Voor het eerst starten. Ik zit met wat vragen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Up_to_Date

Voor het eerst starten. Ik zit met wat vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 12:27

Een stalgenoot/vriendin heeft vrijdag haar E rijbewijs gehaald en nu is zij zo aardig om mij naar wedstrijden te rijden. Pling

Dus ik kan op zoek gaan naar een juiste vereniging waarvoor ik ga rijden.
Maar hoe werkt het nou precies?

- ik zoek een rijvereniging
- ik vraag via hun een startkaart & coupons aan
- en ik kan mij zomaar aanmelden op elke wedstrijd?
- zijn de coupons 1 jaar geldig of langer?
- moet je je paard 2x per jaar enten?

Wat zijn ongeveer de kosten ervan?
Wat betaal jij bijvoorbeeld?

Ik ben lid van de KNHS.
Ik start in categorie B dressuur (geen spring-fanaat).
Ik start bij de paarden.
Mijn paard is gechipt en ik heb een paspoort voor haar.
Ontwormen gebeurt op tijd.

Echt alle informatie is welkom hoor!
Laatst bijgewerkt door Up_to_Date op 19-01-08 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anniekskie

Re: Voor het eerst starten. Ik zit met wat vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:59

Kosten lidmaatschap
Wanneer je lid wordt van de KNHS via een KNHS-vereniging, betaal je een contributie aan je vereniging (deze kan variëren) en een standaardafdracht van € 14,00 aan de KNHS. Daar komt ook € 27,95 bij voor het abonnement op PaardenSport (maandeditie).

dat zijn de kosten van je lidmaatschap van de knhs. Exclusief je startkaart en exclusief je lidmaatschap van de vereniging. De kosten van een startkaart kan ik zo snel even niet vinden. En het verschilt per vereniging hoeveel je aan contributie betaal.

Ja kunt je bij bijna alle wedstrijden opgeven, maar sommige zijn alleen opengesteld voor een bepaalde kring en als je daar niet bij rijd kun je je daar niet opgeven.

Je coupons zijn langer dan een jaar geldig.

En enten hoeft als ik het goed heb niet 2 keer per jaar. Maar een keer per jaar is verplicht.

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:32

Anniekskie schreef:
Ja kunt je bij bijna alle wedstrijden opgeven, maar sommige zijn alleen opengesteld voor een bepaalde kring en als je daar niet bij rijd kun je je daar niet opgeven.

En sommige wedstrijden zijn bijvoorbeeld alleen voor M/Z dan kun je je daar ook niet opgeven Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:39

Zie de FAQ van dit forum en de site van de KNHS. Daar vind je heel veel antwoorden op bijna al je vragen. Als je na het lezen van de FAQ en de regelementen op de site van de KNHS nog vragen hebt, kun je ze alsnog stellen.