OK dus het is niet iets negatiefs! Daar was ik een beetje bang voor namelijk, dat ze met tegenzin naar me toe komt.
Ze draait idd met hoofd en nek. Wel grappig maar ik dacht wat bedoeld ze daar nou mee?

speedy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:05

Ik denk eerder dat het een vorm van blijdschap is. Je pony uit zijn tevredenheid. Je ziet het ook vaker als een paard/pony weer los gelaten word in de wei dat ze dan zo met hun hoofd gooien, draaien of zwaaien met soms een vreugde bokje erbij.

Logi504

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:47

ja dat denk ik ook ^ of (een paard op mijn oude manege deed dat) die deed dat omdat die ALTIJD aan de teugel moest lopen bij haar vorige baasjes, op de manege zwaaide ze dus de hele tijd met haar hoofd in de lucht zodat ze niet aan de teugel hoefde te lopen, best wel sneu. uiteindelijk is die pony weggegaan omdat ze gewoon zwart- wit was, of ze liep aan de teugel of ze zwaaide met haar hoofd, er zat niets tussen.

_Showgirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 23:15

Mijn paard doet dit ook als ze het land uitkomt(dus naar me toe loopt). Maar ook als we wandelen, of ze juist het land in gaat. Volgens mij doet ze het als ze een bepaalde kant op wil, of sneller die kant op wilt Knipoog Ze doet het namelijk heel erg als ze 's ochtends het land op gaan en de rest van de groep niet snel genoeg mee achter haar aan ver het land inloopt.