afspraak gemaakt om voor een pony te kijken maar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

afspraak gemaakt om voor een pony te kijken maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 14:13

de mensen zijn niet gekomen.
Wat zouden jullie doen?
Ze opbellen en vragen hoe het zit?
Of maar gewoon nog even afwachten tot ze misschien zelf contact opnemen misschien is er iets heel belangrijks tussen gekomen?

Bluem

Re: afspraak gemaakt om voor een pony te kijken maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:14

Hangt er vanaf hoe lang je al zit te wachten. Ik zou ze opbellen en eens horen of ze de afspraak vergeten zijn of.. Knipoog

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:15

Raar als ze een afspraak hebben gemaakt. Ik denk dat ik zou gaan bellen, maar misschien komt dat wat opdringerig over. Lastige situatie.. Nagelbijten / Gniffelen

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 14:16

Ik had om half 1 afgesproken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:16

helemaal niet raar, tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld. Heb het al een paar keer gehad....
Denk niet dat je er vele mee kan behalve even bellen van goh, kunnen jullie het soms niet vinden? (afhankelijk van de tijd dat je al zit te wachten natuurlijk)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:17

Lastig inderdaad, maar ik heb zo eens 2 uur op potentiële kopers zitten wachten die niet omzagen, geen telefoontje of niks. Na 2 uur ben ik naar huis gegaan, telnr. opgezocht en ze gebeld, VRIENDELIJK gevraagd of ze de afspraak vergeten was, en de telefoon werd gewoon neergegooid! Bon, heb toen wel even een mailtje achterna gestuurd.. Had mij 2 uur tijd verspillen aan zulke mensen gescheeld!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:19

dit komt de laatste tijd idd regelmatig voor....
mensen zijn tegewoordig zo onbeschoft dat ze niet eens de moeite nemen om af te bellen...
er achteraan bellen heeft weinig nut, dat werkt alleen maar averechts...
zij hebben jouw nr wel neem ik aan, dus als er iets is dan bellen ze jou wel....

blijkbaar was de pony op het laatste moment toch niet interessant genoeg om naar te komen kijken...

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 14:20

Vreemd dat dit vaker voorkomt vind het namelijk erg associaal.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:21

is het ook, je moet je af vragen of je aan die mensen je pony wil verkopen, ik bel altijd als ik wat later kom.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:22

Dit komt inderdaad vaker voor.
Ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:22

is echt normaal hoor, ze zeggen via de telefoon ook niet dat ze de prijs bijv te hoog vinden, nee, tis altijd "we bellen nog wel"
Yeah, right...

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 14:24

Dat komt me wel heel bekend voor. Dat we denken er nog over na of ik zal het met mijn man overleggen dan hoor je er nooit meer wat van.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:26

Gebeurt tegenwoordig inderdaad zo vaak.

We hebben al aantal keren afspraken gemaakt voor mensen die bij ons op stal willen komen staan met een paard en de helft van die mensen is gewoon nooit op komen dagen.
Agh je raakt er aan gewend

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:31

stef schreef:
is echt normaal hoor, ze zeggen via de telefoon ook niet dat ze de prijs bijv te hoog vinden, nee, tis altijd "we bellen nog wel"
Yeah, right...

Ja zo'n telefoontjes krijg je wel meer, maar als mensen daadwerkelijk bellen om langs te komen en dus een afspraak maken(desnoods na 2x bellen) verwacht ik ook dat ze komen opdagen of gewoon afbellen, vind ik persoonlijk wel zo netjes! (ben dan dus ook niet te beroerd om daar even mijn mening over te zeggen. Schijnheilig )

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:34

Ik vind het erg onfatsoenlijk als je gewoon niet op komt dagen als je met iemand een afspraak hebt.

Zou ook zeker die mensen bellen om dat aan hen te laten weten.

Niet dat je daar verder iets aan hebt maar zou dat in ieder geval voor mij zelf kwijt willen.

Willen ze alsnog komen kijken bij de pony dan zou ik ook ijskoud zeggen dat ik liever geen afspraken maak met onbetrouwbare mensen en wel wacht op een andere koper die wel betrouwbaar is.

Tenzij ze met een heel erg goed excuus komen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:57

heb het wel eens meegemaakt bij een stalgenoot...
mensen zouden zaterdag 8:30 komen kijken...
betreffende paard was een schimmel, dus vrijdag avond aan het wassen...
mensen wilden het paard graag meteen onder het zadel zien en hadden aangegeven dat ze het druk hadden die dag, ze wilde meteen zien wat hij kon en er eventueel meteen opstappen....
dus zaterdag ochtend 7 uur op stal....
tussen 8 en 8:15 opgestegen en gaan losrijden...
8:30 niemand...
9:00 niemand...
om 9:30 weer van paard afgestapt, verzorgd etc en naar huis...
Thuis aangekomen die mensen gebeld die heel verontwaardigd waren omdat ze hadden gemaild dat ze niet meer konden komen..
Open je mailbox, en warempel!!! een mailtje.... dat ze niet konden komen....
verstuurd om 8:42

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:05

tja mail ver van te voren of bel even
of sms desnoods !

dat mensen zeggen ik overleg het even en dan niets meer laten horen, vind ik niet zo erg eigenlijk maar als ze afspreken moet je toch ook netjes afzeggen...

