Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
esthertjuh_ schreef:Voor mij dezelfde vraag bij :
De volkswagen variant & de volvo v70.
Dat wilden mijn ouders graag weten , maar we wisten niet precies hoe dat moest
esthertjuh_ schreef:Voor mij dezelfde vraag bij :
De volkswagen variant & de volvo v70.
Dat wilden mijn ouders graag weten , maar we wisten niet precies hoe dat moest
tallechie schreef:Trailer moet altijd met E worden gereden, dat is een uitzondering. Aanhangwagens mogen onder bepaalde voorwaarden wel zonder E gereden worden. Trailer altijd met E! Maakt niet uit wat voor gewicht
)
tallechie schreef:Trailer moet altijd met E worden gereden, dat is een uitzondering. Aanhangwagens mogen onder bepaalde voorwaarden wel zonder E gereden worden. Trailer altijd met E! Maakt niet uit wat voor gewicht
Jennyxx schreef:Hoeveel mogen de auto's trekken? En wat is het laadvermogen?
In ieder geval mag de Volvo v70 een trailer trekken met een eigen gewicht+laadvermogen van totaal maximaal 1423 kilo. Het gewicht van de auto+laadvermogen en het gewicht van de trailer+laadvermogen mogen echter niet meer dan 3500 kilo zijn.
De variant mag een trailer trekken met max. massa van 1187.
Maar als je ouders BE hebben hoeft dit niet. Dan mogen zij een trailer trekken die qua gewicht (eigen gewicht+laadvermogen) overeen komt met hetgeen de betreffende auto maximaal geremd mag trekken.
TJolieke schreef:Jennyxx schreef:Hoeveel mogen de auto's trekken? En wat is het laadvermogen?
In ieder geval mag de Volvo v70 een trailer trekken met een eigen gewicht+laadvermogen van totaal maximaal 1423 kilo. Het gewicht van de auto+laadvermogen en het gewicht van de trailer+laadvermogen mogen echter niet meer dan 3500 kilo zijn.
Maar als je ouders BE hebben hoeft dit niet. Dan mogen zij een trailer trekken die qua gewicht (eigen gewicht+laadvermogen) overeen komt met hetgeen de betreffende auto maximaal geremd mag trekken.
Klopt niet per definitie. Op het kentekenbewijs staat wat de auto mag trekken, dit is niet hetzelfde als max.gewicht -1 kg, kan best zijn dat de auto's meer of minder mogen trekken.
Jennyxx schreef:In ieder geval mag de Volvo v70 een trailer trekken met een eigen gewicht+laadvermogen van totaal maximaal 1423 kilo.
TJolieke schreef:Jennyxx schreef:In ieder geval mag de Volvo v70 een trailer trekken met een eigen gewicht+laadvermogen van totaal maximaal 1423 kilo.
Ik vond deze zinnen wat verwarrend voor iemand die geen idee heeft hoe de regels in elkaar zitten, vandaar mijn opmerking