komende zondag heb ik een wedstrijdje, maar kwam tot mijn schrik erachter dat ik geen antiklit meer heb. Nu moet ik een soort hebben die niet in een spuitbus (of was er oplijkt)hebben. Leovet antiklit is erg goed, maar waar kan je die nog krijgen (ik de winkels in de buurt niet meer). En welke online-shop kan binnen 1 week leveren????
Ik weet niet waar je nog leovet antiklit kan krijgen, maar heb mogelijk wel een tip want er zijn meer paarden welke de spuitbus niet waarderen. Je kan een navulfles antiklit (dus zonder spraykop) kopen en overgieten in een knijpflesje (bv zo'n flesje wat je ook gebruikt bij het maken van poffertjes). Vervolgens verdeel je de antiklit in de staart en smeert het verder uit met de hand. Even laten drogen en uitkammen. Het is wel aan te raden om eerst de manen te vlechten of met handschoenen te werken anders zijn je handen zo glad! Succes!
Jawel hoor, werkt prima. Het is alleen iets meer werk en je gebruikt verhoudingsgewijs iets meer spray, maar het bespaart je wel een gestresst paard. Veel succes zondag!
Bij Fugers in Soest zag ik antklit in een klein flesje wat je na het wassen in de staart moet doen. Dit zou de staart een week klitvrij houden. Volgens mij was het van leovet. Was zelf op zoek naar de spray met zijde, ook van leovet. Helaas hadden ze die niet.