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 15:16

kekaro schreef:
tja mail ver van te voren of bel even
of sms desnoods !

dat mensen zeggen ik overleg het even en dan niets meer laten horen, vind ik niet zo erg eigenlijk maar als ze afspreken moet je toch ook netjes afzeggen...

Dat is ook hun goed recht natuurlijk. Maar vaak vinden ze het gewoon al niks zeg dat dan meteen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:46

Ach die mensen heb je nou eenmaal die afspreken en dan gewoon doodleuk niet op komen dagen. Denk niet dat ik daar een telefoontje aan zou verspillen hoor. Wees blij dat ze niet zijn gekomen, want daar zou ik nl geen paard aan willen verkopen hoor aan zulke figuren!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:51

Wij hebben nu ook paarden te koop staan. en het gebeurd vaker dat ze niet komen en inderdaad niets van zich laten horen. of een kwartier vantevoren af zeggen ( met een afgezaagd smsje nogwel..) dan dat ze wel komen.. deze mensen sturen we een mailtje en vertellen we dat we ook geen nieuwe afspraak met ze willen maken Lachen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:11

Best wel hufterig.
Kunnen jullie niet vragen of mensen een uurtje van te voren nog even willen bellen voor bevestiging?

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 08:49

Ik vind dit echt a-sociaal.
Je doet wel alle moeite, wassen, evt. vlechten, rijden, alles poetsen e.d. zodat het er tip top uit ziet voor de koper en dan laten ze je zitten.
Enne mailen om 8.42 en je afspraak hebben om 8.30 is ook lekker zinvol.
Als of je dan ook nog thuis bent om het te lezen!
Maar ja de hele maatschappij veranderd en dit zal er wel bij horen, helaas...................
Je zit altijd me teen dilemma, stel je hebt een paardje wat niet zo makkelijk verkoop, en ja wat doe je dan: bellen of niet bellen.
Je wilt hem/haar toch verkopen, dus dat kan best lastig zijn.
Maar goe dneemt neit weg dat dit soort zaken wel a-sociaal zijn.
Lijkt mij toch een kleien moeite om even te bellen, of sms'n b.v. dat je wat later komt of zo iets,
maar ja wie zijn wij...............

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:02

Ik kan me daar ook dood aan ergeren.
Het is toch een kleine moeite, om gewoon even (op tijd) te laten weten, dat je niet kunt komen.
Reden hoeven ze van mij niet te geven, kan evengoed persoonlijk zijn, maar laat wel gewoon even iets weten.
Mensen maken ook tijd voor je vrij.
Maar als het om de verkoop van een paard gaat, zou ik inderdaad ook duidelijk maken dat een nieuwe afspraak niet gaat gebeuren, want dat je je paard alleen aan nette mensen verkoopt, die te vertrouwen zijn. (zover je dat kunt zeggen van een wild vreemde die komt kijken)

Maar TS, als ik jou was, ik zou gewoon even bellen.
Die mensen mogen ook best weten, dat jij voor niks op hun hebt zitten wachten, want dat jullie wel een afspraak hadden.

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:32

Dit heb ik ook al vaak gehad. Mensen nemen niet meer de moeite om even af te bellen of te bellen dat zij verlaat zijn. Ik wacht tegenwoordig een uur daarna ga ik trainen of ga ik mijn eigen gang. Als ik er dan even niet ben is dat hun probleem.
Wat ik ook heb gehad dat ik 's avonds naar iemand bel in noord holland (woon zelf in het hoge noorden ruim 2,5 uur rijden) voor een bezichtiging van een pony. Wij op tijd weg. Ongeveer 10 minuten voordat wij er zijn bellen wij de mensen dat we er bijna zijn. krijgen wij doodleuk de melding oh ik heb de pony net verkocht. Hoe aso. Niet even afbellen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:08

Tja, wat wil je bereiken?
Ik zou er geen energie in steken.
Als ze er belang bij hebben maar het was bijv. overmacht, zullen ze zelf het fatsoen hebben om te bellen. Ze moeten immers een nieuwe afspraak maken? Als jij belt, lijkt het of je wel heel wanhopig bent en dat is slecht voor je onderhandelingspositie!

Als ze er geen belang meer bij hebben, krijg je in het gunstigste geval excuses en een rotsmoes. Nou, is dat de moeite?

helaas, hoe onfatsoenlijk ook, het hoort erbij. Gelijk hebben is 1 ding, gelijk krijgen is twee...