[PG] 14/15 jr oude Welsh merrie Cindy/Sandy Omgeving Stadska

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plousje87

[PG] 14/15 jr oude Welsh merrie Cindy/Sandy Omgeving Stadska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 12:24

Hoi! Haha!

Ik ben op zoek naar een pony die ooit van mij is geweest en waarvan ik graag zou willen weten hoe het nu met haar gaat.
Ik heb wat geruchten gehoord dat ze misschien op een manege in Zuidwolde staat of op een manege in de buurt die Zuidwolde heet.. Maar geruchten zijn geruchten!

Het gaat om een bruine (welsh?) B/ kleine C merrie met witte sokjes en een witte bles. Op haar linker bil heeft ze een ovaalvormige donkere vlek.
Toen ze een jaar of 3 was, reed ik voor het eerst op haar. Ze stond bij een boer ( Dhr. Rolfes in Musselkanaal ) en die wilde mij wel les geven. Een jaar later kocht mijn vader haar van die boer, maar ze bleef daar wel staan. Helaas kreeg ik drie jaar later ( ze was toen een jaar of 7 ) te horen dat ik epilepsie kreeg en dat het beter was als ik zou stoppen met rijden, omdat een val de aanvallen kon versterken. We hebben haar nog een paar maanden gehouden, maar omdat ik niet mocht rijden was dat ook niet echt handig. Boer Rolfes heeft haar toen was ons terug gekocht en beloofde mij haar te houden zodat ik af en toe nog kon komen kijken. Helaas was Sandy binnen een paar dagen doorverkocht en wilde hij niet zeggen waarheen..

Ze is op dit moment denk ik 14/15 jaar oud. Haar naam was toen Cindy/ Sandy. En volgens haar stamboom was haar volledige naam Sandy Black Stars Bersilia.

Ik zou graag willen weten hoe het met haar gaat. Ik ben niet van plan haar terug te kopen, omdat ik inmiddels veel te groot geworden ben, maar desondanks lijkt het me leuk om te weten waar ze nu is.

Wie kan me helpen?

Afbeelding

Afbeelding
http://94.100.113.141/393550001-3936000 ... _KPZf.jpeg
http://94.100.113.14/393550001-39360000 ... _tg88.jpeg

Ik ben even tussen de foto's gedoken en heb er wat uitgevist. Hele goede foto's heb ik niet, maar misschien kan je hier wat mee.De kwaliteit was erg slecht dus heb wat zitten bewerken... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Judje op 27-10-08 18:44, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Tanja: Iom TS titel gewijzigd. Judith: foto's aan beginpost gevoegd (te vroeg schoppen)

Binckydenice

Re: [PG] 14/15 jr oude Welsh merrie Cindy/Sandy *Manege Zuidwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:35

Kun je de foto niet vergroten? Deze is nogal onduidelijk namelijk....

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:19

http://www.www.manegezuidwolde.tk

Manege Den Esch
Nijverheidsweg 41
7921JH Zuidwolde
0528 373189

Deze 2 maneges ken ik hier in de buurt, ik kom er ook wel eens, ik kan wel voor je kijken als je wilt, maar de snelste weg is denk ik een belletje.

plousje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 20:50

@ binckydenice Nee, sorry, daar wordt ie alleen maar onduidelijker van.. Ik zal er wat anders mee proberen!

@lancome ja daar heb ik ook al naar gezocht, maar het zijn geruchten en vind het zo vervelend om te bellen dan.. Hoopte hier iemand te vinden die daar misschien reed, of wel eens komt!
Dus als je toevallig in de buurt komt, zou je willen kijken?

Ik heb de foto wat kunnen vergroten!

Afbeelding

Ik heb naar beide maneges geprobeerd te bellen, beide kreeg ik niet te pakken. De telefoon van den Esch was afgesloten. Van die in Veeningen ging die een paar keer over en vervolgens kreeg ik iets van Tele 2 te horen... :S
Was een paar dagen in het noorden van het land en ben daarom langs Manege den Esch gereden. Daar kenden ze geen pony met de naam Cindy / Sandy. De manege in Veeningen zou gesloten zijn en ben daarom daar niet meer langs gereden. Iemand enig idee of de pony's daar nog zijn? Of heb je misschien Sandy/Cindy ergens anders gezien??

Moderatoropmerking:
Ik zie dat een deel van de titel is weggevallen, daar hoort te staan "omgeving Stadskanaal"
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-02-08 22:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd ivm te vroeg omhoog halen van het topic.

plousje87

Re: [PG] 14/15 jr oude Welsh merrie Cindy/Sandy Omgeving Stadska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 14:29

Schopppp Haha!

