welke deken goede pasvorm

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

welke deken goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 19:58

Mijn paard heeft nu een harry's horse winterdeken op maar ze krijgt een kale plek bij de borst en hij zakt steeds scheef. Vorig jaar zat ie beter, maar nu dus niet. Welk merk en type kunnen jullie mij aanraden. Het is een normaal gebouwde kwpn merrie van 1.62 ongeveer.

Netje

Re: welke deken goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:05

Ik heb precies hetzelfde gehad met HH. Het eerste jaar zat hij perfect en na het stomen het jaar daarna voor geen meter meer (en ook schuurplekken).

Ik heb nu een Rhino wug (met soort halve hals) en die zit werkelijk perfect (Rambo is ongeveer hetzelfde). Ik heb meteen al mijn andere dekens weggedaan en een light, een medium en een heavy deken van Horseware gekocht (via Ebay; hier in Nederland zijn ze me te duur Haha! ).

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:23

Ik heb dekens van Dominick. Ik ben hier super tevreden over. Ze zijn aan de voorkant voorgevormd en hierdoor heb ik geen schuurplekken meer bij de borst. Voor de rest blijven ze altijd recht liggen en zijn ze super waterdicht. Ik vind ze echt super!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:24

Weather beeta Orican

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:26

Netje schreef:
Ik heb precies hetzelfde gehad met HH. Het eerste jaar zat hij perfect en na het stomen het jaar daarna voor geen meter meer (en ook schuurplekken).

Ik heb nu een Rhino wug (met soort halve hals) en die zit werkelijk perfect (Rambo is ongeveer hetzelfde). Ik heb meteen al mijn andere dekens weggedaan en een light, een medium en een heavy deken van Horseware gekocht (via Ebay; hier in Nederland zijn ze me te duur Haha! ).

Deze deken heb ik ook Rhino wug met halve hals!!!!
Zeer fijne dekens zijn het.
Moet alleen weer een nieuwe aanschaffen want die vanmij is kapot.

Wat kosten ze via Ebay dan als ik vragen mag???

nikki160287

Rambo, of de goedkopere zusjes (of broertjes Tong uitsteken) rhino en amigo. Superpasvorm, nog nooit een paard schuurplekken van zien hebben.'

Ik heb zelf de Rambo en die ligt nooit (!) scheef. Terwijl mijn paard wel van het rollen en het hollen is.

trisca

Bucas, Rambo, Rhino, Amigo (Horseware)..

Met vaste hals hoor ik veel klachten dat ze op ten duur de manen beschadigen, maar dat licht natuurlijk ook aan het type en aan hoevaak het paard het dek opheeft. Ik heb nu de losse hals van Amigo en die bevalt super

Valentijn

Wheater beata, Amigo, Dominick en Rhino hebben over het algemeen wel een fijne pasvorm.
Tevens ook de duurdere merken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:27

ik heb de Amigo met beenuitsparing een super deken.

ik heb er ook nog 1 te koop vanwege te grote maat,deze is 190cm,pm me maar bij interesse.

en ik heb een Rambo was met hele hals maar we hebben er een hoge hals van laten maken, anders verzoop mijn kleine ponynek erin.

dit zijn super fijne deken ,blijven perfect zitten en geen kale plekken Knipoog

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:30

Bij bucas zie ik extreem vaak dat paarden er schuurplekken van krijgen dus die zou ik niet nemen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:31

S&K en dan alle soorten.
ik heb zelf de panther en pasvorm is super!!!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:33

Ik vind BR erg goed liggen bij mijn pony.
S&K lag trouwens ook goed Ja
Bucas is echt voor smalle paarden, die van mij was er te breed voor, dus kreeg schuurplekken!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:34

mijn paarden hebben 2 jaar bucas (staldeken) op en hebben geen schuurplekken. Heb een zeer gevoelige merrie die zelfs bont onder haar beschermers en halster nodig heeft en die heeft het haar gewoon doorlopen.

Vind het wel zeer fijne dekens met een super pasvorm, maar heb wel een vrij nieuwe versie

http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=26381

die heb ik onder de Amigo liggen..

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:37

Het zijn geen slechte dekens maar ze liggen maar bij weinig paarden echt goed. Daarom zie ik erg veel schuurplekken van! Als de deken goed ligt is het een superdeken en bij jou paard past hij dus goed!

nbrouwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:40

Ik zou zeggen de Dominick deken. Dit zijn de kenmerken van de Dominick:

Het kenmerk van Dominick dekens is de fijne pasvorm en de onbeperkte bewegingsvrijheid. Die bewegingsruimte geeft ook extra comfort, voorkomt schuurplekken en maakt alle dekens geschikt voor de stapmolen

Dominick heeft het D.L.S. systeem ontwikkeld.

Een bekend probleem bij paardendekens is het tekort aan bewegingsvrijheid,vaak gevolgd door schuurplekken op schouders en/of schoft. Dit komt omdat een paardendeken een sterke neiging heeft om naar achter weg te schuiven onder invloed van bewegingen en de haargroei.

Wat is DLS en wat doet het?

