Verplichte onderdelen kür op muziek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Verplichte onderdelen kür op muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 21:37

Ik ga binnekort een kür op muziek rijden, pas de deux,samen met een vriendin.
We willen gewoon niveau B doen,maar nu vraag ik me af of hier ook verplichte onderdelen bij moeten zitten?
Ik kan nergens iets vinden in de B,
Zijn er mensen die me kunnen helpen??

Andere tips voor het maken van een kür zijn altijd welkom!!

J0sef1entje

Re: Verplichte onderdelen kür op muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:52

Er zijn geen officiële protocollen voor een B-kur. Vreemd genoeg zijn die er pas vanaf het L. Kijk maar in je proevenboekje (blz154). de organiserende vereniging zal dus zelf een protocol moeten "verzinnen". Kijk even op de site van Chardon ( http://www.chardon.nl/manegechardon/infokur2008.htm ) , die organiseren op 26 april een kur op muziek, daar staan voorbeeldprotocollen.

Wij mixen altijd eerst de muziek en rijden er dan daarna een kur bij, mijn dochter rijdt dan, ik roep de oefeningen die bij de muziek passen, en een derde schrijft het allemaal op. Let op dat voor de galop een driekwartsmaat het mooist is, de stap en draf kunnen op een vierkwartsmaat.

Succes!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:55

In het proevenboekje staat alles vermeld. Evenals de maximale tijd etc Knipoog

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:50

Er staan toch helemaal geen proeven voor de B in het boekje?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 17:46

in het boekje begint inderdaad alles vanaf L.
Bedankt voor de site van chardon! daar heb ik wat aan!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:26

Alles begint vanaf de L, maar je kunt gewoon de B-proeven doornemen om te zien wat er allemaal in moet natuurlijk Pling Knipoog

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 09:12

Jammer eigenlijk dat het vanaf de L pas begint. Juist voor beginnende ruitertjes, ik heb het nu echt over ponyruiters natuurlijk, is het een enorme stimulans om een kur op muziek of een pas de deux te rijden. Je moet ook eens zien hoe hard die kleintjes daarvoor willen trainen! En dan kun je ze zo stiekumweg ook weer wat oefeningen extra laten oefenen Duivel . Want dan willen ze die voltes wel rondkrijgen hoor, en dan moet de pony ook netjes stilstaan. Ach en het feit dat het dan ook nog verkleed moet............. Haha! dat maakt het nog leuker. En kinderen werken nu eenmaal gemakkelijker als er een duidelijk (en erg leuk) doel is.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 11:44

J0sef1entje schreef:
Jammer eigenlijk dat het vanaf de L pas begint. Juist voor beginnende ruitertjes, ik heb het nu echt over ponyruiters natuurlijk, is het een enorme stimulans om een kur op muziek of een pas de deux te rijden. Je moet ook eens zien hoe hard die kleintjes daarvoor willen trainen! En dan kun je ze zo stiekumweg ook weer wat oefeningen extra laten oefenen Duivel . Want dan willen ze die voltes wel rondkrijgen hoor, en dan moet de pony ook netjes stilstaan. Ach en het feit dat het dan ook nog verkleed moet............. Haha! dat maakt het nog leuker. En kinderen werken nu eenmaal gemakkelijker als er een duidelijk (en erg leuk) doel is.

dit ben ik helemaal met je eens!
ik ben 22 en heb al die enorme drang om een mooie kür neer te zetten,ideeën tromen al door mijn hoofd,moet je nagaan hoe leuk die kleintjes het zullen vinden!