pony & trailer....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

pony & trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 17:20

hallo,
gister avond wedstrijd gehad.. (ging wel goed... maar daar gaat dit topic niet over... Clown )
normaal loopt ze zo die trailer op (maakt niet uit of het licht of donker is.)
nou ja met z'n 2e pony de trailer opgezet. stang dicht. en de gene die mij hielp kwam via de laatklep naar mij toe-lopen om iets aantegeven. oppeens raakt m'n pony zo in paniek! en probeert achteruit de trailer uit te komen! die mij hielp probeert die stang lost te maken dat lukte niet goed omdat ze met volle kracht tegen staat te douwen. en er ook nog een pinnetje uit moet ... normaal kan m'n pony de stang niet onder door.. nu wel... door de paniek zakte ze door haar benen en kon er zo onderdoor... en was in hele grote paniek. wij met z'n 2e nog een keer geprobeert. maar nu zette ze geen stap meer op de trailer dus we hebben een kwartier rond gestapt (buiten.. later nog een keer geprobeert maar het lukte niet. ze was nog te gespannen) dus wij binne nog even rondgestapt tot dat ze weer rustig was. daarna naar buiten. gelukkig liep ze er nu wel op (met behulp van de zweep (niet moeten tikken/slaan)) vandaag was het koffiecouroesel en wou mee doen (lekker relaxt rijden (niet te veel.. 30 min.) omdat ze anders heel erg stijf is als ze na de wedstrijd niet de dag daarna heeft gelopen.. maar mevrouw wou niet de trailer meer op we hebben met veel geduld haar er op gedaan (geen stang er meer achter...) maar als ze er uit moest kwam dat met een noodgang.
hoe kan ik dit oplossen?

itsinmygenes

Re: pony & trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:30

Mijn pony had ook echt en trauma aan trailers.. (als veulen is ze er een keer vanaf gevallen), bij ons heeft toen 2moons geholpen. (www.2moons.nl) Maar mischien lukt het je zelf wel door gewoon heel rustig te blijven en ieder stapje dat je pony goed doet te belonen.. Je kan ook proberen 2 longeerlijnen langs de trailer te spannen als een soort brug. Dat kun je vergelijken met wanneer jij over een plank over het water loopt, dan vind jij het ook fijner.

Succes Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 08:50

Ga oefenen als je niet weg moet en als je alle tijd hebt.
Zet d'r eerst met alleen de voorbenen op de klep, beloon d'r en vraag d'r weer rustig (stapje voor stapje) achter uit, beloon weer.
Zo ga je steeds een stapje verder.

Blijf vooral rustig en beloon goed, ze moet er weer vertrouwen in krijgen. Als je merkt dat je boos begint te worden, ga gewoon even iets anders doen (rondje lopen ofzo)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:39

oke bedankt voor de tips
xMariekee @ ik wil het zelf proberen omdat ik er bij was toen het gebeurde. nu heeft onze band wel wat schade opgelopen. nu wil ik dit ook weer herstellen
Lenneke_ @ oke bedankt dat ga ik zeker doen Knipoog