Wie is er nu nog blij met een beker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zouden jullie als prijs willen ontvangen?

Gebruiksvoorwerp/voer
38 (12%)
Prijzengeld
200 (63%)
Beker
77 (24%)

Totaal aantal stemmen: 315

EllyC

Wie is er nu nog blij met een beker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 14:24

Om mij heen vragend of iemand een beker nou wel leuk vindt als prijs (muv van hele mooie bekers en/of kampioenschappen) moet ik tot de conclusie komen dat bijna niemand dit nog echt waardeert.

Ik geeft ze zelf altijd maar weer terug, want ik doe er verder niets mee en ik heb begrepen dat ze best wel duur in aanschaf zijn.

Zouden jullie niet veel blijer zijn met bijvoorbeeld een gebruiksvoorwerp of een zak muesli?

AaronYve

Re: Wie is er nu nog blij met een beker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:26

Nee iedereen voert ander voer, dus je kan niet zomaar iemand iets geven waar je misschien niks aan hebben.
Dan heb ik liever een beker of prijzengeld.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:33

Een beker is leuk als je op de ponyclub zit. Wij hebben wel alle lintjes bewaard; dat vind ik dan wel weer leuk. Nadeel van prijzengeld vind ik dat het de onderlinge sfeer erg negatief kan beïnvloeden.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:35

Doe mij maar speciale dingen ofzo...een zweetdeken, halsters, setjes enz...beetje seizoensgebonden spullen. En dat je dan kan kiezen tussen geld of spul...zoiets.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:38

Ik heb het liefst prijzengeld maar ben ook nog blij met mijn bekers hoor. Eigenlijk een stuk minder met gebruiksvoorwerpen. Veel dingen zijn maatgebonden of gebruik je niet en ik heb zelf al een bepaald merk voer, dus een zak voer zou ik dan dus weer weggeven aan iemand anders.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:41

ik vind me bekers leuk hoor, is voor mij iets om trots op te zijn. als ik me bekers en lintjes ziet denk ik ja ik heb het weer geflikt(A).

met andere dingen kan ik ook blij zijn. de waarde vind ik zeker niet belangrijk.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:43

Een beker is leuk als aandenken, maar aangezien je vaak ook al een lintje krijgt, vind ik prijzengeld leuker. Gebruiksvoorwerpen heb je vaak zelf al, en zoniet dan kan je dat kopen van je prijzen geld.

Ik vind prijzengeld met een lintje altijd leuker.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:44

Ik vind bekers verreweg het leukste. het geld verdwijnt tussen het andere geld. Een beker blijft en is idd iets om trots op te zijn. Staat ook veel leuker, zo'n beker. Ik vind het echt heel jammer dat ik sinds ik bij de paarden rijd nooit meer een beker heb gekregen maar aldoor prijzengeld. Want op zich heb ik geld genoeg en om nou voordat geld een beker te gaan kopen vind ik een beetje stom Tong uitsteken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:45

Ik ga toch voor prijzengeld of gebruiks voorwerpen.

Afgelopen weekeind ben ik een keer 1e geworden, reeg ik een rozet en een medaile. Allemaal heel leuk, maar heb inmiddels al aardig wat van dat spul verzameld.
Een 'gewone' oranje rozet van een wedstrijd lig bij mij echt in de zelfde doos als de kampioens linten van Dennis z'n nationaal kampioenschap.

Alleen kampioens bekers krijgen bij mij nog een plaatje. Maar die rij ik meestal niet bij elkaar, maar heb ik tot nu toe enkel op keuring mee naar huis mogen nemen.

Maar aan de andere kant, heb ruim een jaar geleden ook een keer een hoevenkrabber en een zak paardensnoepjes gewonnen, maar die liggen nog samen, meteen strikje er aan in de kast Bloos .

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:46

Prijzengeld Lachen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:49

Ik heb een tijdlang het wedstrijdsecretariaat van een vereniging gedaan en heb toen de gebruiksvoorwerpen ingevoerd. Ik kreeg echt alleen maar positieve reacties maar vond dat ik ook erg leuke dingen kon regelen (met regelmatig dank aan KiWiKo hier op bokt). Denk aan hoofdstellen, longeerzwepen, dekjes, poetsspullen, handschoenen, glansspray, vliegenspray, shampoo, sporen en/of bandjes en eigenlijk alles wat je maar kan bedenken.

Heb maar één keer een "rare" reactie gehad en dat was van iemand die een zak foenegriek gewonnen had en er werkelijk waar nog nooit van gehoord had! Die had nog nooit iets van een supplement gevoerd en die heb ik zo iets anders uit laten kiezen. Daar was ik nooit zo moeilijk in.

