Regels paraderijden :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Femkee

Regels paraderijden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 15:49

hallo,
ik heb een vraag weet iemand misschien ook de regels van het paraderijden ?
(moet me vader even weten)
ik heb het niet op het internet gevonden vandaar dat ik het hier vraag!!
'Kusjee Femke Haha!

Scum

Re: Regels paraderijden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:48

Volgens mij zijn die bij elke wedstrijd anders. En elke club houdt er ook zijn eigen regels op na. Mijn vroegere club verplichtte het meerijden van de parade. Met als straf dat je een aantal weken niet ingeschreven zou worden voor wedstrijden. Behalve als je vlak na de parade bij de eerste 3 moest starten. Tegenwoordig zijn de parades wel bijna overal afgeschaft. Als ze er wel zijn worden ze vaak gebruikt voor de prijsuitreiking van 4tallen etc.

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 10:41

oke bedankt weet iemand miis ook hoe je dat met de vlaggen enz doet want wij wouden paraderijden met nog een paar clubs is wedstrijd aleen is de bedoeling dat iedere club een vlag heeft maar zijn daar ook bepaalde regels voor ?
Kuss

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:56

Dat moet de club ook zelf bepalen. Je kunt ook zonder vlag rijden. En als er al iemand met een vlag rijdt is het wel slim als diegene van tevoren oefent om te kijken of het paard daar wel geschikt voor is.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:09

Ik heb weleens gehoord dat je niet met kalkoenen mag rijden in de parade i.v.m. slaan, maar ik weet niet of meer mensen hier wat vanaf weten? Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:01

Ja klpt, bij de parade van de Aangespannen Haflinger moest je zonder stiften rijden.
En de winnaarsparade van het concours bij ons in de buurt moesten in elk geval de achterhoeven stiftloos zijn, bij mijn weten.

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 09:29

okee bedankt Lachen de regels vind ik zelf niet heel duidelijk onze club heeft er wel een paar maar we wouden het nog even natrekken we hebben al even geoefent met de vlag hoor.. Lachen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:12

Meestal hebben alleen de kopruiters een vlag, die hebben dan een speciale beugel waarin de vlag gestoken kan worden.
Dat van die stiften heb ik nooit eerder van gehoord, maar klinkt opzich wel logisch.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:19

Gewoon de aanwijzingen van de paradecommandant volgen.
Meestal heb je een koppaard, daarachter 4 aan 4 de rest van de paarden, mooiste is geselecteerd op grootte en kleur. De rechtsvoor van de 1e vier draagt het vaandel. Bij het brengen van een groet draait deze het vaandel naar voren.
Degene met vaandel rijdt met 1 hand. Stiften ben je niet nodig. Daarnaast is het zaak om er zo uniform mogelijk uit te zien als club, dus allemaal dezelfde optoming, dekje enz.
Bij inspectie van de parade draait het koppaard om en loopt/rijdt degene die de inspectie afneemt er tussendoor.