Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
)emmy_ramzay schreef:je zou kunen proberen meer over en tussen balken te lopen waardoor hij goed doorkrijgt waar zijn benen zitten maar je kunt ook (maar wel heel veel tijd en geduld) kleine rondjes over zijn benen draaien zodat je echt zijn hele been hebt gehad iedere spier ieder stukje en dat ongeveer 5 keer in de week dan krijgt hij echt een iedee waar zijn benen zitten
als je die rondjes over zijn benen draait is de bedoeling dat je alleen daar op concentreert op niks anders bij ieder rondje adem in , adem uit
ik hoop dat je er iets aan hebt
en nog veel succes
Klara16 schreef:Jong en gek? De mijne is nu 5 en valt veel minder dan toen hij 3 was.
Kinderen vallen toch ook veel vaker dan volwassenen

pluisbeer schreef:Misschien kun je hem wat kunstjes leren, zodat hij toch mentaal wat uitdaging heeft. Bijvoorbeeld emmer oppakken, meerdere voorwerpen opppakken en geven. Met clikertraining is een hoop te verzinnen
Niisj schreef:Hij valt alleen in de winter ?
Weet je zeker of hij geen vroegtijdige artrose of artritis heeft ...?
Mijn paard heeft namelijk in de zomer & in de lente (wanneer het dus warm is) ook nergens last van & in de winter gaat ze super veel struikelen. Ze heeft artrose in haar linker voorknie & de DA zei dat dat het struikelen verklaarde. Nu mijn paard kan zich elke keer op tijd herpakken. Ze is nog niet gevallen. Maar wel elke keer bijna. Want dan zie ik opeens de grond dichter komen & dan denk ik 'O NEE' maar elke keer kan ze net haar goed voorbeen op tijd neerzetten & dan loopt ze ook gwn meteen terug door alsof er niets is gebeurd. Mijn merrie doet dit alleen in de winter omdat ze lichte artrose heeft & de koude in de winter er op inspeeld. Maar in de zomer merk je er ook niets van ...
Artrose kan zich opeens ontwikkeld hebben ...Maar als je zegt dat hij nagekeken is zal het dat wel niet zijn ...?
Citaat:Ik weet niet hoe snel zoiets zich kan ontwikkelen?
Hij is nooit stijf als hij van stal komt of dat hij lang nodig heeft om op gang te komen.