Vraag over naam op het paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_inge_

Vraag over naam op het paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 18:39

Hallo,

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, maar dit leek me een goede plek. Als het fout is mijn excuus.
Ik heb een fjord maar die is nooit op mijn eigen naam gezet. Nu omdat ik wedstrijden wil rijden over een tijd. Mischien pas over een half jaar, maar dan heb ik dit in orde. Maar de vorige eigenaar heeft Sjors ook nooit op haar naam laten zetten. Nu moet ik me paspoort opsturen naar het stamboek opsturen geloof ik. Maar is het dus erg dat de vorige eigenaar hem nooit op haar naam heeft laten zetten? En zal dat nu nog nodig zijn? Wie kan me helpen.

Alvast Bedankt
Groetjes Inge

TICKELS

Re: Vraag over naam op het paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:53

Er zijn veel eigenaren die het niet in het paspoort zetten. Vaak moet je lid worden van het stamboek of moet je er voor betalen, dat zal wel de reden geweest zijn.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:15

Je moet het paard inderdaad inschrijven in het stamboek en daar zijn kosten aan verbonden. Je moet het wel op je naam zetten, anders ben je 'officieel' niet de eigenaar. Als ik jou was zou ik even een stamboek mailen, waar je het paard wilt inschrijven. Die kunnen je vast wel meer informatie geven. Volgens mij is het niet erg als de vorige eigenaar het paard niet heeft overgeschreven. Maar mailen of bellen, dan weet je het zeker

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:16

-> VMR-TAO

En je naam in het paspoort of op het papier maakt je officieel niet de eigenaar en is eigenlijk alleen maar verplicht als je een veulen uit een merrie wil registreren(en dat is bij jou niet van toepassing).