Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Redrumfox schreef:Ik zou hem juist niet in de opfok zetten; krijg je alleen maar lastig paard van en je moet hem alles weer opnieuw leren.
Redrumfox schreef:Ik zou hem juist niet in de opfok zetten; krijg je alleen maar lastig paard van en je moet hem alles weer opnieuw leren.

Redrumfox schreef:KarinvdM: Dat is geen onzin, dat is mijn eigen ervaring. Waar haal je het lef vandaan om mijn mening onzin te noemen.

Cayenne schreef:Je bracht het anders wel als een feit Redrumfox. Zo kwam het wel over.
Misschien dat KarinvdM daarom zo fel reageerde.
Redrumfox schreef:stierenpoepIk zou hem juist niet in de opfok zetten; krijg je alleen maar lastig paard van en je moet hem alles weer opnieuw leren.

Japke_Z schreef:sorry hoor, maar als je dat soort dingen al niet weet denk ik niet dat je kans maakt dat hij goedgekeurd word, iig niet als je er zelf mee om gaat klooien.
. Advies van mij is om een goede friese hengstenhouder te contacten en deze naar je paardje te laten kijken. Hij kan waarschijnlijk al wel zien of hij keuringswaardig is. Zo ja, gefeliciteerd! In dat geval zou ik begeleiding vragen van de hengstenhouder tot aan de keuring. Kost misschien wel wat maar dan weet je gelijk alles en doe je ook alles goed. En natuurlijk heb je dan de grootste kans van slagen. Verder zou ik hem voor driekwart van de tijd in de opfok/weiland in groepverband doen en de resterende tijd lekker poetsen, wandelen en leuke dingen doen. Grondwerk kan je hier ook zeker in betrekken. Dat scheelt je een hoop werk wanneer hij 2,5 is en alle "menselijke" handelingen gewend is. Gecombineerd met lekker spelen in het land met soortgenoten komt dat vast goed. Succes!