Vind zelf gebruiksvoorwerpen het leukst, hier in de regio wordt weinig aan prijzengeld gedaan.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:51

Mijn oude bekers zijn in een opruimbui naar de kringloop gegaan, al dat plastic. Een cadeaubon zou leuk zijn, bijvoorbeeld van een paardenshop.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:56

Ik vind kadobonnen van een ruitersportzaak altijd wel leuk om te winnen. Dan koop je er iets voor dat echt geschikt is voor jou en jouw paarden.
Bekers geef ik aan mijn buurjongetjes...die zijn er de koning te rijk mee...met die lelijke glimdingen.
Mijn man wint met mennen heel vaak gebruiksvoorwerpen. Nadeel daarvan vind ik dat onze kast uitpuilt van peesbeschermers, borstbeschermers, bontjes, dekens...pffft....bij de verhuizing afgelopen najaar merkte ik pas hoeveel overbodige spullen hij al gewonnen had....

magickarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:11

prijzengeld is wel leuk vindt ik.
want dan kan je wat kopen voor je paard.
of je doet er wat anders mee.
maar een beker is ook wel leuk. Bloos Knipoog

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:13

ik kies ook voor prijzengeld. Zoals magickarel al zegt je kunt er dan weer spullen voor je paard kopen als er iets aan vervanging toe is enzo.....

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:17

Ik heb het liefste prijzengeld. Op een gegeven moment heb je zoveel bekers en wat moet je ermee? Gebruiksvoorwerpen vindt ik ook wat minder, ik heb eens een deken gewonnen met mijn e-pony maar dat was een d-pony maat.
Het prijzengeld dat ik win stop ik in een apart potje. Ik koop er dan iets voor mijn paard voor. Een dekje, snoepjes, een liksteen, halster of iets dergelijks. Heeft mijn paard er ook nog plezier van.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:31

Ik heb ook liever geld. Ik leg dat altijd apart en koop daar dekjes, rijbroeken etc van.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:08

Ik heb ook het liefst geld,heb ik de inschrijfkosten er weer een beetje uit.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:12

Geld of bekers, geen gebruiksvoorwerpen. Ik heb nog liever een beker dan de zoveelste borstel of weet ik 't... maar ik vind die bekers nog altijd wel leuk. Hoewel ik nu tussen de paarden het liefste gewoon prijzengeld heb. Maar op sommige wedstrijden geven ze ook medailles ipv bekers Nagelbijten / Gniffelen doe me dan maar een mooie beker...
Maar over het algemeen zou ik zeggen... ponys bekers, paarden geld. Ikw eet nog wel dat ik als uk van 8 in de B m'n eerste prijs won en prijzengeld kreeg, ik wilde zooooooooo graag een beker!! Ben nog nooit zo verdrietig geweest Knipoog

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:13

een beker is wel een leuk aandenken
geld zou ook wel leuk zijn Haha!

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:18

Prijzengeld vind ik het fijnst, dat leg ik altijd netjes apart en dan koop ik iets leuks voor de paarden. Bekers vind ik ook nog wel fijn maar je bent er eigenlijk niets mee. Voorwerpen vind ik minder omdat je dan dikwijls met een foute maat zit.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:18

Prijzengeld staat voor mij op 1 Lachen
Bekers zijn leuk, maar je hebt ook je lintje al als aandenken.
Spullen of voer... tsja 9 van de 10 keer zal het dan iets zijn waar je niets aan hebt omdat je het bijvoorbeeld al hebt of ander voer gebruikt Knipoog
Het prijzengeld kan je gebruiken om zelf wat leuks voor je knol te kopen Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:21

Ik zou nog wel degelijk blij zijn met een beker.
Gebruiksdingen gaan op, bekers heb je altijd als herinnering.
Ik heb op mijn kamer nog mijn eerste bekers staan....ruim 10 jaar oud.
Maar ze herinneren me er nog altijd aan. Had ik die wedstrijden geld gewonnen, had ik nu echt niet meer geweten wat ik daarvan gekocht zou hebben.

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:28

mij gaat het niet om de prijs, maar om wat ik berijkt heb

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:54

Heb mijn laatste verhuizing heel wat dozen bekers weggegooid. Bloos En dan ook nog van die joekels van 30-40 cm hoog. Bij de hackney's waren 1ste prijzen altijd van die joekels van bekers, en na een paar succesvolle seizoenen had ik er meer dan 100 staan. Gelukkig zijn ze daar vanaf gestapt, zijn er ooit nog bekers zijn het kleinere. Prijzengeld is gelukkig verplicht.
Verder stel ik bekers wel op prijs, bij speciale gelegenheden. Bij kampioenschappen vind ik een kampioensbeker heel erg leuk. Toch een speciale herinnering. Mijn medailles die ik op de NKB-kampioenschappen gewonnen zijn (oei, ik word oud Tong uitsteken ) hangen ook ingelijst. Zo ook diverse kampioenslinten.