Tweedehands trailer kopen, laten keuren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sash

Tweedehands trailer kopen, laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 16:17

wij willen dus graag een tweedehands trailer kopen en hebben er dan ook een op het oog. maar bestaan er trailerkeuringen? waar kan je dit dan laten doen en hoeveel kost het ongeveer?

iemand ervaring?

ikke

Re: Tweedehands trailer kopen, laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:57

Ja, er bestaat een keuringsadvieslijst van de Bovag. Beetje fatsoenlijke trailerleverancier kan dit voor je doen. Indien zo'n Bovag-lijst wordt opgemaakt, kun je daar beperkt rechten aan ontlenen als het gaat om fouten en mankementen aan de trailer.
Indien je weinig kennis van zaken hebt, zou ik het zeker overwegen. Het kost enkele tientjes, maar de relatieve zekerheid van een fatsoenlijke trailer is wat waard. Doe je het niet en je koopt "het wrak van de maand" dan heb je geen poot om op te staan en je bent klauwen met geld kwijt voordat ie weer goed is.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:13

PACKkeuring door een aanhangerbedrijf is ook goed. Vraag iig of ze de bodem extra willen controleren, de wanden en de koppeling, remmen etc.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:27

Ja, wij hebben toevallig deze week ook een trailer gekocht en laten keuren bij een aanhangwagenbedrijf, die doen ook vaak trailers.
Een losse keuring kost daar 50 euro, dan wordt alles gecontroleerd, van de bodem tot de wanden, de remmen en de wielen. Bij die van ons moest de bodem worden vervangen (wisten we vantevoren), dat hebben we daar ook laten doen dus hoeven we de keuring zelf niet te betalen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:56

ik zou de trailer ook laten keuren. Zelf heb ik onlangs een 2e hands auto gekocht en daarbij heb ik de plaatselijke dealer ingeschakeld. Hij heeft dus de auto gekocht en ik weer van de dealer. Hierdoor heb ik nu wel Bovag garantie. en ja ik weet ik ben iets meer kwijt maar ik heb nu wel garantie en de zekerheid van de staat van onderhoud.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:19

friesiszwart schreef:
ik zou de trailer ook laten keuren. Zelf heb ik onlangs een 2e hands auto gekocht en daarbij heb ik de plaatselijke dealer ingeschakeld. Hij heeft dus de auto gekocht en ik weer van de dealer. Hierdoor heb ik nu wel Bovag garantie. en ja ik weet ik ben iets meer kwijt maar ik heb nu wel garantie en de zekerheid van de staat van onderhoud.

Oh? Goh, ik heb op dit moment daar een PB-wisseling over met een Bokker en dat gaat een heel andere kant op.............
Natuurlijk heeft keuring zin, maar zekerheid is een zeer relatief begrip, tenzij je het normaal vindt als je vanachter een PC al voor 1000+ euri's aan reparaties vindt, zonder de auto zelfs maar gezien te hebben (ja, Bovaggarantie).

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:20

er bestaat een trailerkeuring, er hing laatst nog bij ons op stal een briefje bij intresse wil ik het nummer wel overnemen of de internet site.
ik zou een 2de hands trailer zeker weten laten keuren voor de zekerheid!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:59

Wij hebben de trailer laatst ook laten keuren, kon gratis vanwege een actie bij de Witte Smit was dat dacht ik.