Valt dit te leren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Valt dit te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 17:22

Ik zat vanmiddag te denken en toen moest ik in eens aan een hond denken terwijl ik met saar bezig was.
En toen kreeg ik een idee. Zou je ene pony niet kunnen leren een andere pony uit het land te halen dus drijven etc.
Mij lijkt dit niet heel erg goed voor de leiderschappen onderling maar ik vroeg het me gewoon af.

beestenfreak

Re: Valt dit te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:10

ik denk dat je ze dat wel kan leren ik ga elk jaar op vakantie naar frankrijk en daar is een hele leuke manege heb daar ook een keertje gezien dat ze de paarden uit het land gingen halen .er ging toen 1 iemand heen op een quat(moter met vier wielen)en die haalde de leider van de 'kudde' uit de wei en de rest liep erachteraan.toen ze bij de manege aankwamen liepen ze ook nog hun eigen stal in Tong uitsteken

DebbyDeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:21

Ik denk zelf dat je er niet voor kunt zorgen dat een pony de andere pony's uit het land haalt, hihi..
Maar het is inderdaad wel zo dat als je het juiste paard (vaak idd 'leider', alfa) meeneemt.. de rest vanzelf volgt..
En als je zorgt dat er wat lekkers op stal voor ze ligt.. moet het ook wel lukken ze richting stal te laten lopen..
Maar er zijn er natuurlijk altijd bij die lekker eigenwijs zullen zijn..
Want het gras van de buren lijkt altijd groener.. Knipoog

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 21:28

Het ging ook meer om het idee omdat iedereen mijn pony altijd uit de verte voor hond aanziet. Leek me het wel grappig om te zien als een soort border collie Clown

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:31

Haha, wát een idee! Knipoog
Misschien is het wel te leren, maar dan moet je wel heeeeeeeeeel veel geduld hebben. Honden zijn er speciaal voor gefokt (lang niet alle honden kunnen drijven), dus misschien zul je een paardenras ervoor uit kunnen kiezen/fokken Clown En dan; nooit meer in de modder de pony's uit de wij halen! Pling

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 19:19

Border pony's in plaats van border collie's Clown

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:20

Hahahaha wat een idee Haha!
Alles is te leren, het zal wat tijd gaan kosten Knipoog