· Deken zonder D.L.S
Wanneer de deken naar achter verschuift komt er een onaangename spanning op schouders en borst (schuurplekken).
Zichtbaar aan horizontale plooiingen in de deken van het schoudergewricht in de richting van de achterhand.

· Dominick met D.L.S.
De ruglijn,met extra ruimte voor de schoft, blijft op de plaats.
De verticale plooiingen geven de deken een harmonica effect
waardoor het paard onbeperkte bewegingsvrijheid krijgt.

Kortom:
· 24 uur per dag bewegingsvrijheid
· gelijkmatige warmteverdeling
· minder spanning op sluitingen
· langere levensduur

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 15:48

ik dacht zelf aan een bucas, maar nu ik het zo hoor ga ik twijfelen. Mijn paard is niet heel breed, maar zeker ook niet smal gebouwd. Verder is ze geschoren, maar de bovenkant van haar rug niet (soort dekenmodel). Ze heeft de deken altijd op. Ze staat grotendeels in de bak en soms ook in de wei, verder als het regent en s'nachts in een buitenstal. De deken moet dus wel goed waterdicht zijn en tegen een stootje kunnen. Ze heeft nu een 150 grams deken op geloof ik, want het is geen koukleum.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:54

dominick is qua pasvorm super maar volgens mij niet de sterkste dekens!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 16:02

Hoe vallen die dominick dekens want die klinken erg fijn

nbrouwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:11

Wat voor type paard heb je? Hoe groot? Dominick valt eigenlijk op de meeste paarden erg goed, zolang je maar de juiste maat hebt.

Om nog even te reageren dat Dominick dekens niet zo sterk zijn:

Dominick zijn juist super sterke dekens! Ik verkoop ze nu 2 jaar en ik heb er maar 1 klacht over mogen ontvangen en deze is ook keurig, snel en direct door Dominick opgelost. Bij mij op stal staat er eentje die zijn deken iederjaar sloopt, maar heeft nu sinds 1 jaar een dominick deken op liggen (airtop) en hij is nog steeds heel.
Natuurlijk kan iedere deken kapot, tegen grof geweld is geen deken tegen op gewassen. En gelukkig ook niet, want je moet er niet aan denken dat je paard met zijn been in een buiksingel of bilkoord vast komt te zitten en de singel of bilkoorden niet afscheurt.

Vaak zijn de duurdere merken inderdaad wel de betere dekens, maar de pasvorm is niet van iedere deken om over naar huis te schrijven. En het is ook zo dat een bepaald merk beter op het ene paard ligt dan op het andere, waardoor je moeilijk kunt zeggen die deken is super slecht. Je kan beter kijken op welk type paard welk merk goed ligt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 16:19

Ik zag dat ze bij piaffe ruitersport dominick dekens in de aanbieding hebben, maar alleen 200 en 210, denk dat dat te groot is. Ze heeft nu een 185 op maar die is iets te klein, een 195 ongevoerde deken past wel prima. Ze hebben ook een wheather beta deken met hals in de aanbieding, maar weet niet of dat iets is met zo'n hals

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:27

Ik bedoel meer door de stof, als ik kijk naar het materiaal is dat niet supersterk. Mijn paard zou dat zo slopen, maar hij speelt ook wel veel. Ik wijs de TS er alleen even op. Als haar paard veel speelt enzo dan moet je daar wel rekening mee houden. De buitenstof is niet supersterk.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:29

Oo ik zie nu dat de airtop wel supersterk is! Dus voor slopers is dat type perfect, merk je wel gelijk in de prijs.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:56

waar de Bucas super op ligt:

Afbeelding
denk dat het erg aan het model paard ligt namelijk

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:40

Ik heb nu net een eskradon, die ligt ook super!
Is ook bij de borst goed verstelbaar!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:46

Tamara21 schreef:
Deze deken heb ik ook Rhino wug met halve hals!!!!
Zeer fijne dekens zijn het.
Moet alleen weer een nieuwe aanschaffen want die vanmij is kapot.

Wat kosten ze via Ebay dan als ik vragen mag???

Dat ligt aan het type en of je ze koopt voor een vaste prijs of biedt op dekens die in de 'veiling' zitten.

Ik heb een regendeken (Rhino) gevonden voor ronde €60 (nieuw) in Duitsland, een medium (Rambo) voor ongeveer hetzelfde bedrag (gebruikt, maar nog helemaal super en gereinigd) en een heavy voor €90 ook uit Duitsland.

Ik had vorig jaar een Bucas, heb na een paar weken uit pure ellende maar een borstbeschermer gekocht, want mijn paard had giga schuurplekken. Ik heb een smal paard en Bucas was mij verkocht als zijnde perfect voor dit paard. Ik moet zeggen: het was een superdeken die van +10 tot - 20 opkon, maar ja: een kaal paard is ook niet geweldig.

Nu zweer ik dus bij Rhino/Rambo: zijn sterk, zien er niet uit als een lap waar de stal mee aangedweild is (ik had een goudkleurige Bucas, wat zag dat er smerig uit na één seizoen, brrrr) en schuiven echt nooit !