zweet deken met of zonder hals

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

zweet deken met of zonder hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 17:08

Ik moet een nieuwe zweet dek bestellen omdat de oude toch echt te klein geworden is.

Wat is nou handiger, met of zonder hals? En welk materiaal?
Ik wil er zoiezo wel een met kruissingels en bilkoort en dubbele voor sluiting, omdat ik hem (vooral) op de trailer gebruik en ie dan echt niet scheef mag gaan hangen ofzo.

Ik dacht aan een deken met vast hals omdat ze vooral ENORM op der hals en schouder zweet. Maar hoe zit het met de bewegingsvrijheid? Kan ze dan nog wel van de grond eten?

Melia

Re: zweet deken met of zonder hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:50

Ik zou wel kiezen voor een deken met een hals ja, bij mijn verzorgpony's hebben ze de HH teddy fleece dekens, hele fijne dekens, ook met al die riemen wat jij ook zoekt, en blijven goed liggen, alleen ze hebben er een zelfgemaakte fleece-halsdeken onder liggen, die moet je over het hoofd van het paard doen en dan ligt hij dus stevig om de hals heen en hij ligt tot ongeveer de schoft (of nog iets verder) op de rug, zo trekt het zweet daar goed in.

Maar een zweetdeken met vaste hals kan dus ook.

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:04

ik heb ook een zweetdeken met hals alleen zonder die singels. Er zitten bij mij 3 gespen op verder open dus genoeg bewegingsvrijheid.
Met hals lijkt me fijner vooral omdat ze daar zweet en zonder hals koelt ze alsnog bij haar hals af.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:12

ik heb er ook een met hals ik vind die fijner dan zonder hals en mijn paarden zijn geschoren

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:13

Ik zou zeker met hals doen. En dan is de Harry's Horse Teddy Fleece een echte aanrader!!!!! Heerlijke deken!!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:17

Heb een wollen deken met hals, zitten geen koorden op of aan en gebruik m ook op de trailer, met een elastische dekensingel blijft ie ook goed liggen...

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 18:23

Mjaw, alleen dekensingel geeft mij toch niet zon goed gevoel Tong uitsteken ze heeft hem ook wel es om in paddock na het rijden en ze rolt er dus ook wel mee. Maar ik heb de HH teddy fleece bestelt, ben benieuwd. Hoe valt die eigenlijk qua maat?

En dan vooral de ruimte bij de schouders, qua lengte is het altijd wel goed, zo lang is ze niet , maar ze is ERG breed.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:22

Ik heb een wollen deken met losse hals. De hals heeft een grote flap die over de schoft valt en daarover heen doe je deken. Op de hals zitten nog 3 gespen. Die deken bevalt super. Ik kan de deken dan ook zonder hals gebruiken.

Rockyy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:14

Ik heb ook een wollen deken met hals, en als je pony vooral op de hals zweet, zou ik wel eentje met hals doen, want de hals van je pony is het gedeelte waarbij ze het snelst kou kunnen vatten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:41

Ik heb een wollen zonder hals en zonder singels. Deze is erg goed. Blijft ook goed liggen.
Verder een HH fleece zonder hals. deze deken blijft ook netjes liggen op de trailer, maar neemt minder vocht op. En sinds vorige week heb ik een fleece van Premiere met hals (had nog bonnen van de ruitersportzaak, die ik maar eens verzilverd heb, heb er dus niets voor betaald). Hoe deze gaat bevallen weet ik niet. Ik heb wederom eentje zonder singels.

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:45

Ik zou ook voor eentje met hals gaan, zeker als ze zo zweten op de hals. De HH teddy heb ik ook en bevalt super, heerlijk dik en goede kwaliteit.
Laatst bijgewerkt door LouLi op 08-01-08 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:45

Heb alleen maar zweetdekens zonder hals. Met hals vind ik te warm voor de paarden, je wilt tenslotte toch dat ze af kunnen gaan koelen en gaan opdrogen. Naar mijn idee blijven de paarden langer warm met een deken met hals en duurt het dan ook langer voordat ze af koelen. Heb dekens van diverse materialen. Een wollen, teddy fleece en een badstof. Pas de deken aan naar de temperatuur welke dikte ik dan pak.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:10

Thanx iedereen voor de reacties!

Ik heb het HH teddyfleece deken genomen, en wauw!!
Het ligt echt als gegoten op haar rug, heerlijk materiaal ook! Prachtig deken Haha!

Thanx iedereen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:41

HAR --> SV.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:50

Toydoll schreef:
Mjaw, alleen dekensingel geeft mij toch niet zon goed gevoel Tong uitsteken ze heeft hem ook wel es om in paddock na het rijden en ze rolt er dus ook wel mee. Maar ik heb de HH teddy fleece bestelt, ben benieuwd. Hoe valt die eigenlijk qua maat?

En dan vooral de ruimte bij de schouders, qua lengte is het altijd wel goed, zo lang is ze niet , maar ze is ERG breed.

rekt goed mee hoor, hier zit hij o.a. op brede paarden en dat past perfect.
Edit; zie nu je laatste bericht pas, mooi dat je er blij mee bent! Haha!

save

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:58

Heey mijn pony heeft hetzelfde,
Ik heb ook een deken met hals (fijn voor op de trailer) als ik dan terug kom van het bos is ze helemaal droog en doe ik haar winterdek op. Ik vind het zelf nooit fijn als ze met een nog natte hals het land weer in gaat!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:33

met hals. De longen van een paard zitten immers bij de hals. En daar zweet het paard ook meestal het eerst. Ik heb ook latijd met hals. Behalve als het echt te warm is pak ik de deke zonder hals. me hals is veel idealer

GhostBuster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:04

zonder wat hehb je eraan