vraagprijs trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deniies

vraagprijs trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 11:39

ik had even een vraagje wij zijn van plan een hotra jumper aan te schaffen 2de hands.
we kunnen hem krijgen voor een vrienden prijsje maar ik wil even weten wat jullie der voor zouden geven. hij is van bouwjaar 2001. alle lichten doen het nog alleen zit een scheur in de kap van de lichten. en aan de binnenkant van de trailer heeft een paard ooit tegenaangetrapt en zie je het hout zitten. het is een 2paardstrailer zitten wel slechte banden onder die me vader wel kan vervangen. voor de rest wel in goede staat. van de buitenkant lijkt die wel nieuw en er zit geen zadelkamer in. wat is ongeveer jullie taxatie dan?

plaatje van internet wel zelfde trailer alleen deze is nieuw en heeft een extra band.
Afbeelding

blackstar

Re: vraagprijs trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:51

Weet je zeker dat de zijkant niet doorgerot is, ivm dat je het hout ziet? Banden slecht, banden zijn ook niet echt goedkoop. Reservewiel niet aanwezig, moet je ook aanschaffen (wel zo veilig onderweg als je een lekke band heb en je kan hem wisselen).
En ik zou hem helemaal nalopen. Ook de onderkant goed nakijken.
Denk iets van 1500 euro. Hele grote gok hoor. Maar vind dat er nog aardig wat werk in zit om hem veilig op de weg te zetten. En als de zijkant rot is nog minder.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:13

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 10:56

okee bedankt de shade kan me vader zelf herstellen die zet hele raceauto's in elkaar enzo. maar zou niet weten waar de vraagprijzen van een trailer ligt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:58

Nieuw kost die trailer iets van 3500 euro is een matig trailer (sorry) inmiddels zijn er 7 jaar voorbij dus hij is "oud" heeft mankementen ik zou er persoonlijk niet meer uitgeven dan

2000 euro, en voor 1500 euro meer koop ik liever een nieuw met garantie

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:02

Wij hebben zelf ook een Hotra trailer en die bevalt ons zeer goed. Gezien de nieuwprijs is 2000-2500 Euro wel een redelijke prijs omdat de banden slecht zijn en omdat er hier en daar wat beschadigingen zitten.

Ik zou als ik jouw was wel even goed de bodem controleren (Even met een hamertje aan de onderkant tegen de bodem tikken om te kijken of deze nog hard is).

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:13

Alleen kopen als je hem onafhankelijk mag laten keuren bij een keuringsstation van jouw keuze.
Zelf heb ik laatst ook hiermee van doen gehad en ik ben de mist in gegaan, dus voor mij tegenwoordig alleen nog maar nieuwe trailers.
Voor 1500 euro meer heb je een nieuwe trailer (3500 euro) en dan heb je zéker geen trammelant.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:17

tita schreef:
Nieuw kost die trailer iets van 3500 euro is een matig trailer (sorry) inmiddels zijn er 7 jaar voorbij dus hij is "oud" heeft mankementen ik zou er persoonlijk niet meer uitgeven dan

Deze trailer koop je nieuw niet voor 3500,00, anders zou de keuze makkelijk zijn...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:22

Déze zeg ik ook niet, maar andere merken wel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:39

Elegance schreef:
tita schreef:

Deze trailer koop je nieuw niet voor 3500,00, anders zou de keuze makkelijk zijn...

dus wel ga maar naar van de hooff

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:10

Deniies schreef:
okee bedankt de shade kan me vader zelf herstellen die zet hele raceauto's in elkaar enzo. maar zou niet weten waar de vraagprijzen van een trailer ligt.

Jawel, maar onderwijl je pa die trailer opknapt, kan ie geen racewagens bouwen.
Schade en achterstallig onderhoud heeft gewoon een financiële waarde, die je dus in mindering moet brengen op de reguliere vraagprijs van een vergelijkbare goede trailer. Immers, als jouw a-technische buurvrouw 'm zou kopen, zou die het wel laten doen en dus dat geld uit moeten geven (en aftrekken van de vraagprijs, als ze verstandig is). Dat heeft verder barweinig te maken met het kunnen bouwen van racewagens (heb ik ook gedaan, is niet zo spannend, wel leuk)

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:48

Gezien de staat van onderhoud is deze trailer in deze 7 jaar slecht onderhouden.
Dus de gehele staat zal wel in slechte conditie zijn.
Ik zou zeggen rijd met deze trailer naar een dealer en laat deze keuren, als nog kan je dan beslissen of je de trailer koopt.
Succes.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:19

Van Hooff is te duur met zijn trailers. Peters is (veel) goedkoper en (vind ik) betere service.