Hoe hoog horen je laarzen te zitten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

Hoe hoog horen je laarzen te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 19:31

Ik heb vandaag Petrie laarzen (model standaard) gekregen. Ik denk dat ze goed zitten alleen heb ik daar een vraagje over. Hoe hoog zit jullie laars?? Ik heb het idee dat die van mij misschien ietsjes te laag zitten. Als ik mijn been buig dan zit de laars wel in mij knieholte (mij benen in rijhouding gebogen net niet). Als ik sta dan scheelt het aan de achterkant ong. 1,5 cm van mijn knieholte. Hoort dit zo? En weten jullie hoeveel de laarzen nog gaan zakken als ze zijn ingelopen? Misschien en stomme vraag maar kan de lengte van de laars eveneens als de breedte ook worden opgerekt? Ik denk wel dat mn laarzen goed zitten maar ik wil het toch graag zeker weten.
Bedankt!

dierfysio

Re: Hoe hoog horen je laarzen te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:43

ze lijken te laag. zeker in het begin (omdat ze nog een kleine 2cm zakken) horen ze wat hoog te zitten. dat los je op door ene los hakje in je laars te dragen.
zijn ze voor je op maat gemaakt? of in ieder geval goed opgemeten? kun je er nog mee terug?

lengte kan niet worden opgerekt. je kunt ze wel laten inkorten, of verlengen dmv een jachtkap erop laten plaatsen. maar dat is denk ik niet wat je wilt...
ik zou er mee terug. dus niet mee lopen of rijden nu!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:21

Ik heb vanmiddag gehoord van een verkoopster dat de voorkant (bovenkant) van je laars strak tegen je knie moet zitten. Die van jou lijken mij toch zeker te laag, vooral omdat ze ook nog wat inzakken.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:36

Net onder de knie ja. In het begin zit dat vaak lastig omdat ze inderdaad moeten inzakken en komen ze tegen je knieholte aan, na het inzakken (4 cm ongeveer) zitten ze prima

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 07:59

De bovenkant van de laars komt wel strak tegen mijn knie. Als ik zit dan drukken de laarzen in mijn knieholte. De laarzen zien er goed uit en ze staan wel mooi dus ik denk dat ik het hier toch bij laat. Heb geen zin om die stijve laarzen te dragen die eerst helemaal in mn knieholte zitten en nog eens 3 maanden op de goede laarzen te gaan wachten want bij Petrie kunnen ze er wat van! Kan het niet zo zijn dat laarzen bij de een meer inzakken als bij de ander?

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 09:28

Dat heb ik wel eens gehoord ja, dat de ene laars wat minder uitzakt dan de andere. Als ze stevig om je kuit zitten zakken ze sowieso wat minder snel uit zeiden ze tegen mij.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 10:27

hoe hoger ze zitten, hoe meer ze zullen zakken (door de druk van je knie tegen de laars). MAAR: je krijgt dan vaak zo'n lelijke plooi in het leer bij je knieholte.
een goed aangemeten laars zit eerst ietsje hoog (dat los je op door zo'n hakje in je laars te dragen de eerste tijd), en zakt dan 1 1/2 a 2cm in. 4cm inzakken hoort echt niet! dan krijg je enorme plooien en bubbels in je laars. lijkt me dat je dat niet wilt.
ietsje korter dan normaal is wel relaxed, want je ebt minder 'inlooppijn'. als je veel springt is het ook fijn: dan knellen ze minder in je knieholte.
rijd je alleen maar dressuur is een hoge laars juist mooier; je been lijkt langer dan. en een rand rijbroek onder je knie, en dan pas de laars, is niet zo'n fraai gezicht.

en dat is denk ik alles wat er zo ongeveer over te zeggen valt! Tong uitsteken

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 10:39

dan zitten ze inderdaad zoals veel mensen zeggen te hoog.
Toen ik mijn laarzen kocht zaten ze behoorlijk in mijn knieholte. nu niet meer Lachen

Leonie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:29

hOOii,
Je laarzen gaan nog een beetje zakken dus ik denk dat het wel een goede maat is hoor
Groetjes Leonie

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:32

die van mij zaten toen ik ze kocht (2 week terug) ook wat in mijn knieholte, ze zijn nu al gezakt, maar moeten niet meer zakken want dan worden ze te laag, voor mijn gevoel zijn ze wel wat te laag( ze zakken uiteindelijk nog 1,5 cm ofzo zeiden ze daar).
maar ik kan mijn been dus niet helemaal buigen want dan merk ik ze wel in de knieholte...
maar ik had al de hoogste maat, anders werd het maatwerk.... Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 21-01-08 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:32

mijn vorige petrie's waren een kleine cm ingezakt en uiteindelijk bleven ze dus te hoog voor mijn knieholtes...als ik nu andere zou kopen zou ik ze ook wat lager kopen dus vind die van jou eigenlijk prima...

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:44

deschels schreef:
mijn vorige petrie's waren een kleine cm ingezakt en uiteindelijk bleven ze dus te hoog voor mijn knieholtes...als ik nu andere zou kopen zou ik ze ook wat lager kopen dus vind die van jou eigenlijk prima...

Mee eens, laarzen in de knieholte zijn supervervelend. Je kunt dan niet eens volledig je been buigen...