Silence schuurt zijn staart altijd verschrikkelijk aan de achterstang op de trailer. Dat ziet er niet uit en het is niet goed. En aangezien wij vanaf Maart echt op wedstrijd gaan, wil ik graag iets van bescherming kopen.
Wat raden jullie mij aan en waarom?
Hij heeft geen deken op, dus niks wat je in combinatie daarmee moet gebruiken.
Als je je banadage goed aan legt niet de staart bandageren met een elastische bandage zoals je dat bij een been zou doen, zorg dat je de bovenkant een extra slag geeft (dus bovenaanbeginnen) als je staart het gebandageert moet je de bovenkant kunnen pakken en dan in 1 x eraf trekken, kan dit niet zit deze te strak.
een neopreen staartbeschermer is ook een oplossing, hoeft verder geen deken of iets bij op.
Silence
nope ik gebruik vaker een bandage (hij moet niet te los zitten natuurlijk) en heb een neopreen staarbeschermer vn eskadron. zakt ook niet af. je denkt snel misshcien dat ze te strak zitten maar dat valt mee.
Silence
Precies wat hier gezegd wordt... Als NIckjes staart ingevlochten is probeert ze die voor vertrek en op de trailer altijd los te schuren (nee, ik vlecht niet te strak, heb dat door meerdere mensen laten controleren) ik bandageer hem dan gewoon en dan blijft het mooi. Direct na het rijden gaat trouwens het vlechtwerk er meteen uit...
das prima te doen op de duur gaat het namelijk wel knellen. maar dan heb je het echt over een hele nacht. heb regelmtig een uurtje of 3 of 4 omzitten en dat gaat prima.
Silence
dekensingel en zo'n staartbeschermer met riempje over de rug wil ook wel helpen, ouderwetse oplossing voor neopreen of bandage, ook geen kans op afknellen.
ik heb altijd een staartzak in bij Chico, ik bandageer de staart van boven tot aan de staartzak met een elastische bandage. Dat gaat altijd prima. Als hij te los zit flikkert hij er wel af, te strak gaat niet zo snel hoor.... ( Tadje met de staart had ook andere bijkomstigheden , hihi als je dat bedoelt met "gevaarlijk")
edit: oeps...jij kent dat verhaal van Tad niet denk ik...sorry...vergeet het maar
Silence
Bedankt voor de reacties. Ik heb weleens gehoord van een staartzak, maar hier verkopen ze ze niet bij de ruitersportzaak. Weet iemand een online winkel?
staartzak zit enkel om de onderkant en heeft dus geen werking tegen het schuren van de stang van de trailer. is wel super om je staart mee schoon te houden.
Silence
Ik heb bandages geprobeerd en neopreed staartbeschermer, mevrouw duwde dat gewoon naar beneden. Nu heb ik een staartbeschermer, met een singel rond de buik (of borst, kan je kiezen) en dat werkt prima!