Hoelang mag een jury aan een stuk jureren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Hoelang mag een jury aan een stuk jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 10:50

Wij zijn bezig met een studentenwedstrijd te organiseren en omdat we moeten weten hoeveel jury's we nodig hebben, hoelang mag een jury aan een stuk jureren?

Niet dat we ze er 10 uur neer wilden zetten hoor Knipoog Maar ik dacht dat het ergens in de regels stond, maar ik kan het niet vinden!

ponyparadijs

Re: Hoelang mag een jury aan een stuk jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 10:52

Ik dacht dat het niet zo zeer de tijd is maar meer het aantal starts.
Helemaal zeker weet ik het niet maar ik dacht 80 starts maximaal

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 10:53

80? 8 in een uur dan zou hij of zij 10 uur zitten, even je rekenwerk overdoen!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 10:55

Dat lijkt me ook niet echt Haha! Ik dacht zelf dat het 6 uur was, maar weet niet helemaal hoe ik daarbij kom (wel met pauzes natuurlijk).. Vind ik ook al best lang!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:25

Volgens mij maximaal 35/40 starts, en daar moet dan wel een pauze tussen zitten natuurlijk! De meeste juryleden vinden het volgens mij het fijnst als ze een dagdeel zitten, dus zo tussen de 3 en 4 uur, met fatsoenlijke pauze(s)!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:41

Officieel maximaal 40 starts, maar de meeste juryleden doen liever niet meer dan 25 starts.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:03

Het is maximaal 40 starts maar inderdaad, dat vinden maar weinig juryleden prettig. Hou er daarnaast rekening mee dat er een pauze tussenzit, dat is wel zo prettig. Overigens is het zo dat los van het aantal starts, een jurylid per dagdeel betaald krijgt, en een dagdeel is maximaal vier uur.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:05

dondeyne schreef:
Wij zijn bezig met een studentenwedstrijd te organiseren en omdat we moeten weten hoeveel jury's we nodig hebben, hoelang mag een jury aan een stuk jureren?

Niet dat we ze er 10 uur neer wilden zetten hoor Knipoog Maar ik dacht dat het ergens in de regels stond, maar ik kan het niet vinden!

Slimme studenten weten toch wel de weg op de KNHS site, waar ook reglementen te vinden zijn.
Een jury MAG 40 combinaties beoordelen, waarbij wel dwingend 2 pauzes voorgeschreven zijn.
40 combinaties betekend in de praktijk en hele ochtend, lunchpauze, en een hele middag. Absoluut niet leuk voor jury en de laatste groep deelnemers. 25 combinaties is aardig , dan blijf je fris en alert.

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:54

Bij ons is het altijd max 30 starts, zijn het er meer, dan min 1x pauze van kwartiertje ofzo

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:31

@Nen, tussen de 20 en 30 combinaties moet er al een pauze van 10 minuten inzitten. Bij meer dan 30 combinaties zelfs 2 pauzes!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:12

Ik vertel tegenwoordig erbij dat ik niet meer dan ongeveer 25 wil doen, ik heb een paar keer 5 uur gezeten en dan is het niet leuk meer... Dus hou -net als de anderen zeggen- een max aan van ongeveer 25 starts (geen combinaties, maar starts) dan zit een jury ongeveer 3 uur (zonder pauze erbij) en dat is lang zat om het leuk te houden.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 14:25

Ik weet genoeg! Dankjullie wel!

GhostBuster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:45

mag er 3 uur achter elkaar zitten

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:00

@Fitzroy: Nou dan gaat in heel brabant en gelderland toch altijd alles verkeerd, want zit zelf regelmatige te jureren en dat zijn bijna altijd groepen van tussen de 20 en 30 ruiters en heb nog nooit een pauze daar tussenin gezien. Ook als ik zelf start, zit ik vaak in groepen van rond de 25 ruiters en ook daar nooit pauze in gezien.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 08:27

Nen, ik ook hoor, de keren dat ik een pauze krijg met meer dan 30 of zelfs 40 starts (!) zijn op 1 hand te tellen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:18

Nen schreef:
@Fitzroy: Nou dan gaat in heel brabant en gelderland toch altijd alles verkeerd, want zit zelf regelmatige te jureren en dat zijn bijna altijd groepen van tussen de 20 en 30 ruiters en heb nog nooit een pauze daar tussenin gezien. Ook als ik zelf start, zit ik vaak in groepen van rond de 25 ruiters en ook daar nooit pauze in gezien.

Nou, dan gaat er inderdaad veel mis met die wedstrijden ja! Wees niet bang om de organisatie te bellen als je zo'n lijst in huis krijgt. Gewoon met het KNHSreglement in de hand wijzen op e verplichting tot pauzes!! Mond opendoen, zij hebben jou nodig toch?!
Maar als we als makke schapen ons die idioot lange lijsten laten opdringen werken we er zelf aan mee dat dit niet volgens de reglementen gaat. Maak de organisatie duidelijk wat je acceptabel vindt! Het reglement steunt je daarin.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:27

Ik zeg het gewoon en volgens mij vinden ze mij ook een zeurpiet. Prima hoor, dan jureer ik daar toch niet meer.
Ik vind een kleine plaspauze wel het minste wat ze kunnen doen bij 20 combi's of meer.

Ik vind het idd juist vervelend dat andere juryleden er nooit wat van zeggen. Ik ben in zo'n geval de gebeten hond, terwijl het nb in het reglement staat.