) maar super te rijden..(ook op les)Op wedstrijd tegenovergestelde,,gewoon NIET voorruit te branden
(1e wedstrijdt overkwam mij dat ,,dacht ik:hij moet plassen,,toen heb ik hem even stilgezet halverwege de proef,,maar dat was het niet)Doe ik anders/rij ik anders/ NEE..totaal niet anders als anders
Ben ook nooit gestresd of zenuwachtig als ik op wedstrijd ga..
Mn paard gedraagd zich ook KEURIG in alle vreemde omstandigheden..( zowel met andere paarden als alleen)
Met losrijden is hij ook exact zelfde als thuis..of we nu alleen rijden of niet hij heeft de oortjes er altijd op zitten
Maar zodra wij de ring in gaan is het een heeel ander paard
Zelfs zo erg dat als ik hem er eens op wijs,,ik een flinke bok kan krijgen IPV een voorwaartse reactie..
Thuis is er DIRECT een reactie op een kuitdruk.
Ook hebben we in de les geoefend met de proef?? nooit niks aan de hand,,(ik dacht: misschien door het oplezen dat hij dan staakt ofzo
maar nee dat was het ook niet) WAAR zou dit aan kunnen liggen...
(uiterraard heb ik alles eerst bij mezelf gezocht,, maar ik doe/rij echt niet anders als anders)
Hebben jullie deze ervaring ook ondervonden in het begin met een jong paard???
Hij is nu 7 keer op wedstrijd geweest,, en op mijn coupons staat ook altijd hetzelfde PAARD MOET MEER GEREDEN WORDEN,,of GEEN IMPULS en dat soort commentaar..
Wel zijn we nu de B al uit en paar keer L1 gestart,, gaat allemaal NET maar zal zooo fijn zijn als hij wat meer zichzelf blijft in de proef