Stel je hebt even een geen tijd voor je paard omdat je in een hele drukke periode zit... Of het lukt jezelf niet helemaal om je paard op een goeie manier te rijden en hij moet even bijgeschaafd worden... Naar welke trainingsstal zou je je paard dan brengen? Wat is een goeie? Waarom? Deel je ervaringen:)
Ik zou hem niet naar een trainingsstal brengen maar graag onder begeleiding zelf het probleem oplossen. Als ik echt problemen had met mijn paard zou ik richting 't Balingehof vertrekken, maar toch echt liever zelf. Als ik te weinig tijd had, dan zou ik toch serieus overwegen het paard te verkopen, want dat is niet eerlijk voor zo'n dier. Als het voor een korte periode is, dan zou ik een bijrijder zoeken of het paard verleasen.
Volgens mij gaat dit meer om het rijtechnisch bijschaven toch? Ik vind dat het zeker wel toegevoegde waarde heeft om een prof je paard eens bij te laten trainen nl. Zeker voor de wissels is groen op groen geen goede combinatie over het algemeen. Ik zou zo echter niet weten wie ik op mijn paard zou laten eigenlijk. Persoonlijk doe ik het toch liever zelf, want mij gaat het meer om de uitdaging van het zelf opleiden, dan om in korte tijd door te stromen naar de hogere klasses.
Heb je geen instructeur waar je hem naar toe kan brengen? Dat doen de meeste bij ons op stal als ze in moeilijkheden komen. Dan gaat het paardje een tijd logeren bij de instructeur die ze dan hebben.
Mocht ik mijn paard ooit eens voor een paar weken weg moeten brengen voor training, omdat ik bijvoorbeeld 4 weken naar het buitenland ga of iets dergelijks, dan zou ik mijn paard naar Remco Zuidam en Flor Dröge van stal Zuidam brengen. Deze zit in het hippisch centrum in Deurne (waar zij een eigen stalgang hebben en Remco ook instructeur is). Ik heb erg goede ervaringen met ze!
Het puur wegbrengen voor bijschafing zal ik niet snel doen omdat ik ten eerste veel te graag zelf met de opleiding van mijn paard bezig ben en ten tweede een zeer fatsoenlijk ruiter ben die al behoorlijk wat paarden beleerd heeft. Hierdoor ben ik goed in staat mijn paard zelf goed op te leiden en schaaf ik mijn paard zo nodig liever onder goede instructie bij.
Het is meer een samenloop van omstandigheden! Paard verkopen; NO WAY Maar ik doe ook nog een studie en daarom ben ik een weekje weg. Voor mijn paard zou het goed zijn om even door een prof getraind te worden. Ik heb haar zelf ingereden maar ook ik wil nog leren! En het is ook niet zo dat ik haar daar een jaar wil laten en me niet meer laat zien. Stel ik zet haar daar een week dan probeer ik toch wel zo veel mogelijk zelf langs te komen en evt ook daar een x zelf te rijden en instructie te krijgen! In elk geval bedankt voor de tips!
Ik zou hem denk ik niet op een trainings stal zetten. Als ik een aantal dagen geen tijd heb of als ik op vakantie ben krijgt die gewoon rust. Ze komt toch elke dag buiten. Als ik hem echt ergens zou neerzetten (wel heel onwaarschijnlijk) zou het gewoon bij mijn instructeur zijn. Die kent hem t beste.
Mijn paard gaat as zaterdag naar een trainingsstal. Ik kan elk moment bevallen en dus even niet voor mijn paard zorgen. Daar wordt hij meteen verder doorgereden ( heb hem zelf van de zomer ruitermak gemaakt ). Voor mij een ideale oplossing, voor een week of 10/12. Voor een weekje zou ik er zelf niet voor kiezen. Dan wegen de baten niet tegen de kosten op voor mij. Ik vraag me af hoeveel je er mee opschiet om je paard een week door een ander te laten rijden?
Ik doe liever alles zelf, maar mocht ik een stal MOETEN uitkiezen dan is dat dressuurstal Tenwolde, die zit op de grens van Gouda/ Haastrecht. Hele fijne mensen en goed voor paarden, hebben ook veel geduld.
Voor een week zou ik je paard echt niet wegbrengen... Is veels te kort. Als ik mijn paard zou moeten wegbrengen voor een week (of langer)dan zou ik het bij mijn instructrice zetten. Zij kent het paard in kwestie dan, de ruiter ook, en hiermee rekening houden bij het trainen....
Lady_Daniels
Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-09 15:45
Zijn er toevallig nog meer mensen met tips voor personen ed om je paard door te laten bijscholen?
Ik weet een heel goed adres, zit alleen niet bij jou in de buurt. Is een oud-klasgenoot van mij, ze heeft een trainings- en africhtingsstal in Gelderland (achterhoek, tegen de Duitse grens). Kost je 18 euro per dag (all-inn).
Lady_Daniels
Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-09 20:43
Dat is niet veel 18 euro pd all in. Is dat incl trainen? Dan is het wel erg goedkoop.
Wanja
Geplaatst: 09-08-09 21:13
Ja, daar zit stalgeld bij (incl strooisel, ruwvoer en ik dacht ook krachtvoer), verzorging en dan training/africhting of correctie
klomp
Geplaatst: 09-08-09 22:18
Tja, Stal Tenwolde is niet zo goedkoop, maar je weet wel zeker dat er goed voor je paard wordt gezorgd. Alles is er aanwezig, erg mooi spulletje. Voorwaarde is dat ik wel dat je paard minimaal L is. Ze trainen daar vrij hoog.
Voor een week zou ik een stalgenoot vragen om hem beweging te geven.
Voor langere periode of verder doortrainen zou ik proberen een afspraak te maken met mijn instructrice, daar heb ik veel vertrouwen in en zij kent mijn paard ook goed en weet precies wat hij wel en niet aankan.