Rits, het hoe en wat.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Rits, het hoe en wat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 22:12

Hey Bokkers,

Ik heb leren rijlaarzen, namelijk de Petrie Standard. Ze zijn nu 2 jaar oud en helaas beginnen mijn kuiten net iets teveel te worden in de omtrek. Heb de laarzen al op laten rekken en heeft wel iets geholpen, maar voor het gemak wil ik er nu ritsen in laten zetten.
Weten jullie hoeveel ruimte dit extra geeft en op welke plaats van de laars je ze het beste kunt laten maken?

Deleted

Re: Rits, het hoe en wat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:30

ik heb zelf bij mijn cavallo winner laarzen er ook ritsen in laten zetten, hierdoor kreeg ik ongeveer 3 tot 4 centimeter extra Haha!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 22:37

En op welke plaats zitten ze bij jouw laarzen?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:49

Ik ga binnenkort ook leren rijlaarzen nemen en ik vind zelf denk ik een rist aan de achterkant handig.
Heb namelijk gewoone laarzen (voor onder kleding Knipoog ) en die hebben een rits aan de achterkant, ik trek die dingen zo aan.
Dus ik zou voor de rits aan de achterkant gaan!

Hoe duur waren jou Petrie laarzen eigenlijk?
Ik zat namelijk naar de foto's van je Pas de Deux te kijken en ik vind dat je erg mooie laarzen hebt.
Zoek al heel lang maar ze zijn allemaal zo duur Verdrietig

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:18

ik zou ook voor de achterkant kiezen, dat ziet er het netst uit en als je ze aan de binnekant hebt zit niet lekker Knipoog

rodyloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:04

ik heb nu petrie hampshire, met rits aan de achterkant, en dat zit heeel lekker ! + zonder rits kom ik er niet eens in :p

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:32

Een vriendin van me die heeft sindskort leren laarzen en die heeft Petrie Anky, ze heeft dus zonder rits en ik vroeg aan der of ze der nou makkelijk in kwam. Ja dus, ik zit nu dus een beetje te twijfelen maar ik ga gewoon passen en dan zie ik het wel.
Heb namelijk ook gehoord dat een rits best snel kapot gaat en veel ruimte gaat geven.

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:12

Ik heb in mijn laarzen een tijd terug ook ritsen laten zetten, ik kreeg er toen zo'n 2 tot 3 cm bij.
Bij mij zitten ze aan de achterkant, ik heb nog geen problemen gehad met snel kapot of iets dergelijks. (zitten er nu al zo'n half jaar in)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:26

Ik heb een maand geleden een rits in mijn Petrie GrandPrix's laten zetten. Ik had ook het probleem dat ik niet meer in mijn laarzen kwam.

Ik ben naar de winkel terug gegaan waar ik de laarzen toendertijd heb gekocht (Hippodam) en daar hebben ze mijn kuiten opnieuw opgemeten. Ik wilde de ritsen per sé door Petrie erin laten zetten, want dan weet ik zeker dat het goed gebeurt. Je hoort (en ziet) zoveel verhalen van pruts-schoenmakers die je 500 EUR laarzen verprutsen door er een slordige rits in te zetten.

Mijn laarzen zijn toen door Petrie onder handen genomen. Ik heb er aan de voorkant een rits in laten zetten, zoals bij de Anky Elegance. Ik was hiervoor EUR 70 kwijt. Ritsen zitten er keurig netjes in. Ik zou het zeker aanraden. Bij mij hebben ze er toen 2 a 3 cm bij kunnen zetten dmv een rits.