Rijden in de regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Rijden in de regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 18:57

Ja, heel fijn dit weer. Maar mijn pony moet gewoon gereden worden.
Hij staat onder dekens en als ik dus ga rijden wordt hij kletsnat door de regen. Bloos Ik vind het niks om hem dan nat onder zijn deken te zetten.. Scheve mond

Hoe doen jullie dit nou?

Arabian_Girl

Re: Rijden in de regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:59

Deed bij raay dan altijd dr zweetdeken , En dan maar wachten.Anders wordt heel dr deken van binnen nat .

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:59

Tja....lastig inderdaad. Als het heel hard regent dan ga ik niet rijden...puur omdat ik met hetzelfde probleem zit.

Een waterdichte uitrijdeken lijkt mij dan wel erg handig, maar ook wel erg warm als je fanatatiek rijdt buiten.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 19:00

Vandaag is hij dus gereden en mijn stalgenootje die komt gelukkig nog zometeen dus hij staat een uurtje met zijn zweetdeken op nu. Maarja, om anders 3 uur te wachten eer hij droog is.. Scheve mond

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:01

Ik heb vandaag gereden in de regen, en ik vind het geen probleem. Doordat t paard warm wordt door het rijden droogt ie al een beetje op. Dan even kort een zweetdekentje erop en daarna de gewone deken.

Rijden met een uitrijdeken als het paard niet geschoren is vind ik niks, het wordt er veel te warm onder

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 19:02

Mijn paard is inderdaad ook niet geschoren.
Nou even kort een zweetdekentje op? Die van mij was vanavond echt kletsnat. Bloos

igor02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:03

Ik rijd met een waterdichte uitrijdeken, dan blijft iig de achterhand en onder t zadel droog. Op stal staat hij ook met zijn nek buiten als het regent, die wordt altijd nat

En dan maar wat korter en minder fanatiek, maar wel beweging. Zelfs dinsdag met die harde wind toch even 20 minuten buiten gestapt. ( paarden werden weggeblazen, raar gevoel Haha! )

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:04

ik rij ook gewoon in de regen, als het hard regent en ik moet nog beginnen wacht ik vaak even totdat het voorbij is of minder is, maar als ik erop zit en het gaat regenen (niet zo hard, dat het met bakken uit de lucht komt Clown) dan rij ik gewoon door, gaat het harder regenen dan ga ik even naar binnen schuilen.. Bloos

reed vroeger wel gewoon ookal plenste het, maar heb het nu wel afgeleerd, en geen zin om ziek te worden Bloos en ook niet dat mijn paard ziek word, die is geschoren, en dan kletsnat te laten regenen is geen succes

mocht ze wel nat zijn zet ik haar eerst even onder een zweetdeken tot ze droog is, en dan de gewone dekens op....

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:05

die van mij is ook niet snel droog na het regenen, bovendien staat ze buiten en kan ze nergens droog staan. Ze heeft wel een schuilplek, namelijk bomen, maar geen schuilstal...

een waterdichte uitrijdeken vind ik dan ook geen optie

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 19:06

Hoe doe jij het dan _Skess_ of staat jou pony niet onder dekens?

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:08

Van de week met allebei natgeregend (1tje geschoren en 1tje niet) maar ik ga er eerst dan even met t zweetmes over en daarna met handoek. Vervolgens onder wollen halsdeken gezet en terwijl ik de spullen aan t opruimen/schoonmaken was trekt die deken t ergste vocht eruit.
Dus na ongeveer 20 minuten wissel ik de dekens weer (toen waren ze alleen nog een beetje klam, niet heel nat meer) en gaan ze onder hun eigen dekens, dat kan prima Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:09

Als het regent gebruik ik altijd een waterdichte uitrijdeken.
Maar die van mij is wel geschoren (geweest) heeft nu alweer de haren erop zitten.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:11

Somebitch schreef:
Hoe doe jij het dan _Skess_ of staat jou pony niet onder dekens?

