Niet voorruit te branden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Niet voorruit te branden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 10:27

Thuis altijd voorwaarts(soms iets TE Bloos ) maar super te rijden..(ook op les)

Op wedstrijd tegenovergestelde,,gewoon NIET voorruit te branden Vork (1e wedstrijdt overkwam mij dat ,,dacht ik:hij moet plassen,,toen heb ik hem even stilgezet halverwege de proef,,maar dat was het niet)

Doe ik anders/rij ik anders/ NEE..totaal niet anders als anders

Ben ook nooit gestresd of zenuwachtig als ik op wedstrijd ga..

Mn paard gedraagd zich ook KEURIG in alle vreemde omstandigheden..( zowel met andere paarden als alleen)

Met losrijden is hij ook exact zelfde als thuis..of we nu alleen rijden of niet hij heeft de oortjes er altijd op zitten

Maar zodra wij de ring in gaan is het een heeel ander paard Huilen

Zelfs zo erg dat als ik hem er eens op wijs,,ik een flinke bok kan krijgen IPV een voorwaartse reactie.. Ach gut
Thuis is er DIRECT een reactie op een kuitdruk.

Ook hebben we in de les geoefend met de proef?? nooit niks aan de hand,,(ik dacht: misschien door het oplezen dat hij dan staakt ofzo Haha! maar nee dat was het ook niet)

WAAR zou dit aan kunnen liggen... Cool
(uiterraard heb ik alles eerst bij mezelf gezocht,, maar ik doe/rij echt niet anders als anders)

Hebben jullie deze ervaring ook ondervonden in het begin met een jong paard??? Pling

Hij is nu 7 keer op wedstrijd geweest,, en op mijn coupons staat ook altijd hetzelfde PAARD MOET MEER GEREDEN WORDEN,,of GEEN IMPULS en dat soort commentaar..

Wel zijn we nu de B al uit en paar keer L1 gestart,, gaat allemaal NET maar zal zooo fijn zijn als hij wat meer zichzelf blijft in de proef Tong uitsteken

Ineke2

Re: Niet voorruit te branden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:42

Ik denk toch dat je door de spanning anders rijd, want je wil wel heel graag dat hij net zo loopt als thuis en met losrijden. Doordat dit nu een aantal keren zo is geweest heb je toch een soort spanning...

Je schrijft dat als je in de proef reactie eist dat je paard dan bokt. Hoe eis jij die reactie? Hoe doe je dat thuis als hij geen reactie geeft?

Vraag je instructrice eens om advies, misschien kan die een keer meegaan naar een wedstrijd en je helpen?

paardengek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:55

Mijn jong paard heeft daar ook last van. Heb al meerdere paarden/pony's gereden, maar die deden het niet. Heb ook pas een paar wedstrijden (7 ofzo) met hem gereden, dus misschien ligt het daaraan. Ik rij L1. Ik heb de laatste keer alleen maar erop gelet dat hij doorliep en reactie gaf op mijn been, daardoor gingen de oefeningen niet goed en was het slordig, maar het zag er wel al een stuk actiever uit. Ga de volgende keer weer proberen om op het voorwaartse te letten en daarna probeer ik het goede lopen van de oefeningen e.d. met het voorwaartse te combineren

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 11:08

Ineke2 schreef:
Ik denk toch dat je door de spanning anders rijd, want je wil wel heel graag dat hij net zo loopt als thuis en met losrijden. Doordat dit nu een aantal keren zo is geweest heb je toch een soort spanning...

Je schrijft dat als je in de proef reactie eist dat je paard dan bokt. Hoe eis jij die reactie? Hoe doe je dat thuis als hij geen reactie geeft?

Vraag je instructrice eens om advies, misschien kan die een keer meegaan naar een wedstrijd en je helpen?

Reactie vragen op mn zit,,(reageerd hij direct op thuis),, mocht dit geen reactie opleveren kom ik licht in met mijn kuithulp..

Nou zo rij ik thuis en ook op wedstrijdt,, maar alleen in de proef is het dus een BOK ipv een voorwaartse reactie..

Overigens rij ik altijd zonder sporen en zonder zweep,,en start ik nog meer 4 jarige,,alle rijdt ik op zelfde manier,, maar ondervind daar geen verschil van met thuis,,dus het is echt iets apparts Vork