Paspoort op mijn naam zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Paspoort op mijn naam zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 20:01

De titel zegt het al,
ik heb 5 maanden geleden een paard gekocht op de manege waar ik toen reed, kreeg hier wel het paspoort bij. ik wil haar daar weg halen maar ik heb geen eigendomspapieren erbij gekregen, waarschijnlijk heeft de eigenaar van de manege die zelf ook niet eens.
Ik wil dus het paspoort van mijn paard op mijn naam zetten. hoe doe ik dit en wat gaat dit kosten ? Haha!
Laatst bijgewerkt door Marlou_ op 09-01-08 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Up_to_Date

Re: Paspoort op mijn naam zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:05

Als de eigenaar geen paspoort heeft, kun jij hem ook niet op je naam zetten natuurlijk.
Dan moet je die eerst opnieuw aanvragen volgens mij.

Als je eenmaal het paspoort heb, is het op naam zetten eenvoudig.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 20:10

ja ik heb zijn paspoort zelf Lachen

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 20:41

kan het trouwens niet via de fnrs site? heb ik ergens gelezen maar nou weet ik het niet meer haha

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:29

-> TAO

xxxfhxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:33

gewoon naar het stamboek bellen en dan vragen hoe die procedure loopt. fnrs heeft er totaal niets mee te maken

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:08

Inderdaad even contact opnemen met het stamboek. Meestal moet je het opsturen met een brief met het verzoek het op jouw naam te laten zetten. Binnen een paar weken krijg je het dan weer terug en is er een sticker in geplakt met jouw gegevens. Over het algeneen moet je ook wel gelijk lid worden en daar betaal je dan weer lidmaatschapskosten voor.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:50

Op naam laten zetten kan via de instantie die het paspoort verstrekt heeft. Dat kan dus wel degelijk via FNRS. Kost je rond de 15 euro en je hoeft er niet lid voor te worden (pas zelf laten doen met een paard, fluitje van een cent) Paspoort wel aangetekend e.d (laten) versturen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:52

KWPN werkt hetzelfde als Musjes zegt, heb die van mij ook net maandag opgestuurd.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:56

Hangt van stamboek af, wij NRPS, paspoort opgestuurd, moest ook stamboekpapier bij, hadden we niet, dat papier is bij de ex van vorige eigenaar verloren gegaan, dus hier hebben we een kopie van aangevraagd.
Daarnaast een jaar lang lidmaatschap van NRPS, nu al opgezegd, want de tijdschriften hiervan eindigden altijd bij oud papier.
En na betalen rekening al de spullen in no time opgestuurd gekregen.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:43

Paspoort op naam zetten wordt hier al duidelijk uitgelegd.
Ik heb dit vorig jaar bij een shetlander laten doen en was toen € 12,50 kwijt.

Eigendomspapieren is een ander verhaal een koopakte is al genoeg om aan te tonen dat het paard van jou is.
Als er hier een paard gekocht of verkocht wordt dan maken we een kleine akte op meestal 1 enkel a4 tje.
waarin de naam van het paard het chipnummer en onze naam en de naam van de koper/verkoper instaat en de koopsom wordt vermeld..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:47

Ik heb geen eigendomspapieren van mijn paard, alleen maar een paspoort. Die heb ik destijds naar het stamboek gestuurd (Haflinger- en Trekpaardenstamboek) en er 12,50 voor betaald om hem op mijn naam te zetten. Volgens een van de eerste vorige eigenaren van mijn paard is er helemaal geen eigendomspapier (hij was toen nog een veulentje van 2 weken ). Zij hadden hem van een handelaar, die hem van een fokker (een oudere man) had overgenomen met zijn moeder. Hoe kan dat zitten???

Mijn paard heeft pas een paspoort sinds hij gechipt is bij de vorige eigenaar (eigenaar nr. 5) van wie ik hem gekocht heb.....