Mijn IJslandse paard staat onder een gevoerde regendeken 24 uur per dag buiten. Ik ga dan vaak wandelen of haar laten uitrazen in het grotere weiland. Dan houd ze haar deken op.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:35

Hebben degene die met waterdichte uitrijdeken rijden geen last van dat het gaat 'broeien' onder de deken zegmaar omdat de paarden warm worden/zweten en die dekens dan niet ademen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:40

Het gaat echt broeien ja als je fanatiek rijdt, heb de mijne dan ook weer weggedaan. Ze krijgen het warm en gaan daardoor zweten. Tenminste mijn paard wel .

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:47

Ik rijd niet als het behoorlijk regent. Dan is mijn paard zeiknat en duurt het 2 uur voordat hij weer droog is. En vaak is hij dan nog een beetje nat en moet ik de zweetdeken wisselen en nog ruim een uur wachten.

Nou kan ik makkelijk naar huis, het is 3 min fietsen. Maar mijn paard staan gewoon buiten, dus van een dagje vrij gaat hij niet dood. Ik heb echt een hekel aan zeiknat rijden, alles smerig, paard drijfnat, ik drijfnat. Bah. Beetje regen gaan we niet dood aan, maar dan zijn we ook niet doorweekt.

Alleen als ik les heb, doe ik het wel Huilen

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:40

Lastig ja. Ik rijd over het algemeen gewoon in de regen, tenzij het echt erg is of als het koud is erbij. Ik zou alleen wel sneller in de regen in de bak gaan rijden, dan hele buitenritten gaan maken. Ik denk niet dat je echt iets ertegen kunt doen, alleen eventueel een regenpak aantrekken...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:06

Ik ben ook niet zo'n fan van rijden met regen... Vandaag heb ik maar overgeslagen, het was toch al bijna 2 weken geleden dat m'n paard een rustdag heeft gehad, maar als het morgen regent ga ik wel gewoon rijden.

Ik rij dan met een waterdichte uitrij-deken, werkt prima! Ik vind ook niet dat zo'n deken te warm is tijdens het rijden, het is niet zo dat mijn paard dan erg ging zweten ofzo. Ze is dit jaar geschoren maar vorig jaar niet en toen heb ik er ook mee gereden.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:07

_Skess_ schreef:
Tja....lastig inderdaad. Als het heel hard regent dan ga ik niet rijden...puur omdat ik met hetzelfde probleem zit.

Een waterdichte uitrijdeken lijkt mij dan wel erg handig, maar ook wel erg warm als je fanatatiek rijdt buiten.

Zo doe ik dat in de regen. Ik rij dan wat minder fanatiek. Hij een uitrijdeken op en ik een regenpak aan en rijden maar.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 09:24

carlijn83 schreef:
Hebben degene die met waterdichte uitrijdeken rijden geen last van dat het gaat 'broeien' onder de deken zegmaar omdat de paarden warm worden/zweten en die dekens dan niet ademen?

Licht eraan wat je doet, als het regent doe ik veel minder dan wanneer het niet regent,
mijn paard is op conditie, dus die heeft er niet zoveel last van. Maar rij in de regen ook echt niet lang.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 09:28

carlijn83 schreef:

Neehoor totaal niet!
Echt geen last van. Als het stortregent rijd ik niet Knipoog maar klein buitje wel hoor Ja
mijn deken is wat dat betreft ademend Ja

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 09:32

Ik rijd wel in de regen (ben helemaal blij met mijn rainlegs Knipoog) daarna zet ik Stef vaak nog even onder het solarium en dan met een zweetdeken op. Onze stalhouder is altijd zo lief om dekens te wisselen als je dat vraagt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 09:33

Tja, dat is dan weer handig als je een solarium hebt. Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:00

Ligt eraan hoe hard het regent, als het miezert enz rij ik gewoon. Dan zet ik dr met een zweetdeken op stal. Als het echt hard plenst dan rij ik niet (heb dan ook een boos paard).

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:03

Rij met een waterdichte inrijdeken, gewoon de hele tijd Ja
En na het rijden snel snel snel alles af en mn royale zweetdeken met hals dr op, is ie zo weer droog!