Newsflash: Weet inmiddels dat ze na die boer (Rolfes) verkocht is aan de manege Stadskanaal. Dat moet nu dus 7 jaar geleden zijn.. Heb al gemaild met de manege, mail is doorgestuurd naar de beheerder, maar krijg helaas geen antwoord.

Iemand die meer weet?

twinkelster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:04

hete de pony miss fabian.
ik reed eerder bij manege den esch en alle info klopt
vraag me maar voor meer info Sigaar

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:16

Fabian is een vos kleurige RUIN hoor twinkelster dus dat lijkt me niet he!!

er heeft een cindy op manege den esch gestaan alleen was dit een bruine pony zonder aftekeningen en alleen een kolletje.
Deze cindy was ook een stuk ouder. Verder ken ik geen pony daar die aan je omschrijving voldoet.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:52

Als hij MISS Fabian heet, dan lijkt het mij logisscher dat het een merrie is....

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:11

Hey lijkt mij dat ze MISSCHIEN bedoelt, en ik ken fabian en ik wet zeker dat hij een echte vent is Lachen dus..

plousje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:33

( Ik was in de veronderstelling dat ik een mailtje zou krijgen als er weer een bericht geplaatst was, vandaar mijn late reactie...)

Maar nee ze heette echt geen Fabian. Haar naam was volgens dr stamboom Sandy Black Stars Bersilia. maar aan die stamboom ben ik zo langzamerhand wel gaan twijfelen. Ik heb trouwens ook geen kopie gemaakt toen! Huilen

En ze moet nu dus zo rond de 14,15 zijn.

Als iemand nog iets weet, let me know! Haha!

Kirsten1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:40

ik kan de foto niet zien.
Maar Was die ook ondeugend met het rijden?

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:52

Heej,
Ik heb een tijdje in Zuidwolde op een manege gereden en daar hadden ze ook een pony die cindy heette!
Ook met witte voetjes en een bles, een bruine pony, kan ook wel een vos geweest zijn, maar die was lekker voorwaards, soms een beetje pittig en kon ook wel springen, praten we nu over dezelfde cindy??

plousje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 12:37

als mijn scanner terug is van reparatie, zal ik proberen de foto te vergroten!

Cindy was heel erg ondeugend met rijden. Ik was vrijwel de enige die er toen op kon rijden, zonder dat ze ging bokken en steigeren.

Ze kon inderdaad ook goed springen en was altijd wel pittig en voorwaarts. Hoe oud is die pony in zuidwolde??

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:35

plousje87 schreef:
als mijn scanner terug is van reparatie, zal ik proberen de foto te vergroten!

Cindy was heel erg ondeugend met rijden. Ik was vrijwel de enige die er toen op kon rijden, zonder dat ze ging bokken en steigeren.

Ze kon inderdaad ook goed springen en was altijd wel pittig en voorwaarts. Hoe oud is die pony in zuidwolde??

Geen idee, tis al een poos geleden, ik weet daarom niet of het over dezelfde cindy gaat, ik weet wel dat ze af en toe wel een beste bok kon geven, maar ik praat al wel over 7 jaar geleden ofzo

plousje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 21:24

Heb jij toevallig een foto van die pony die je bedoelde? Misschien herken ik haar?

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:13

nee helaas niet, maar ze voldoet wel aan jouw beschrijving, vandaar dat ik dacht van hé, dat kan haar wel eens zijn.
heb jij anders een foto van haar die ik wel kan zien, want ik kan tot nu toe geen foto zien.

ze heeft er wel iets van weg, maar de cindy op die manege werd ook met martingaal gereden, ik vind haar er wel iets van weg hebben! Maar weet dit natuurlijk niet helemaal zeker, ik woon trouwens vlakbij zuidwolde, of in ieder geval die manege, als ik daar in de buurt ben kan ik natuurlijk altijd een kijkje nemen!

plousje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 21:46

heee, mijn pony werd op t laatst ook vaak met martingaal gereden. En ook met een staartriem trouwens. Ik ben benieuwd of zij het is. Maar het was al lang geleden zei je toch? Maar als je eens een keertje wil gaan kijken, dan zou ik dat wel leuk vinden. Wie weet is 't dr!

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:07

dan kan het haar wel zijn ja, maar das ook al lang geleden! Als ik in de buurt ben dan kijk ik zeker weten voor je, tis altijd fijn om te kijken hoe het met je paardje is afgelopen!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 29-10-08 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:55

ik heb een merrie cindy op de zuidlaarder markt gekocht
bruin, witte voetjes en bles
2 jaar in ons bezit geweest en toen verkocht
weet niet meer precies welk jaar het was en zij stond in haar paspoort als cindy, 5 jaar oud geloof ik