Maar goed, een vriendin die bij mij op stal staat ging mee. We waren lekker op tijd en ik zat er precies op tijd op. Met losrijden liep hij meteen al heel fijn. Hoewel hij het enorm spannend vond, al die paarden om hem heen die de bak inkwamen en uitgingen, bleef hij super te rijden. Er liepen een paar hele goede paarden mee, waarvan ik dacht: lopen die echt pas L1??

Toen werd ik geroepen en gingen we naar de andere binnenbak, waar de proeven werden gereden. Ik moest linksom om de ring heen rijden, die uitgezet was in de grote binnenbak. Achter een paar ramen zit de jury en de kantine is daarboven. Orri schrok zich te pletter van de jury en ging achteruit dwars door de ring.

Je moet wel rechtdoor he, zei de ringmeester, die mij ook voorlas.

Uiteindelijk kreeg ik Orri erlangs en de jury moest er wel om lachen. Toen ben ik snel even de ring ingegaan via de andere kant om hem te laten wennen en hij vond het doodeng, dat wordt wat dacht ik. Maar toen ik eenmaal binnenkwam bij A lette hij weer meer op mij. Hij bleef de hele proef keihard hinniken en keek steeds in de spiegel als we daar langs reden of op af kwamen.

Maar toch bleef hij fijn te rijden en er ging eigenlijk niets fout.
De tweede proef was hij al minder kijkerig, het drafgedeelte ging veel netter. Alleen in de galop werd hij even wat heftig, hij sprong overkruisd maar ik corrigeerde hem snel weer. In de andere galop werd hij ook even wat mans, maar verder ging het goed, vooral het drafgedeelte ging beter en hij brulde ook minder.

Bij de prijsuitreiking bleek dat ik 2x 2de was geworden met 162 en 164 punten, een leuk begin!