Wat is reeël?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Wat is reeël?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 19:55

Hoi

Ik heb eigen trailer die ik voorlopig niet nodig heb, nou ja, misschien 1 keer om te verhuizen maar niet voor wekelijks concour ofzo.
Nu vroeg een stalgenoot of ze mijn trailer mag huren, zodat zij er mee op concour kan. Ik vind het inprinciepe prima, beter voor de trailer dat ie regelmatig gebruikt wordt, dan dat ie maar een beetje staat te staan. Nu is de vraag alleen wat een reeël bedrag per keer dat ze hem gebruikt zou zijn.

* Ik heb een 1,5 paards Waco trailer uit 2001.
* Hij is helemaal in orde en wordt binnen nu en een maand nog een keer nagekeken ( elk jaar)
* Op de bodem en op de laadklep ligt een rubberen mat. ( vast)
* De trailer van binnen is wit en schoon met 2 zijraampjes, een dakluik die allemaal open kunnen en een sterk zeilflap om de trailer van achter helemaal af te sluiten.

Hier in de buurt betaal je 30 euro per dag voor een soortgelijke trailer.

Wat zouden jullie per keer gebruiken vragen? En aan welk bedrag (per maand) denken jullie als ze hem onbeperkt mag gebruiken?

SHALALA

Re: Wat is reeël?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:06

Ik vind voor een dag zo rond de €25,- genoeg.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:07

Ik leen voor wedstrijden ook een trailer, van de staleigenaar.
Daarvoor betaald ik €25 per dag.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:14

Pas wel op dat het niet te breed bekend wordt dat je je trailer verhuurt. Een trailer die wordt verhuurd moet namelijk aan bepaalde eisen voldoen, hij moet bijvoorbeeld veterinair gekeurd zijn. En ook de belastingdienst kan belangstelling hebben voor je extra inkomsten.
Zorg dat je duidelijke (schriftelijke) afspraken maakt over schades aan de trailer. Het is heel vervelend als je ruzie zou krijgen met je stalgenoot over iets wat je van tevoren duidelijk had kunnen regelen.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 20:59

Oeh, goed dat je het zegt, dat wist ik helemaal niet!

Ik ga idd ook maar even een contractje opstellen met afspraken over schade enzo.
Ik ga dan denk ik 25 euro per keer vragen, minimaal 20 euro. Hoe veel zouden jullie per maand doen, dus zeg maar een vast bedrag en dat ze hem dan onbeperkt mag gebruiken?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:06

Denk eraan dat als je hem verhuurt en er geld voor vraagt, de eventueele schade niet vergoedt hoeft te worden door de huurder en deze daar dan ook niet voor verzekerd is. Dus als je hem verhuurt dien je een verzekering af te sluiten, of je moet het risico willen lopen dat het jou bij schade veel geld kost. Bij onbeperkt gebruik heeft zij ook het eerste recht op de trailer en op een vervangende trailer bij schade, dus kijk uit wat je in een contractje zet en vraag je verzekeringsadviseur om advies.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:16

Dat ligt eraan, want als je ingeschreven bent bij de KVK en zodoende bedrijfsmatig verhuurt, kun je schade wel verhalen op de huurder. Ligt er maar net aan wat je in je alg. voorwaarden zet en wat je je huurders aan huurcontract laat tekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:14

Uthrick schreef:
Hoe veel zouden jullie per maand doen, dus zeg maar een vast bedrag en dat ze hem dan onbeperkt mag gebruiken?

Dat zou ik iig niet doen. Liever gewoon per keer afspreken, en per keer steeds dat ding nakijken Lachen Ook al is het een goede vriendin, een ongeluk is zo gebeurd Lachen

Hier is het afhankelijk van hoe lang ik hem meeneem. Voor een kort ritje meestal 10 euro, maar heb 'm ook wel eens een hele week of weekend, dan betaal ik meestal 25 euro. Voor ons is het echt een vriendendienstje Lachen

Gangbare trailervergoedingen van particulier wisselt meestal tussen de 10 en 30 euro heb ik gemerkt Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:21

ik betaal een 10tje per dag. Dus of ik nou een uurtje of een hele dag weg ben, altijd 10 euro

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 08:49

Dat klopt, maar niet als je als particulier er geld voor vraagt, weet ik uit ervaring. Mijn zus heeft zo ooit haar trailer uitgeleend tegen vergoeding eenmalig en het paard heeft de trailer kort en klein geschopt, helaas pindakaas de verzekering van de paarden eigenaar keert niet uit als hij betaald heeft voor de trailer te lenen. Dure les en nooit meer uitgeleend aan derde.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:05

Ik "verhuur" mijn trailer voor 10 euro per keer, maar alleen aan mensen die ik ken en vertrouw, niet jan en alleman.
Het geld leg ik apart voor onderhoud oid. Ik heb nu nieuwe banden nodig en door de verhuur kan dit zo uit het potje betaald worden, daarnaast heb ik het geluk dat mijn huurder zo aardig is om op zoek te gaan naar banden en ze om te wisselen OK dan! , zo helpen we elkaar.