Cassandra mist haar zus.. wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lithium

Cassandra mist haar zus.. wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 21:41

Hey bokkertjes.

Ik zit weer met een probleem met 1 van mijn merries..
het gaat over Cassandra (mijn westfalen merrie) & Orchidee (haar zus)..

..Een kleine voorhistorie..
Cassandra & Orchidee kwamen samen aan op Niisj (ook een Bokt lid) haar manege..
Het ware 2 merries met karrakter.. Cassandra is al eens ontsnapt uit de piste en steigerde af en toe..
haar zus was iets tammer.. maar had ook veel in haar mars..
Nu hebben ze de merries van de manege in augustus kunstmatig geïnsimineerd met hed zaad van de hengst Fortuin Z..
3 weken later toen de vee-arts de merries kwam controlere op drachtigheid.. zou Cassandra zogezegt haar veulen hebben afgeworpen..
Een paar weken later besliste de manege eigenaar om Cassandra weg te doen
"Die merrie is te wild voor de manege en voor de kweek is ze ook al niets meer waard" heeft hij gezegt, dus Cassie werd verkocht aan paardenhandelaar Van Aken, waar ik haar dan heb gekocht, want zou ze niet verkocht zijn geweest werd ze het weekend erop doorverkocht aan het slachthuis..

..Probleem...
Since hij Cassandra heeft verkocht werd Orchidee depressief..
En ze bokte iedere ruiter die op haar moest eraf..
naar het schijnt had zij haar veulen ook afgeworpen..
dus net als bij Cassandra werd ook zij verkocht..
Enig verschil, de manege eigenaar wou Orchidee geen kans meer geven en verkocht haar onmiddelijk aan het slachthuis.

..Het grote probleem waar ik graag jullie raad om wil vragen..
Since Orchidee naar het slachthuis is gebracht (zo'n 2 a 3 weke geleden) is Cassandra onhandelbaar..
Volgens mij voelde ze het aan en is ze echt agressief geworden naar mensen toe.
Mijn zus (27j) die al 23 jaar paardrij ervaring heeft kan zelfs niet meer op haar blijven zitten.. Cassie bokt en steigert iedereen er af nu..
Ook komt ze heel goed overeen met Gabbana (paard van Sanne,een vriendin)..
Als Sanne nu naar Gabbana wil gaan om haar te borstele en te rijden valt Cassandra Sanne aan.. Cas bijt haar, steigert of bokt in haar richting (geen nood, het is alleen maar om af te schrikken, ze probeert niet te raken).

Wat moet ik nu doen met Cassandra??
Zou bachbloessem therapie of Shiatsu helpen haar weer 'normaal' te krijgen?
Of heeft er iemand een ander voorstel dat zou kunnen helpen..

Alvast bedankt

Xx Luna

Liiesjjj

Re: Cassandra mist haar zus.. wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:13

Ze is bang dat ze haar vriendinnetje weer afpakken en pakt dus elke kans aan om de mens weg te jagen.
Ik heb het idee alsof je merrie denkt dat de mens alleen maar slecht is, ze heeft geen vertrouwen weer.
Je kan wel naar een 'paardenfluisteraar' gaan, maar ik heb geen idee of dit ook echt zou werken.
Je zou eerst haar vertrouwen beter moeten hebben en je moet ook gewoon naar de pony van je vriendin kunnen lopen zonder dat je eigen paard naar je vriendin of jou bokt.
Ik zou alleen mensen op haar rug laten als je zeker weet dat ze die gene vertrouwd.
Ookal heeft je zus zoveel ervaring, als je paard geen vertrouwen in dr heeft, heeft het geen zin.

Verder heb ik geen idee wat je verder kan doen, het is gewoon een vertrouwingsspel.
Ik hoop dat het over een paar weken verder beter met haar gaat.