Een paar weken voordat zij bij de groep kwam is er een andere merrie bijgekomen en mijn merrie, en die andere merrie trekken redelijk veel naar elkaar toe. Toch gaat het binnen de groep niet zonder slag of stoot, vorige week had mijn merrie een dikke knie, een bult op haar neus en een wondje op haar kaak. Nouja kan gebeuren. Nu is het weer de hele week rustig geweest in de groep, maar vandaag heeft ze een trap/hap/stoot gehad, zo'n 15cm boven haar neus, en daar stroomde het bloed uit. Wondje stopte snel met bloeden, en leek erger dan het is.
De andere 3 van de groep stonden nog buiten, vriendinnetje en mijn merrie waren even binnen gezet om de schade te incaseren maar achteraf viel het mee. Maar, elke keer als ik wat contact met Sense wilde zoeken kwam de andere merrie erbij, met het gevolg dat Sense weer naar achter vluchtte.
Ik weet dat het er allemaal bij hoort, maar vind het afentoe gewoon zielig
In het eerste weekend van februari gaat er 1 merrie weg, dan zijn de koppels 2 om 2 en hopelijk keert de rust dan terug (al is het gelukkig niet elke dag zo). Daarbij komt, Sense is echt nog wat schuw, aaien en dergelijke vind ze nog niks, en elke keer dat die anderen haar wegjagen maak ik me eigenlijk een beetje zorgen. Nogmaals, ik weet dat het erbij hoort, maar wanneer word ze eindelijk eens geaccepteerd?
Maar voor hun twee werkt het wel, ze hebben allebei hun plaats gevonden...